Annons:
Etiketttacksam
Läst 1835 ggr
Mirjah
2012-02-07 12:02

Solskensögonblick

Under en tid har jag känt hur jag fått kämpa för att fokusera på positiva saker. Igår var det riktigt illa och jag var inte speciellt snäll med mig själv. Fullmånen eller hormonerna? Jag tänker inte återberätta hur mina tankegångar gick för jag tror på "the Law of Attraction" - utan  berätta hur det vände under min solskenspromenad!

Gick ut för att fylla på ved i pannan och blev helt hänförd av vinterlandskapet i solen.

Där vände det direkt! Cool Fick en kick - nu ska jag UT! Sagt och gjort, vände kosan mot solen och för varje steg kände jag hur jag fick min livskraft tillbaka. Så förlösande! Det slog mig hur underbart livet ändå är och blev brydd över hur lätt det ändå är att trassla in sig i negativa tankemönster?

Där jag gick tänkte jag på fler solskensögonblick i mitt liv. På första resan tillsammans med min man, på hur lycklig och stolt jag känner mig när jag ser mina barn traska skrattandes mot skolbussen om mornarna och fler och fler lyckliga ögonblick tankades på.

Nu är jag full av energi och kreativitet!

Tänk vad lite rörelse, frisk luft och solsken kan göra med humöret?

Ni får gärna  berätta om era solskensögonblick! Glad

Annons:
GitteL
2012-02-11 18:56
#1

Ååååååå, så fint och hur du valde att ha fokus på det som gav dig glädje.

Tänk om vi blev medvetna om detta lite mer ofta, då hade vi mått så bra.

Just nu är allt upp och ner här. Flyttförberedelser inför 18 febr och sedan annat som är på G.

Keep on going Mirja.

Kramar i massor

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: