Annons:
Etikettmental-träning
Läst 3577 ggr
[SweetRose]
11/20/11, 12:20 AM

Ilska

Jag kan ofta bli så arg så jag knappt vet vad jag ska göra. Brukade boxas förr mycket där all ilska kom ut men efter en handledskada kan jag inte längre boxas. Är rädd att jag kommer slå till någon snart om jag inte lär mig hantera ilskan.

Har ni några tips? (den där räkna till 10 fungerar inte på mig så gärna andra tips.)

Annons:
Skogshumblan
11/20/11, 12:24 AM
#1

Starkt gjort av dig att erkänna för dig själv och lägga ut en tråd såhär!

Jag tycker du ska börja fundera på varför du blir så arg, vad är det för tankar du har som gör att det blir så?
Jag kan varmt rekomendera the work om du är intresserad av att prova självhjälpsterapi. Det går att göra the work helt utan att ha läst böcker eller så och även om det tar lite tid innan man ser resultat så är min erfarenhet att det funkar.

Hoppas du på något sätt hittar och får den hjälp du behöver.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[SweetRose]
11/20/11, 12:31 AM
#2

Tackar!

Jag råkade faktiskt slå till en, det är därför jag la ut den. En kompis till mig som älskar att retas retades med mig och sa jag "sluta innan jag slår till dig" men han slutade inte. Det var menat som ett lite varningsslag men dagarna som boxare gjorde så det blev lite för hårt och han fick en mild blåtira.

Jag är inte inne på självhjälp i den utsträckningen utan gärna något sådant där vardagstips till hur man kan hantera den. Vet ungefär vad jag är arg på i botten och har efter noggran eftertänksamhet kommit fram till att det är det bästa just nu. tack för tipset dock!

Skogshumblan
11/20/11, 12:38 AM
#3

Oj ja då förstår jag inte varför din vän fortsatte. Han får i mina ögon nästan skylla sig själv om du frågar mig för du varnade ju….

Jag tycker inte du ska känna skuld eller så för det här, din vän  blev varnad och det visar i min värld att du har koll och behärskning nog för att faktiskt kunna hålla igen och varna folk. Att de sen inte lyssnar och respekterar är inte så mycket ditt ansvar känner jag. Men kanske har jag fel, det händer ju….Flört

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ikna
11/20/11, 9:57 AM
#4

Om du inte kan bli av med ilskan fysiskt (boxningen), så kan det kanske hjälpa att "skriva av dig". Att helt enkelt skriva ner sin ilska på ett papper, kan få ilskan att försvinna. Det gäller att få ilskan ur sig! Precis som du får när du boxas!

Howliten
11/21/11, 5:21 PM
#5

Jag föreslår att du tar hjälp av en terapeut av något slag. Din ilska kan i olika situationer vara rättfärdigad men att du har svårt att kontrollera den är inget som är ok.

# 3 Var går gränsen? Om en människa förvarnar 1 gång eller 5 gånger? Är det förmildrande omständigheter då menar du?

Jag är glad. Är du?

Naiz
11/21/11, 6:07 PM
#6

Lämnar en fot här, då jag oxå har problem med min, näst intill obefintliga, stubin.

Annons:
Geru
12/14/11, 5:05 AM
#7

Ah! Jag har samma problem. Eller hade. Har. Vet inte riktigt just nu faktiskt.

Vad jag kan säga är att olika former av kampsport hjälper, du nämnde boxning:P

Annars är det självkontroll du måste jobba på. Massa och massa självkontroll. Luska ut var enda litet hörn av insidan på dig, hitta kontrollen och använda den när den behövs:)

Min kontroll kom när jag kom till slutsatsen att våld i stortsätt är meningslöst i dagens samhälle. Fysiskt sådant, iallafall…

Jag vet faktiskt inte exakt hur lång tid det tog, men det var rätt lång…

Jag säger som jag säger ofta, prata med dig själv, i huvudet, du är den personen du vill vara, du utvecklas åt det håll du vill utvecklas. Du håller själv i tyglarna åt vilket håll du vill åka:)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

GitteL
12/18/11, 2:47 PM
#8

#1 Du behöver gå och prata med någon för jag upplever det som du är förbannad på något som har hänt dig som liten eller en tid tillbaks. Det kan vara att du ej blivit respekterad, att det inte var någon som lyssnade på dina behov och var uppriktigt nyfiken på vad du ville, kände och behövde.

Det kan vara föräldrar, skola eller vänner där du upplevt trauman som gjort att du är så arg.

Vad är du förbannad på egentligen? Vad är det du har varit  med om i livet som gjort att du är arg?

Reflektera och sök hjälp om du kan.

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: