Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 2505 ggr
[Pewsi]
2011-11-10 14:14

Han går fri för att ingen vågar vittna.

Jag blev utsatt för ett sexuellt övergrepp natten till Söndag. Det skedde sent på en fest och han som skulle ta hand om mig drack för mycket och somnade.
Killen som gjorde det säger i rätten att jag gick med på allting, men är det verkligen att gå med på saker, när man säger nej flera gånger och sedan hålls fast. Jag kan erkänna att jag slutade göra motstånd på slutet, för att han inte skulle vara så våldsam.
Jag bryter ihop om de inte tar in honom, enligt vissa som känner honom så är han en kvinnoförnedrande kille med besatt av att ha makt och kontroll.

Tur att man har världens bästa pojkvän som stöttar en..
Men jag vågar inte ens gå till plugget, eftersom hans lillebror går på en linje lite längre bort från min. Och han vet allting, dessutom tar han killens parti, vilket gör mig otroligt besviken.

Tänk er att ingen varken ser eller hör vad som händer, och därför kan killen utnyttja det och gå fri. Det knäcker mig totalt.

Jag har varit med om mycket innan, men det här är nog det värsta som hänt mig. Jag har aldrig känt mig såhär svag och hjälplös.

Har ni elaka kommentarer, så skriv inte ens. Jag orkar inte bli mer nedtryckt.

Annons:
GitteL
2011-11-10 23:29
#1

Aj aj, det låter hemskt för dig det du varit med om och jag hoppas verkligen du har en psykolog eller terapeut som du pratar med för att bearbeta ditt trauma.

Du kan be skolan att ha en privat lärare eller som kommer hem till dig om du inte vill gå till skolan.

Det som är för jävligt är att det krävs bevis och vittne för allt och det är helt fel. Min son har varit med om en hel del och han fick privata lektioner för att han var rädd för att gå till skolan efter en misshandel.

Stå på dig fina goa du och skriv av dig.

KRAAAAAAAAAAMAR

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

chik
2011-11-26 08:27
#2

Oj!jag lider med dig…

detta kommer ju o hänga med dig länge.

Bara en Tanke"" Advokaten!! Du kan inte överklaga??

Nu får jag lov o säga att jag förstår inget av rättssamhället..

Lena.P är jag i verkliga livet.

allhealing
2011-12-09 00:21
#3

Be din pojkvän ge dig ett rejäl kram, det behöver du.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Mirka]1
2011-12-20 15:47
#4

Hur har det gått sen du skrev inlägget? Och hur mår du idag?

Styrkekramar till dig!

Martin
2011-12-25 15:05
#5

Blev han friad i domen, eller har det inte blivit rättegång än.

Det är för jävligt rent ut sagt att folk gör så här mot andra, och även om han som "skulle ta hand om dig" inte skall lastas (han skall ju inte behöva ta hand om dig för att du skall slippa detta - ingen skall bli utsatt för detta oavsett om man är ensam eller någon tar hand om en) så är det ju rätt kasst att han inte tog det ansvar han sagt att han skulle.

Det är visserligen bra att det i rätten finns vissa krav på vad som behövs för att kunna fälla någon, annars skulle jorden snabbt gå under. Det finns tyvärr - även i de här fallen, folk som försöker utnyttja systemet och gör falska anmälningar och tyvärr tar det också mycket tid och resurs från samhället att verkligen jobba med de riktiga fallen.

Jag hoppas att du har fått det stöd och den hjälp du behöver, och jag hoppas också att det löser sig för dig. Och att man kan döma gärningsmannen, även om jag också vet att det är svårt om det blir ord mot ord och alkohol har varit inblandat.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: