Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 3922 ggr
mariemonroe
2011-10-24 00:14

Drömtydning. snälla hjälp mig!

En vän skrev till mig idag om en dröm hon haft. Hon förlorade sin pojkvän (mitt ex) i en motorcykelolycka.
Hon skrev detta:

Du var med i en dröm.. Jag och F***** skrattade på en äng och du dansade runt. Du hade en glittrig klänning och drömmen var en harmonisk sådan.. Ingen prata utan vi alla skrattade. Du hade ett kors på klänningen som var betydelsen av halva drömmen för den lyste upp. 

Vad kan detta betyda???

Annons:
ikna
2011-10-24 08:39
#1

Att någon dör, kan symbolisera en sida/egenskap man inte behöver längre.

Du i hennes dröm kan stå för en sida/egenskap som drömmaren själv har.

Att dansa kan betyda att "leva livet"/släppa loss.

Harmonisk dröm = drömmaren är harmonisk.

Alla skrattar = drömmaren är glad.

Kors på klänningen som lyser upp = att släppa den sida drömmaren inte behöver längre, kan ge upplysning/insikter.

mariemonroe
2011-10-24 20:04
#2

Hon har förlorat sin pojkvän i verkliga livet, i en motorcykelolycka :(

Och därav denna dröm..

ikna
2011-10-24 21:21
#3

Jaha, jag trodde det var en dröm också. Förlåt.

Men då symboliserar nog drömmen att det går att släppa taget och ändå må bra.

mariemonroe
2011-10-24 22:17
#4

Tack så hemskt mycket för svar!!! Önskar jag kunde tyda alla mina drömmar.. Speciellt de läskiga :(

KallaMigMimmi
2011-12-23 21:23
#5

tragiskt med mcolyckan. jag tolkar drömen som att du spelar en viktig roll i hennes bearbetning av att han är borta-men fortfarande finns där. att du dansade tolkar jag som att du har en posetiv och lättsam instälning som hon uppskattar. kanske korset symboliserar att du får henne att tro på en framtid:) väldigt fin dröm!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Sussie61
2011-12-29 22:37
#6

Jag drömde att en man tryckte ner ute och höll fast mig jag kämpade att komma loss tror han tänkte våldta mig men så vaknade jag det obehagliga var att han höll fast mig och jag inte kunde komma loss

Annons:
ikna
2011-12-30 07:32
#7

#6 Det kan symbolisera att du i något avseende i ditt liv "håller fast dig själv".

Att du så att säga "sitter fast och inte kan komma loss".

Upp till toppen
Annons: