Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 3028 ggr
Frida
2011-10-10 12:42

Drömmer om att tappa tänderna, nu med en twist

Har återigen drömt om att jag tappar flertalet (mjölk-)tänder, först små och sedan större. Har läst flera olika tolkningar av det hela men de alla verkar gå ut på att känna maktlöshet/oförmåga att hantera situationer.

Saken är den att förra gången jag drömde om detta så fick jag tänderna "fastsatta" igen. Och nu i natt var jag förtvivlad över att de lossnade, jag hade ju fått dem lagade! I gommen kunde man till och med se "limmet" som satt kvar. En av tänderna var dessutom mycket större än de andra och såg helt normal ut tills jag vände den och såg att den var helt rutten (svart).

Vad tror ni att det här tillägget i drömmen kan betyda? Den här drömmen var en del av händelserna i en "större" dröm som jag inte riktigt kan minnas lika väl som sektionen med tänderna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
ikna
2011-10-11 08:15
#1

När man drömmer om att tappa tänder, kan man i tanken gå tillbaka till 6-årsåldern för att hitta lösningen. Det kan vara så att något som händer i ditt liv just nu, påminner om något i ditt liv när du var i den åldern.

Det låter som att det är något du har svårt att släppa taget om. När man klamrar sig fast vid något som man egentligen behöver släppa, så kan det bli så att det ruttnar i stället (som en av dina tänder i drömmen). Dvs att inte släppa taget om det vi inte behöver längre, kan göra livet tomt. Om man släpper taget, så kan nya dörrar öppnas.

Upp till toppen
Annons: