Annons:
Etikettreflektioner
Läst 1777 ggr
[rore]
2011-09-23 06:38

Lite morgon tankar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst är det ändå ganska ironiskt att vi människor, många av oss iallafall. Har så himla svårt att ta till oss av vår egna intuition och vägledning.

Svaren flyter upp inom oss och egentligen så vet vi många gånger vad det är som vi faktiskt behöver göra. För att må bättre/ känna oss nöjda med oss själva och kanske framför allt slippa störa oss på varandra.

Men det steget hoppas många gånger över och vi söker bekräftelsen utifrån andras värderingar och normer och det tar oss ännu längre bort från självet som i sin tur protesterar och gör att vi känner oss mer eller mindre sjuka.

Och ändå, så kan det kännas både svårt och snudd på oöverstigbart att följa dessa förnimbara impulser. Bara för att vi inte har tillit till självet inom oss. Rädda för att göra fel i andra människors ögon.

Annons:
GitteL
2011-09-24 13:47
#2

Så bra skrivet av dig Rore. Visst är det sant att vi inte litar på vår intuition för det fick vi tyvärr inte lära oss som små.

Hur många av oss har vuxit upp med föräldrar, skola och vänner där vi fick ovillkorlig kärlek? Det har alltid varit kärlek med villkor där föräldrarna utgår ifrån sina egna värderingar för de är äldst och vet bäst. Detta trodde vi på som små men när vi börjar vakna dvs det INRE BARNET inom oss, dåååååå händer det saker.

Med detta glömde vi att fråga våra egna barn vad de vill, hur det känns om de väljer den vägen, vad de tycker, tänker och känner. Det krävs medvetenhet för att bryta ett mönster och då kan vi också börja lyssna inåt vad jag vill ,känner och behöver. Allt börjar dock med oss själva.

Precis som du skriver Rore så har vi fått lära oss att det vi fick höra som små är viktigt, så det är inte så konstigt att vår intuition har blivt dämpad och att vi inte hör den Glad

Jag ha gjort samma sak och än idag kan jag ge fler råd till min son och glömmer fråga honom och använda mig av ett coachande förhållningssätt dvs att ställa de rätta frågorna där jag är med honom och ställer mig utanför mitt eget EGO. En ständig utveckling Förvånad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Trulig]
2011-09-24 17:45
#3

Jag letar just nu med ljus och lykta efter min intuition…veti fåglarna vad den tagit vägen.Flört

[rore]
2011-09-29 19:23
#4

Du ska se att den kommer tillbaka när du minst anar det TruligFlört

Upp till toppen
Annons: