Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 14759 ggr
SophiaMadeLon
2011-09-20 15:37

Blod

Hade en lite konstig dröm som jag gärna skulle vilja få en förklaring till… Den kanske låter lite skum, men….

Jag står i ett badrum framför ett handfat och spegel. Min bror sitter (med kläder) på toalettlocket. Plötsligt börjar jag blöda näsblod, så jag böjer mig över handfatet, men känner att jag börjar blöda kraftigt ur underlivet. (Som vid sin första mens (när man blöder extra mycket)) Men jag kan inte göra något för jag blöder ju näsblod. Efter ett tag lyckas jag stoppa näsblodet, men då slutar också blödningarna i underlivet. Jag går iväg för att hämta någon (minns inte vem, men tror att det var min mamma.) när jag kommer tillbaka så är det som ett fotspår av blod där jag stod, och i handfatet efter näsblodet.

Någon som vet vad det betyder?

Annons:
ikna
2011-09-20 19:28
#1

Att drömma om blod kan symbolisera nytt liv/livgivande.

Toaletten kan symbolisera psykiskt avfall.

Den röda färgen av blod kan betyda att det har med rotchakrat att göra, alltså ditt dagliga liv.

Underlivet (harachakrat) symboliserar alla former av lust.

Att din bror finns med i rummet symboliserar att du har med din manlige sida.

Så för mig låter det som om du håller på att ge ditt liv en ny inriktning och att det har med lust att göra. Lycka till!

SophiaMadeLon
2011-09-20 21:47
#2

Tack! Känns bra att få veta lite om vad drömmen betydde. Jag är glad att det inte verkade som ett dåligt omen i alla fall! :)

Upp till toppen
Annons: