Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 2503 ggr
Selfdevelopment
2011-09-03 08:12

Ledarskapsdiskussion

Hej!

Vad är egentligen ledarskap? Handlar det om att sitta på ett flashigt kontor och skrika åt sina anställda som i amerikanska serier eller handlar det om något annat?

Min åsikt är att alla kan vara ledare. Det är upp till dig själv, för ledarskap handlar om att påverka andra människor. Det handlar om att inspirera och motivera andra att göra ett så bra jobb som möjligt. Du kan aldrig förändra en människa genom att tvinga henne att göra något. Hon måste vilja det själv och hon måste göra jobbet själv. Däremot kan du som ledare föregå med gott exempel. Genom att alltid visa upp din bästa sida, göra ditt bästa i alla situationer och vara en glad prick, kommer du garanterat att påverka din omgivning. Jag skriver själv en blogg om ledarskap och personlig utveckling.

http://andersbergman.nu/

Har du tänkt på att dina arbetskamrater är de som du spenderar den bästa tiden av ditt liv med? Vi arbetar ganska många timmar per år. Dina kollegor träffar du när du är piggast på dagen. OM vi nu träffar våra kollegor så mycket, borde det inte vara väldigt viktigt att vi har en god relation till dem då? De är ju trots allt som en del av din familj. Ta hand om och vårda din relation med dina arbetskamrater, för då kommer du inte bara trivas bättre på jobbet utan även ha roligare.

Vänskap är en nödvändig början för att folk ska lyssna på dig. Dale Carnegie skrev för snart 100 år sedan om konsten att umgås med människor. Han konstaterade att vi dras till personer som likar oss själva. Det betyder att vi lyssnar mer på dem som vi kan känna igen oss i. En bok alla borde läsa är "how to win friends and influence people" av Dale Carnegie.

Om du är intresserad av att få inspiration och läsa mer om ledarskap och personlig utveckling så är du välkommen till http://andersbergman.nu/

Jag vill hela tiden bli bättre och vill gärna komma i kontakt med likasinnade.

Ha en bra dag!

Annons:
Kumar
2014-07-26 16:25
#1

Hej! :)
Jag gillar också att utveckla mig själv och se andra utvecklas, därför slutade jag studierna på KTH och utbildar mig till ICC Coach nu. 

Jag söker också likasinnade personer :)

Upp till toppen
Annons: