Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 4194 ggr
[mickanpard]
8/27/11, 10:39 AM

Vad betyder min dröm?

Jag hade en dröm för några dagar sen som jag bara inte kan sluta tänka på. Den handlade lite om min katt, som jag älskar av hela mitt hjärta. Han är min första katt och jag skyddar honom och tar hand om honom som om han var mitt barn. Men över till drömmen.

Jag och en vän hade precis slutat skolan och var påväg hem. Plötsligt sa jag bara "Det är hon igen!" och min vän förstod inte alls vad jag menade. Det gjorde nog inte jag själv heller, men marken började skaka och bakom höghusen ser vi ett stort huvud. Det är en tjej, klädd i svarta kläder, och hon är läskigt stor.
Flera människor är i panik och springer åt alla håll, men jag och min vän står kvar, och den stora svartklädda tjejen ställer sig framför oss och säger något i stil med "Du har gjort fel, du förtjänar inte ett bra liv, jag kommer att komma tillbaka." Och sen gick hon iväg igen och försvann.

Tanken slog mig bara att jag var tvungen att skynda mig hem, och skydda katten så att hon inte tar honom ifrån mig.
Men när jag kom innanför dörren så sprang han inte fram till mig (det gör han alltid när man kommer hem).
Så jag letade och letade men han var ingenstans. Så jag och min vän gick ut och letade överallt. Jag hittade honom tillslut vid en skola där han hade gömt sig.

Sen kom hon igen. Jag fylldes av sorg och rädsla och jag höll i katten så hårt, och jag pussade honom på huvudet.
Hon ställde sig framför mig, och sa "Du har gjort fel, det kommer bli oväder." Sedan gick hon.

Det blev oväder, det regnade, blåste och åskade som aldrig förr. (Min katt är jätterädd för åskan). Så jag ringde någon som kunde hämta oss. Och vi hoppade snabbt in i bilen.
Då kom hon tillbaka och sa "Du förtjänar inte dethär." Och hon öppnade bildörren med sina gigantiska händer, sträckte in ena handen och tog katten. Sedan vaknade jag, gråtandes. :(

Blev ganska mycket att läsa. Men hoppas att någon gör det och kan berätta vad drömmen kan betyda?

Annons:
fri
8/27/11, 6:41 PM
#1

                                    Hej ! Glad

Jag är ingen expert på att tolka drömmar men jag får känslan av att du är rädd för att det som är kärt ska tas ifrån dig. Din rädsla kanske symboliseras av den svartklädda tjejen och hennes storlek kan handla om att det är en stor rädsla.

Det hon säger kan vara en känsla du har av att du inte förtjänar att vara lycklig och älskad, vilket du självklart gör. Hon säger att du gjort fel….. Det kan vara du själv som ger dig skuld för något och en tro på att du ska bli straffad.

Det är sällan vi drömmer sanndrömmar, oftast handlar det om vårat inre och vad som pågår där. Dina känslor i drömmen är viktiga…. fundera om du känner så inför någon situation i verkliga livet.
Det här var ett försök att tolka din dröm men det är inte säkert att tolkningen stämmer. Det får du avgöra själv.

                                    fri

[mickanpard]
8/28/11, 7:31 AM
#2

Eftersom flera av mina drömmar har hänt i verkligheten så blir jag lite rädd när jag drömmer sånahär saker. Tack för din tolkning iallafall, kan stämma :)

Upp till toppen
Annons: