Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 2071 ggr
[Inavis]
2011-06-15 18:11

Underlig dröm

Hej!
Vet inte om detta är rätt sajt :) hoppades någon kunde hjälpa mig tyda en dröm jag hade som har varit svår att släppa.
Natten mot igår drömde jag att jag var i min lägenhet här hemma och att jag väntade på någon. Jag visste i drömmen att jag väntade på någon men inte vem.
Jag letade efter något i alla lådor, vände upp och ner på hela lägenheten.
Sedan kom jag på det. En äldre kvinna skulle komma och hennes barn eller om det var barnbarn, dom skulle hämta mina smycken. Jag vet inte varför, men jag hade en skyldighet att ge dom mina smycken, jag var rädd för den äldre kvinnan samtidigt som jag inte ville göra barnet, flickan besviken.
Men jag hade inga smycken att ge dom, jag hade bara de smycken jag ville ha kvar som var mina.
Jag hade panik i drömmen, visste inte om jag skulle ge dom mina smycken så dom fick vad dom ville, eller om jag skulle följa inpulsen att behålla dom, varje smycke var kopplat till ett speciellt minne, som jag inte ville förlora, jag kände mig så skyldig att göra det. Men samtidigt ville jag inte.
Jag vaknade innan jag bestämde mig, men kvinnan och barnet var i min lägenhet då.
Det kanske inte låter som en "farlig" dröm, men jag var helt slut då jag vaknade och har haft svårt att släppa den.
Vad kan detta betyda?
Tack på förhand :)

Annons:
ikna
2011-06-15 22:28
#1

Jag försöker mig på en tolkning, ta bara till dig det du tycker stämmer:

Du vänder upp och ner på hela lägenheten = du vänder ut och in på dig själv. Den äldre kvinnan = en av dina kvinnliga sidor. Den lilla flickan = ditt inre barn. Smycken = minnen. Du känner dig skyldig att ge dem dina smycken = har du minnen du känner skuld över? Pressar du dig själv att göra saker du inte vill? Finns det något du har svårt att släppa?

[Inavis]
2011-06-15 23:07
#2

Hej! Tack för svaret!

Ja :) det mesta stämde nog ganska bra där, får ofta för mig att jag måste vara på ett visst sätt bland vissa människor. Jag vill inte, men det känns ibland som jag säljer min själ. Sedan blir jag arg på mig själv.
Det finns såklart dåliga minnen, men inga jag ältar medvetet. Svårt att släppa har jag ofta om olika saker, är ganska långsint på såsätt spec då det gäller sviken lojalitet.
Så om jag ska översätta så jag förstår det, innebär drömmen att jag vänder ut och in på mig själv för att jag känner mig tvungen att tillgodose mitt inre barn och en av mina kvinnliga sidor med minnen jag inte vill släppa.
Varför vill den kvinnliga sidan och det inre barnet ha mina minnen? betyder det något?
Tack igen :)

[rore]
2011-06-16 08:08
#3

Inavis!

Finns det minnen som är så skuldbeläggande att du inte vill känna vid dem?

Dragkampen inom dig kanske handlar om att du behöver släppa fram smärta som du burit runt på.

Kanske något inom dig försöker komma upp till ytan?

Bara lite tankar som dök upp när jag läste.

ikna
2011-06-16 16:11
#4

Det känns mer som att det är du som inte vill/kan släppa taget om dina minnen/smyckena, än att det är den gamla och barnet som vill ha dem.

Medan vi växer upp, lär vi oss vårt eget sätt att vara för att bli accepterad. Dvs vi måste vara på ett visst sätt bland andra. Här måste vi se upp, så det inte blir på bekostnad av oss själva, att vi försöker vara någon annan eller som du säger: sälja sin själ.

Upp till toppen
Annons: