Annons:
Etikettmental-träning
Läst 3104 ggr
[resande71]
2011-06-11 12:26

Att känna sig vacker

Att KÄNNA sig vacker beskriver ett inre känslotillstånd. Det är något vi känner inombords som färgar utsidan av oss. Har ni tänkt på att de gånger vi känner oss vackra blir vi mer uppskattade av andras blickar?

Jag gick ut på puben en kväll för ett par veckor sedan. Jag klädde upp mig lite extra och kände, "WOW vad FIN jag är", när min blick mötte spegeln. Hela kvällen strålade jag av skönhet och det fick omgivningen att vända sig om efter mig. Jag fick massor av komplimanger från främmande och det blev en mycket lyckad kväll.

Det vi sänder ut får vi tillbaka. Känner du dig vacker kommer andra också tycka att du är det.

Jag har en son med dålig självkänsla. Jag bad honom att varje morgon och kväll vid tandborstningen se sig själv i spegeln och säga "Gud, va snygg jag är". Några veckor senare kom han till mig och sa:
- Mamma, det funkar verkligen!

Det finns ett talesätt som säger "Fake it till you make it".
Finns det det tvivel huruvida man känner sig snygg eller inte så säger man det till sig ända tills det sitter. Hjärnan köper det till sist och en ny känsla gror inombords. Självkänslan.

Annons:
maxkomhem7
2011-07-08 14:58
#1

Hejsan!

Tack, lite sent svarat men såg inte det innan. Bra skrivet. Att känna sig vacker handlar om att man ska blivit älskad som barn tror jag. Annars får man träna sig på att älska sig själv. Ja!'fack it till you make it' är bra sagt.

vaGladrma hälsningar

Upp till toppen
Annons: