Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 3254 ggr
stillness
2011-05-15 18:22

Vad ett leende kan göra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute och cyklade häromdagen och var lite dyster på något vis,

jag hade cyklat långt och fick se en äldre man som joggade

och jag sa det e rätta takter det och han skrattade

Tänk vad sånt kan göra en glad

att bara få ett leende av en främling

så lite som kan göra så mycket

:D

Annons:
[resande71]
2011-05-15 19:41
#1

Ja, visst är det fantastiskt härligt! Skrattande

[Tunridan]
2011-05-16 10:32
#2

Håller med! :-)

Fridaaaa
2011-05-16 20:17
#3

Ja tänkt att så lite kan göra en person glad.

Det var som en gång, jag stannade för en gammal man med rullator vid ett övergångsställe, han gick sakta, och jag hade lätt hunnit köra men ville släppa fram han, när han var halvvägs över, stannade han och vinkade glatt på mig och log Skrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arkan
2011-05-17 00:54
#4

Jag hälsar alltid glatt på förbipasserande när jag är ute och rider. Folk som först ser ganska sura/nere ut brukar alltid se lite gladare ut efter jag hälsat. Känns ganska bra innombords faktiskt. Vissa tycker kanske att det är konstigt när man hälsar bara sådär, men jag tycker det känns otrevligt att inte hälsa när man möts mitt ute i den oändliga skogen.

GitteL
2011-05-17 19:55
#5

Så härligt att höra….fortsätt le och ge. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

siddelina
2011-05-23 19:50
#6

Underbart att kunna glädja en annan människa. Jag brukar hälsa på en liten dam med en liten vovve. Nu för tiden när vi möts så vinkar hon glatt och det värmer både i själ och hjärta Skrattande

Annons:
[strutter]
2011-05-31 20:38
#7

Javisst ska man väl hälsa när man möter någon. Det blir så mycket trevligare då. Fast det är kanske vanligare att man gör så på landet där jag bor?

Jag är ofta ute på tidiga morgonpromenader. Om jag då möter någon känns det konstigt att inte hälsa. Jag menar, två personer ute i sån okristlig tid! Då hälsar man på varann. Man är ju liksom ute i samma ärende  Flört.

Upp till toppen
Annons: