Annons:
Etikettboktips-musik-filmer-tv
Läst 1138 ggr
awareness
2008-05-25 10:45

En ny jord! ( Boktips )

Såg i dag att Tolles nya bok nu finns på svenska och släpptes den 19/5. ( Finns på CDON för 179:-)

Information

Med bästsäljaren LEV LIVET FULLT UT! Etablerade Eckhart Tolle sig som en av vår tidsledande andliga lärare. Åtta år senare kommer nu den hett efterlängtade uppföljaren.
Med utgångspunkt i den tidigare boken leder författaren oss bortom våra egna liv för att visa oss hur vi kan föda fram en ny och mer kärleksfull värld. Förutsättningen är en radikal förändring i vår medvetenhet, från den nuvarande identifikationen med egot till ett helt nytt sätt att se på vilka vi är.
Vi får uppleva vår innersta natur, som är något oändligt mycket större än vi någonsin kunnat föreställa oss.
Eckhart Tolle är en av vår tids mest originella och inspirerande andliga lärare. Hans enkla och samtidigt insiktsfulla budskap har hjälpt tusentals människor att finna inre frid och tillfredsställellse. Tolle bor i Vancouver i British Columbia, men reser och verkar över hela världen.

Annons:
GitteL
2008-05-25 13:40
#1

Ok, tack. trodde den var ute för länge sdan men det kanske var den engelska versionen.

Jag vet ej om du har sett tråden awareness om Eckharts och Ophras webb klass.

Finns en tråd om detta någonstans.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Tunrida
2008-05-25 15:08
#2

Tack awareness för tipset. Läser boken, fast på engelska. :-)

#1
Har puttat upp den tråden. :-)

GitteL
2008-05-25 18:39
#3

#2 Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Vintersaga]
2008-05-26 00:19
#4

#0 - Märkligt - det finns två olika exemplar av samma bok. Den första, som kom ut i augusti 2007, är utgiven av DAMM:s förlag - medan den sista, som kom ut nu i maj 2008, är utgiven av ICA-förlaget.

Vet inte vad skillnaden är - men det verkar vara två olika översättare av samma bok…

Doris
2008-05-26 20:37
#5

Jag  har läst den från damm förlag och det är över en månad sedan. På svenska!

Allting är möjligt

Lionadh
2008-05-27 13:17
#6

Jag har beställt den från Vattumannen så den kommer nog denna vecka. Det ska bli intressant läsning!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
Upp till toppen
Annons: