Måste få berätta att nu i lördags så gifte sig min systerson, jag fick en förfrågan från han för 3 månader sen om jag ville ta hand om underhållningen på bröllopet, javisst kan jag de.. kuul tyckte jag. Eftersom jag är van vid att hålla i alla stora helger inom familjen som att hitta på lekar och annat kul så tyckte jag att det var helt ok!
Detta utvecklades till att jag "blev" toastmadame och lite till.. vete sjutton hur det gick till..! Jag fick panik.. in på datan och kollade vad en toastmadameroll innebar, aha det är en som styr upp det hela. Ok tänkte jag.. det är väl bara att köra på :) (Förresten så döpte jag om mig till toastmoster eftersom jag är moster till han)
Veckan innan bröllopet så drog han som skulle hålla tal sig ur..ehh.. tänkte jag.. dom måste ju ha nån som håller tal på sin bröllopsdag, jag försökte få någon annan att hålla tal men icke, ingen vågade.. Jaha då får jag väl tota ihop ett själv då. Det var inte lätt men det svåraste var tanken på att stå där och hålla tal inför 50 personer. Burr..! Jag..Moi hålla tal! Nä fy fabian vilken ångestkänsla jag fick. Men jag fick tänka på brudparet, det var ju för deras skull.
Jag beslöt mig för att inte tänka så mkt på just den stunden, utan beslöt mig för att "bara gå in i det" ". Ungefär som när jag går till tandläkaren, bara gå in utan att tänka och känna, jag får ta det då när jag väl är där..:)
Ja så kom då stunden, den som jag ville förtränga in i det sista, men nu gick det inte längre, det var bara att ta tjuren vid hornen och köra på. Jag vände mig till brudparet och kände mig paralyserad och fick "hjärnsläpp".. fullständigt! Jag tror jag svepte över blicken mot gästerna en gång under hela talet :) Första halvan av talet gick dåligt, läste från min lapp bara rätt upp o ner, med samma ton. Ta mig härifrån tänkte jag ett flertal ggr. *L* Sen när jag kom till hälften så lossade det lite grann och så äntligen var jag färdig så jag kunde sätta mig ner, ville bara försvinna men nu var det iaf gjort! Tack och pust för det :)
Jag själv tyckte det var så misslyckat tills jag fick höra från våran goa sajtvärd här att jag faktiskt mött min rädsla (en av dom) Så långt hade jag inte tänkt.. ja faktiskt, det gjorde jag ju..:) men vete sjutton om jag skulle göra om det igen! Jag är definitivt ingen talare inför så många.
Ville bara dela med mig av en svettig och hemsk ångestsituation..
Kram från Toastmostern