Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 3901 ggr
[BigMama]
8/27/08, 11:45 PM

Personligt brev..

Är inte det lättaste att skriva! Brick wall)

Jag ska alltså skriva ett CV, som det heter nuförtiden. Det känns som jag blåljuger brevet rakt igenom!!!! Måste vara det bästa sättet att affirmera på förresten.. 9?

Ville bara avreagera mig lite….

Annons:
GitteL
8/28/08, 1:01 AM
#1

Haha, gud vad du är rolig med hur du skriver.

Affirmera mera. Flört

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

AnneN
8/28/08, 2:04 PM
#2

Att skriva CV är supersvårt tycker jag, även om handläggarna på Af tycker att mitt CV är perfekt skrivet så blir jag själv inte 100% nöjd med det… Känns mest som om jag sitter och skryter om mig själv vilket jag inte gillar att göra

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

GitteL
8/28/08, 2:06 PM
#3

Är det fel att skryta om sig själv??

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

AnneN
8/28/08, 2:10 PM
#4

Nja fel å fel är det väl inte, beror ju lite på hur man gör det också, många som jag mött som skytit om sig själva har samtidigt sett ner på alla andra, många av dem är/var även mobbare.

Orsaken till att jag inte gillar att skryta om mig själv (iaf en del av orsaken) är att jag inte gillar att stå i centrum, jag har däreomt inga problem med att skryta om andra personer. Har skrivit CV:n åt många av mina vänner för att de själva inte kunnat se allt det positiva i sig själva

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

GitteL
8/28/08, 2:13 PM
#5

#4 Vi är så bra till andra men ej till oss själva för Jante lagen är så inpräntad i vårt hela system. Kroppen och cellminnet.

Skall leta fram Anti jante lagen.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[BigMama]
8/28/08, 6:11 PM
#6

Konsten är att skriva bra om sig själv UTAN att skryta. Har läst CV´n som låter jättebra utan att vara skrytsamma, konsten är alltså att linda in det fint…. Nu idag har jag skrivit klart, är inte nöjd, men nu överlåter jag det hela till högre krafter. Är det meningen att jag ska ha jobbet så får jag det.

Annons:
StarGazer
8/28/08, 6:28 PM
#7

#6 Om så blir utfallet såfår du inte jobbet, du förtjänar det!

Försök att hålla ned CV'n till en A4. Minska fonten om så behövs och skippa "skitsnacket". Det beror såklart lite på vilken tjänst du söker men får man en lunta i handen orkar man inte läsa hela, särskilt inte om det är många ansökningar. Kort och koncist, det är på anställningsintervjun du ska briljera med skitsnack. =)

[BigMama]
8/28/08, 6:34 PM
#8

#7 Anställningsintervju!?! Foten i munnen

Ayena
8/28/08, 6:59 PM
#9

Håller med # 7.

Det ska inte så för mycket i en CV utan bara det viktigaste. Sen är det inte att betrakta som skryt att man berättar vad man är duktig på Flört

StarGazer
8/28/08, 10:44 PM
#10

#8 Yup, you go girl! =)

Rosenvial
8/29/08, 4:44 PM
#11

#6 Jag tror också på det här är det meningen så blir det så.Är det meningen att du skall ha detta jobb så kommer du att få det annars väntar nog någonting annat på dig.

Jag tror att ditt CV är jättebra skrivet,nu är det bara att vänta och se.

Kram

[lanns]
8/29/08, 5:18 PM
#12

Jag söker oxå jobb och tycker detta med att skriva om sig själv är tufft. Jag blir vimsig av alla olika benämningar. Jag har skickat en meritlista plus ett personligtbrev när jag sökt jobb och det kommer jag att fortsätta med. Det personligabrevet har jag jobbat mycket med för att få så kortfattat men ändå så "lockande" som möjligt.
Tänker oxå som så att är det meningen att jag ska få jobbet så blir det så även om min ansökan är konstig.

Usch vad jag ogillar att söka jobbRynkar på näsan

[BigMama]
8/29/08, 7:44 PM
#13

#11 Tack!

#12 Då är vi två som ogillar att söka jobb… Vi får hålla tummarna åt varann!

Annons:
gnulti
10/13/10, 12:26 PM
#14

Söka jobb kan vara tungt. Det tar mycket tid och energi, ja, det är faktiskt ett jobb i sig.

lanns, har du ett och samma personliga brev till alla jobb du söker?

ett bra tips, generellt är att i det personliga brevet svara på

1. varför passar jag perfekt för det här jobbet?

2. varför vill jag ha det här jobbet

3. vad kan jag ge det här företaget?

gnulti
10/13/10, 12:29 PM
#15

..det här med att skryta… tycker också det är svårt att skriva om mig själv utana tt låta helt dryg.

men en kompis gav ett tips, tänk först i tredje person. alltså hur skulle du vilja att någon annan beskrev dig och dina egenskaper? sedan ändrar du bara "h*n" till "jag". prova, resultatet blir inte skrytigt, utan objektivt!

Mona22
10/15/10, 7:27 PM
#16

Du måste skriva någon bra början som verkligen drar uppmärksamheten till sig.

Något som visar vem du är som person. 
om det står sida upp och ner om din familjesituation kommer personen som läser tröttna. Nr 14 skrev väldigt bra frågor du ska ha med.  Varför ska företaget ha just DIG?

Att berätta vad du kan betyder inte automatiskt att du skryter.Genom att du kan det och det är du en tillgång till företagen kanske? Glad

Upp till toppen
Annons: