Annons:
Etikettboktips-musik-filmer-tv
Läst 4290 ggr
umbra55
10/2/08, 12:42 AM

DVD:Du kan hela ditt liv; Louise Hay

Fick av misstag en försändelse från en bokklubb- en jag trodde jag avbokat. Med den kom avslappningsmusik, en bok och en film.

Flmen och boken har samma namn: Du kan hela ditt liv av Louise Hay

Helt underbar! Samma andemening som The Secret men ( i mitt tycke) mycket bättre och mycket trovärdigare.

Rekommenderas till den som vill förändra sitt liv och/eller sin person

Den bygger på affirmations-teorin

Annons:
[Vintersaga]
10/2/08, 12:57 AM
#1

Den boken har varit som en bibel för mig under många år. Idag har jag lagt ifrån mig den, men inte för att den är ointressant… utan för att jag mer eller mindre kan den utantill… efter alla gånger jag läst den och blivit inspirerad av den :-)

Jag hade t.o.m. tre exemplar av den - ett ex för att jag tappade mitt första i badvattnet när jag låg och läste och ett extra utifall jag stötte på någon som jag tyckte kunde få samma glädje av den som jag haft Skrattande

Visste inte att det fanns en film också… finns det något isbn nummer på den, eller måste man bli med i bokklubben då…?

[BigMama]
10/2/08, 10:58 AM
#2

Har precis köpt boken! Är sugen på filmen men även meditationsskivan med positiva affirmationer.

Kika gärna in på hennes radiokanal www.hayhouseradio.com

Millaris
10/2/08, 7:35 PM
#3

Jag har också precis läst boken - igen. Och denna gång fick och får jag flera insikter. Rekommenderar den varmt.

tarantella
10/2/08, 10:14 PM
#4

Nu vart jag nyfiken så jag har besällt denna bok från nätet, kommer hem med ett par andra böcker nästa vecka förhoppningsvis :)

ikna
10/2/08, 10:22 PM
#5

Tack för påminnelsen! Jag har boken i bokhyllan sedan 1989. Nu ska jag läsa om den!

[Vintersaga]
10/2/08, 11:08 PM
#6

Ja, jag kan också rekommendera denna bok - det är inte den bästa bok jag läst, men det är den som har betytt mest för utvecklingen till den människa jag är idag! Ingen annan bok har förändrat mig så mycket som denna, men så var det den första som kom i min hand den där dagen när jag behövde förändra den jag varit under så många år :-)

Det kapitel som är mest populärt av de recensioner jag läst om denna bok är det kapitel där hon översätter olika sjukdomars orsaker till mentala strukturer som skapat dem. Det är intressant läsning och underlag för diskussioner - men tillhör inte godbitarna i boken, enligt min personliga åsikt… Flört

Annons:
[Vintersaga]
10/2/08, 11:57 PM
#7

Hittade ett inlägg på nätet som visar henne live - precis de här sakerna lärde jag mig första, andra, tredje… gången från boken… :-)

http://www.youtube.com/watch?v=t_Utbp0uHOk

Hittade ett till - att älska sig själv!

http://www.youtube.com/watch?v=ltJJbYvMagE&feature=related

omelett
10/3/08, 12:20 AM
#8

#7 OjFörvånad Båda klippen talade väldigt direkt till mig. Det sista klippet var särskilt kraftfullt.

Soffe
10/3/08, 12:34 AM
#9

Vågar inte titta än Foten i munnen

omelett
10/3/08, 12:35 AM
#10

#9 Jo gör det. Det andra klippet var inte smärtsamt på något sätt. Bara insiksfullt och ger hopp om bot och bättringGlad

Soffe
10/3/08, 12:37 AM
#11

Hehe.. Okej då ;-)

Soffe
10/3/08, 12:41 AM
#12

Mycket bra.. Tittade inte på hela nu, men intressant att lyssna på :-)

omelett
10/3/08, 12:42 AM
#13

#12 Gör det. Det var ett väldigt viktigt budskap på slutet.Flört

Annons:
Soffe
10/3/08, 12:55 AM
#14

Ska göra det.. Men inte ikväll.. Får bli imorgon :-)

miramis2
3/13/09, 12:32 PM
#15

Hej alla, Filmen du kan hela ditt liv är SUPERMOTIVERANDE! Jag har haft så många intressanta möten kring denna filmen. Bjudit hem personer o vi har sett den o sen haft extremt intressanta diskussioner. Boken med samma titel är som någon sa här en bibel för mig med, en grundsten för personligt växande, något ungdomar i skolan borde få med sig ut i livet! Tänk om skolungdomar fick sett filmen på skolan! Hur skulle detta kunna påverka deras liv, studier mm? /miramis2

Choklad
3/14/09, 4:08 PM
#16

Wow! Vilken fantaskisk person hon är!

U R us

TantAlma
3/15/09, 11:02 AM
#17

Louise L Hay ligger mig varmt om hjärtat precis som Betty Shine. De har verkligen hjälpt mig i min utveckling.

Mervi
5/13/09, 12:10 AM
#18

Tack för tipset umbra55, har beställt boken och fått den och börjat läsa. Denna kommer nog hjälpa mig mycket.

szirius
5/16/09, 12:41 PM
#19

precis som #1 så har denna bok följt mig lääänge, sedan -95 tror jag och kan den nästan utantill i huvudet !Glad Speciellt den sista delen kring " vilka tankar som skapar sjukdomar"  tycker jag är givande…även om jag känner att Caroline Myss " andens anatomi" ger ännu klarare bild kring sambanden.

Ett ex: för en tid sedan började mitt ena knä värka, som jag inte haft problem med på 10 år.Då tänkte jag "vad är det för fråga jag inte är flexibel inför nu,vart är jag för stolt och stel?" När jag insåg vad det handlade om och förändrade inställningen så försvann värken på några dagar.Ett annat ex: innan denna bok hade jag ständiga halsflusser sedan barnsben, jag insåg att det för mig handlade om att jag inte uttryckte mig själv,kvävde mina ord.Så fort det onda började komma funderade jag efter denna bok på vad jag behövde säga eller uttrycka eller stå upp för,och hur jag kunde göra det i kärlek i stället för i ilska- och mina halsflussproblem har sedan dess varit borta - det blir inte mer än lite halsont innan jag finner orsakerna och kan ändra förloppet.Glad)

Jag har även böckerna "  I can do it!" och "alla kvinnors styrka" av samma författare.Där tas bland annat stress upp - " all stress is fear " skriver hon…så fort jag känner mig stressad börjar jag rabbla dessa påminnelser, tittar på vad det är jag känner mig rädd för och hur jag kan ändra tankebanorna för att bli lugn igen.För mig är stress fortfarande en "hang up", dvs jag när många rädslor inom mig, men att bara se detta klart framför sig hjälper ofta.

Oj, vad jag babblarSkäms…det är som för #6 för mig med, inte den bästa boken, men den som förändrat mitt synsätt mest då det var den första i detta slag jag läste…

(Just nu är det nog Eckart Tolles böcker som ligger högst på min " förändringslista"Tungan ute)

Ok, NU: Tyst

Indiania
5/16/09, 3:07 PM
#20

#19 Jag har haft Louise Hays bok i många år men som du sätter jag främst Eckarts Tolles böcker, han är bara såå bra.Har haft stor hjälp av hans bok " Vägen till andligt uppvaknande " den bästa bland böcker! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
GitteL
5/16/09, 4:12 PM
#21

#19 Tack för att DU delar med dig av ditt eget liv, som du sa i en annan tråd. Det är så givande att du delar med dig. Glad

Det är det mest lärorika när vi kan få ett igenkännande och spegla oss i varandra som också sker väldigt mycket på Distanskursen. De speglingar vi inte fick SE när vi var små kommer fram här istället.

Det är därför det blir en sådan AHA upplevelse vart efter dagarna går.

Tyvärr kan det inte läggas i den öppna tråden, det är en guldgruva och oslipade diamanter formas tillsammans. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: