Annons:
Etikettglädje
Läst 2098 ggr
GitteL
12/30/08, 4:36 PM

2008/2009.

Hej alla goa medlemmar, snart är det nytt år. Det har gått otroligt snabbt och innan man ens hunnit blinkat är ett år om.

Så ta till vara allt ni upplever och glöm ej att titta tillbaka och SE vad för glädje ämne ni varit med om.

Det är lätt att förbise glädjen när man ibland känner att jag är inte nöjd med det jag har eller där jag är så här kommer lite frågor till er.

Vad för fina saker har hänt under 2008?

Ex kan vara familjen, jobb, äventyr, upplevelser, personliga förändringar, ekonomiska förändringar, hemmet, kost, träning eller bara att ni kunnat vara.

Vad för förändringar kommer ni att VILJA göra under 2009?

Hur firar ni nyårsafton?

Önskar er alla ett Gott Nytt 2009!

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Vintersaga]
12/30/08, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tack för det gångna året Gitte - och alla här på PU som har bidragit!

Vi tänker ha en informell PU-träff som nyårsfirande… Flört

Vi som firar in det nya året är alla medlemmar här på PU och har synts i trådarna…

…Tummelisa, Vintersaga och bjprofit - dvs. min sambo, jag själv och allas vår Björn!

Kram allihopa och ett Gott Nytt År 2009!

Rickard

Indiania
12/30/08, 7:55 PM
#2

Vill önska ALLA ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2009

#1 Vilken otroligt vacker bild Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

bjprofit
12/30/08, 8:23 PM
#3

2008 har varit (och är) året jag kommer minnas då jag tog tag i mig själv och blev herre över mitt eget liv.

En kul grej är att mitt OMEDVETNA jag satte en hel massa mål för ett år sen och jag nådde alla mål utom ett.Glad

Jag har fått förmånen att träffa många nya fantastiska människor och bland dom fått nya vänner!Skrattande

Fortsätter 2009 med målet att ALLT ÄR MÖJLIGT med nya mål satta av mitt MEDVETNA jag Förvånad

Jag tycker om att resa och uppleva och det ska bli en upplevelse värd att minnas att fira in det nya året med Rickard och Renee!

Ett särskilt tack till dig Gitte för ett fint år på PU!

Vill önska ALLA ett Gott Nytt År!

Kramar

Björn

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

bjprofit
12/30/08, 8:25 PM
#4

#1 Glömde säga vilken fantastisk bild Rickard!

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

AnneN
12/30/08, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vad för fina saker har hänt under 2008? Jag fick äntligen hjälp med min låga ämnesomsättning, fick komma till dietist som hjälpte mig att göra en matplan, jag hittade till OA som har hjälpt och fortfarande hjälper mig att tillfriskna från mitt tvångsmässiga överätande, och en massa annat bra har också hänt men ska jag räkna upp allt så blir det nog en hel bok Skrattande

Vad för förändringar kommer ni att VILJA göra under 2009? Det enda i mitt liv som jag inte är nöjd med är ekonomin och den kan bara bli bättre om jag och/eller sambon får en anställning och den förändringen jobbar vi på genom att aktivt söka jobb.

Hur firar ni nyårsafton? Blir en lugn nyårsafton hemma, vad jag vet så är det en kompis som kommer och firar med oss eventuellt att någon fler kan dyka upp. God mat, trevligt sällskap och vid 12-slaget går vi ut på en lång promenad och skjuter raketer. (långpromenaden är för att komma långt ifrån bostadshus så vi inte skrämmer en massa skotträdda hundar)

Gott nytt år till er alla!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vintersaga]
12/31/08, 1:15 AM
#6

#2, #4 - Tack för orden om bilden!

Ursprunget är fyrverkeriskottet jag tog från vår balkong för några år sedan - resten är bara kreativ lek med fotobehandlingsprogrammet… Flört

Kram Rickard

Annons:
omelett
12/31/08, 10:45 AM
#7

2008 har varit ett fantastiskt år för mig. Det började med att jag fick uppleva varandet när min pappa gick bort. Jag hittade LCHF kosten som gett mig många hälsovinster. Sedan hittade jag PU en sida som lärt mig oerhört mycket. Slutklämmen på det bra året blev när jag gick distanskuren och kastade hela bagaget av skuld och skam. Så för mig har 2008 inneburit stora positiva förändringar.

2009 ska jag lägga på att ta itu med kroppen. Nu har knoppen fått så det räcker.

Idag ska jag fira nyår på jobbet med våra utvecklingsstörda. Det blir långbord med vita dukar, god mat och "nattklubb" Vi har alltid vansinnigt roligt. Alla bjuder på sig själva. Vi dansar till Få´nt ja en körv, vi sjunger som fyllon och är rent allmänt urflippade. Det blir mycket hjärta och glädje. Så får jag äckligt bra betalt ocksåSkrattande

Gott Nytt År

Soffe
12/31/08, 11:58 AM
#8

Önskar alla Gott Nytt År 2009!

Jag ska va hemma i lugnet bara och äta gott, mysa på..

Doris
12/31/08, 1:54 PM
#9

Önskar alla ett  GOTT NYTT ÅR !  idag ska vi fira att vi får värme i huset de är här idag och kopplar in nya vedpannan fyller elementen med vatten så nu behöver jag inte frysa mera Glad

Allting är möjligt

Millaris
12/31/08, 1:59 PM
#10

Jag önskar alla här inne ett gott nytt år.

Jag ska ha det jätteskönt och firar nyåret med min hund, så det blir lugnt och skönt. Förhoppningsvis blir det lugnt på raketfronten eftersom min hund är rädd för raketer. Han klarar skott och liknande, men jag antar att tjutandet från raketerna är obehagligt.

2008 har varit ett intressant år. Jag har verkligen gått på djupet i mig själv och vridigt och vänt på de saker som påverkar mig negativt. Sista månaderna har jag fått stor hjälp av Gitte att släppa mitt bagage. Nu är jag på sluttampen och snart går jag in i 2009 med tillförsikt och framtidstro.

Stor nyårskram Camilla

GitteL
12/31/08, 4:26 PM
#11

#1 Tack själv Rickard för det gångna året. 2009 blir ett spännande år. Flört Hoppas ni får riktigt trevligt, kan tänka mig vad ni kommer att snacka om.

#2 Glad

#3 Härligt Björn, du upptäcker mer och mer att du redan är fullkomlig som du är. God fortsättning med din utveckling.

#5 Vad roligt att höra Anne, du har verkligen en målsättning och viljan till att må bra. Glad

#7 HAHA, du är för härlig. Jag har ju haft förmånen att följa dig och jag är glad för din skull hur du kämpat för att bli av med "skiten". Sjung och var gald och det är inte alla som får betalt och leka samtidigt. Glad

#8 Glad

#9 Glad

#10 YES, det låter bra och det blir ett kanon år.

Kram till er alla.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
12/31/08, 4:30 PM
#12

Jag skall till en väninna med min son och syrran. Vi kommer äta en god middag, klä upp oss i glitter och glamour och sedan vill de ut.

Får se om det blir någon utgång, känner mig som en gammal kärring ibland för att jag är trött på utgång men jag får väl ändra mina tankar där. Flört

Fortsättning följer.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

solblomman47
12/31/08, 10:49 PM
#13

Vill önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2009    Flört

Annons:
GitteL
1/1/09, 6:03 PM
#14

Fick en underbar nyårsafton med go mat, skratt och vi kom inte ut förrän vid 02.00. Jag har skrattat så jag har träningsvärk, vi har haft SÅ roligt.

Sjöng karaoke och levde mig in i låten Eternal flame som syrran hade fixat i smyg, hade inget val än att gå upp och sjunga. Glad

Vad för fina saker har hänt under 2008?

Det började med att jag startade PU och har känt att detta var en av de bästa sakerna som jag gjort för att få andra att känna hopp om att det finns vägar ut trots att det kan kännas ur jobbigt.

Har alltid sagt så här: -När jag var i "skiten" så hade jag önskat att det fanns en sådan här sida där ingen dömer någon och där mycket kan ventileras. Detta känns kanon eftersom min önskan gick i uppfyllelse. En enorm respekt och förståelse för varandra finns här inne.

Jag har utvecklat mitt företag, mina relationer till familjen och jag har lärt mig att SE människor på annat sätt detta året genom alla samtal och möten jag haft. Tacksam för att jag lär mig av alla.

Det har varit ett givande år och när det gäller kursen som jag startade så hade jag ingen aning om att den skulle bli så här. Det blev en kurs som innebär ett möte med sig själv.

Först tänkte jag att det skulle bli nu och framåt men allt efter hand har jag känt att det är inte hela sanningen att bara hoppa över det som hänt oss i det förflutna. Det behövdes tas fram och tittas mer på för att sedan kunna acceptera och förlåta på djupet. Ett förlåt enbart på ytan har sina konsekvenser.

Vilken härlig kurs det blev och vilken känsla att få öppna kranen och bara låta tankar och känslor flöda. Jag ser det som blockerade energier kommer i rörelse och det är att lyfta på locket och släppa ut det som ej tillhör oss längre.

Tack universum för att jag fick denna chans att utveckla det även här på nätet. Tack till alla deltagarna som gör ett fantastiskt arbete med att ta fram saker som de ej visste om att de bar på. Vilket MOD och styrka att VÅGA släppa på den falska muren som de gick och bar på. Jag är så STOLT över er alla som ger och delar med sig till oss andra där ett igenkännande infinner sig.

Vägen till frihet är att öppna upp, ju mer man ger ju mer man får. Glad Tack för ert förtroende.

Vad för förändringar kommer ni att VILJA göra under 2009?

Detta nya år kommer bli spännande och min önskan är att få jobba mer med ungdomar som har det "jobbigt", att få dela med mig vad jag upplevt och att det finns vägar ut genom att ändra sin livsupplevelse och tankar.

Kramar till mina Medarbetare Rickard och ikna. Tack till Faxlin inne på Iller som hjälpte mig att starta upp sajten och till Anne_N inne på blandrashundar.

2009 blir ett kanon år.

Kramar till er alla.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

bjprofit
1/2/09, 5:03 PM
#15

Nyårsaftonen tillsammans med Rickard och Reneé i deras härliga torp blev mycket riktigt en upplevelse värd att minnas.Skrattande

Många intressanta ämnen diskuterades blandat med mycket glädje, god mat och många skratt! Skrattande

Jag fick även tillfälle att med vant snickaröga inspektera Rickards "våga-möta-rädslanuppdrag" han berättat om i en tidigare tråd då han trotsade sin höjdrädsla och lade nytt tak på torpet. Inga anmärkningar och betyget blir MVG! Skrattande

Om torpet kan sägas att det är ett otroligt charmigt och mysigt torp med en härlig vedspis som spred sin värme hela kvällen.Glad

Jag fick även tillfälle (var tvungen) att besöka utedasset i minusgrader men frigoliten var på plats och det kunde ej varit bättre Glad

Ett fantastiskt avslut på ett vändpunktens år för mig tillsammans med två fantastiska nya vänner blir summeringen av 2008!

Det nya året inleddes på bästa tänkbara sätt då PU:s eminente kock (min utnämning) tillredde en utsökt lunch bestående av köttfärssås spetsad med cognac!Tungan ute

En smaksensation som också är ett utmärkt sätt att träna sig att vara medvetet närvarande i nuet! Hahaha  Förvånad

#7 Hjärta, Glädje och Äckligt bra betalt! Vilken härlig blandning, det är du väl värd Athena!

#14 Vad härligt att höra att den "gamla kärringen" ställde undan rullatorn och gick ut och luftade pipan och rockade fett!! Hahahaha

Jag önskar alla ett stort lycka till 2009!

Kramar till ALLA

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Soffe
1/2/09, 5:48 PM
#16

Jag hade en lugn o trevlig Nyårsafton :-) Riktigt god mat och god dricka :-)

Idag gör jag en egen special.. Köttfärsröra med curry, mums va gott!

Trevligt att ni oxå hade det bra.. Björn o Gitte..

God Fortsättning Alla!

bjprofit
1/2/09, 6:10 PM
#17

#16 Härligt att höra Sofie! En lugn avslutning på ett tufft men intressant år! Bra att du kopplar av och njuter Flört

Hmmm, blir ju lite nyfiken på den där köttfärsröran Tungan ute

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Soffe
1/2/09, 6:14 PM
#18

#17 Ja Precis! Nu går vi in nya tider o faser :-) Jag lämnar sådant som jag inte behöver, bakom mig.. 

Den köttfärsröran har jag precis ätit och det var smasken Tungan ute Kunde inte blivit bättre..

bjprofit
1/2/09, 9:42 PM
#19

#18 Kloka ord från klok kvinna Glad

Bor det kanske en liten gourmet i dig också tro? Flört

Kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Soffe
1/2/09, 9:59 PM
#20

#19 Tack så mkt :-)

Ja en liten gourmet faktiskt :-) Jag tyckte det var kul med matlagning när jag gick i skolan, då valde jag oftast matlagning som tillval.. Gott vi hade det :-)

Annons:
Mads
1/3/09, 5:24 AM
#21

Det fina som hände mig under 2008 var att jag fick uppleva min första tid som nybliven mamma (sonen kom 28/12 2007). Upplevelsen av denna gränslösa och nästan galna förälske har varit och är fortfarande ljuvlig.

Annat bra var att jag insåg vilken underbart stöttande familj jag har och även fina vänner.

Insåg även min egen styrka både som mamma och människa.

Jag ser med glädje fram emot ett fantastiskt 2009 där jag hoppas kunna njuta mycket av livet, sonen och kanske också kärleken.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

[Vintersaga]
1/4/09, 12:40 AM
#22

#15 - Ja du Björn… det var ett underbart sätt att avsluta året på Skrattande

Vi hade två väldigt trevliga dagar med Björn - och som han säger så hade vi mycket roligt och djupa samtal på samma gång! Han hade en flaska champagne som, för mig som inte har smakat någon god champagnesort, var en fantastisk smakupplevelse!

Renée gjorde en härlig fläskfilé med helstekta champinjoner, champinjonsås och gratinerad i ugn - helt enkelt en magnifik måltid att avsluta året med! Att jag sen råkade göra den där köttfärssåsen var bara en slump, men en bra start på det nya året - trots att jag saknade moroten i såsen… :-)

Redan då började vi lägga upp planerna för den kommande PU-träffen i april i vår - planer på en sketch av något slag… Flört

Tack Björn för att du gjorde nyårsfirandet så härligt och givande!

Kram Rickard

Ayena
1/4/09, 1:06 AM
#23

Början på 2008 var inte så kul för min del. Jag hade panikattacker som jag fick av stresskollapsen. Dessutom fick vi sorg i familjen, ett år sedan på onsdag.

Under hela sommaren gick jag igenom både fysiska och psykiska förändringar som jag tror har med frekvenshöjningen att göra, vilket har för min del betydd ena dagen lugn och endra dagen på gränsen till sammanbrott, typ.

Till hösten började jag känna mig lugn och sensommar och höst har varit bättre och bättre. För varje dyk ner så kommer man upp som en nu människa. Kan inte beskriva det på något annat sätt.

2009 tror jag bliv ett intressant år för min del.

bjprofit
1/4/09, 11:07 PM
#24

#22 Tack själv för ett mycket trevligt och givande möte i ert härliga torp. För att inte tala om "ladan" där jag övernattade riktigt kungligt!

Kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[Vintersaga]
1/4/09, 11:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#24 - Ha ha, det låter himla kul det där med ladan… primitivt som vårt torp är, får man vänja sig vid att också sova i ladan om man kommer på besök… Flört

Kramis

bjprofit
1/4/09, 11:59 PM
#26

#25 Hahaha, ladan är ju kanonfin ju!

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[Vintersaga]
1/5/09, 11:57 PM
#27

#26 - Ha ha ha, ville bara visa bilden på den från utsidan… ser inte särskilt stor ut och inte särskilt intagande ut för den delen heller… Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: