Annons:
Etikettdagens-affirmation
Läst 4161 ggr
GitteL
1/30/09, 6:55 PM

Vill till Yasuragi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort det, en bild av yasuragi på min affirmations tavla.

Jag tänkte att de kunde sponsra mig till att få uppleva detta en helg.

I gengäld kommer jag att skriva om min upplevelse där och göra reklam på mina andra bloggar om hur nyttigt det kan vara att ta hand om sig själv istället för att göra en massa reklam om kläder, smycken, smink och att gå ner i vikt.

Jag kommer meddela er hur det har gått och nu avvaktar jag svar från dem efter att skickat ett mail om hur jag tänkt göra.

Önska mig lycka till, tänk att kunna få njuta en hel helg där med min son. Wow och vem vet, det kanske blir nästa steg att hålla kurser. Glad

Fortsättning följer.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Millaris
1/30/09, 7:08 PM
#1

Jag hoppas du får komma dit Gitte. Hade turen att besöka det med jobbet. Helt underbart. Och när jag var där bestämde jag mig för att någon gång i framtiden installera liknande duschar som de, där man kan sitta på en pall med en tunna och hälla vatten över sig. Jag tycker det var jättehäftig upplevelse… Glad

GitteL
1/30/09, 7:11 PM
#2

#1 Vad härligt att höra. Ja jag hoppas också de vill sponsra mig så jag kan dela med mig till alla på iFokus och kanske i framtiden ha kurser där.

Hade varit underbart.

Tack för din omtanke.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Indiania
1/30/09, 7:19 PM
#3

Jag tror du kommer dit, Gitte! Du är ju redan på väg i tankarna. Min syster och hennes sambo har varit där och de tyckte det var underbart.Jag önskar dig Lycka till!!! Glad

Kram Berit

" Var nära naturen - var när dig själv "

omelett
1/30/09, 7:27 PM
#4

Lycka till Gitte.

Vi får det vi önskar oss av universum. Tillit, tillit, tillitFlört

[Vintersaga]
1/30/09, 11:05 PM
#5

Jag säger som de andra Gitte - Lycka till! Skrattande

Sen ställer jag stilla frågan… vem eller vad är Yasuragi…? Obestämd

Kram Rickard

GitteL
1/30/09, 11:20 PM
#6

Tack för era fina lyckönskningar.

#8 Googla så får du se. Om det går i uppfyllelse så kommer jag skriva ett reportage med mycket annat smått och gått inblandat, inte bara här utan på många sajter. Skrattande

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Vintersaga]
1/30/09, 11:53 PM
#7

Mmm… det var trevligt :-)

Ja det finns mycket trevligt som man kan uppleva här i vårt avlånga land - inte behöver man åka till Japan för att uppleva Japan heller… Flört

Kramis

bjprofit
2/1/09, 7:50 PM
#8

#0 Du är redan på väg känns det som Flört

Jag har vänner som varit där och på deras beskrivning efter besöket är det nog ett perfekt ställe för en livsnjutare som dig!Flört

Kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

CatarinaJ
2/3/09, 11:33 AM
#9

Yasuragi är så härligt och de har god mat!!! Jag önskar dig lycka till

GitteL
2/3/09, 1:42 PM
#10

#8 #9 Tack för era ord. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

yaha
2/4/09, 12:32 PM
#11

Fungerar! Du är välkommen till Yasuragi Hasseludden med din son. Försök komma mellan den 15/2 och 1/3 eller under påsklovet. Dessa perioder har vi sänkt åldersgränsen till 12 år. Övrig tid gäller 16 år. IRASHAI MASE! varmt välkommen till en liten bit av Japan i Stockholms skärgård.

GitteL
2/4/09, 3:12 PM
#12

#11 Tack så mycket för detta, känns bra att få så snabbt svar av dig och även min son blev glad. Glad 

Till er alla andra så klistar jag in mailet här.

Hej Gitte, Du är välkommen till Yasuragi Hasseludden med din son (se inlägg bloggen). Försök komma någon gång under perioden 15/2 - 1/3 alt under påsklovet då vi sänkt åldersgränsen till 12 år mot normala 16 år.  Vi bjuder er på övernattning i dubbelrum med frukost och middag samt naturligtvis entré till badet med tillhörande aktiviteter etc. mot att du skriver om er upplevelse här.   kontakta mig när du önskar boka.

Glädjande besked idag precis när jag behövde det.

TACK.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Indiania
2/4/09, 3:17 PM
#13

Grattis Gitte! Du sänder ut tankarna på rätt sätt och detta är du verkligen värd och vad kul för sonen också!

Jag gläds med dig, skall bli spännande att höra vad du skriver efter besöket!

Kram Berit Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
GitteL
2/4/09, 3:26 PM
#14

#13 Tack Berit, visst är det häftigt.

Jag kommer göra en artikel om från första början med mitt mail och svaret samt allt jag upplevt.

Kram Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

jagkan
2/4/09, 3:44 PM
#15

Det här är ju ett toppen bevis på hur allt fungerar Flört

Gotta dej ordentligt idag, det är du värd.

En kompis till mej har varit där och säger att det är "guda gott" både för knopp och kropp.

Kram på dej!

Millaris
2/4/09, 3:57 PM
#16

#12 vad häftigt Gitte - grattis och njut allt vad du kan Glad

bjprofit
2/4/09, 4:58 PM
#17

Wow!

Grattis till dig och sonen. Njuuuut av bara den nu, det är ni väl värda.

Kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[Vintersaga]
2/4/09, 10:50 PM
#18

Coolt!

Nu ser jag hur du har gått tillväga - du har tagit med de tre "magiska" delarna: idé, tillit och handling!

Vilken förebild du är med detta handlande - helt klart är du och din son värd detta! Skrattande

Kram Rickard

GitteL
2/5/09, 1:01 AM
#19

#15 Jag har jublat och berättat det för en hel del, vilken syn i deras miner haha. Tack för dina ord.

#16 Tack, jag skall verkligen njuta.

#17 Tack Björnen, jätte roligt att han hörde av sig så snabbt. Bra service Flört

#18 YES och tack Rickard, känner jag behöver detta nu. Härliga magiska ord du hade där, från ide, tillit till handling. Skrattande

Kramar till er alla

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Ljuset
2/5/09, 8:31 AM
#20

Oh, Gitte jag vill också göra en Affirmations tavla. Klipper du ut bilder, klistrar in och skriver ner olika saker på ett papper då??   Hur ofta brukar du titta på denna tavla??

Annons:
GitteL
2/5/09, 11:17 AM
#21

#20 Just det, klipper ut bilder om allt jag skulle vilja göra. Datum innan det skall ha inträffat. Upplevelser och mina Mål.

Tittar på den varje dag och tackar. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

CatarinaJ
2/6/09, 2:13 PM
#22

Oj, vad hädtigt!

tanke, handling, och sen är önskan din! wow

GitteL
2/10/09, 11:33 PM
#23

#22 Ja, det är häftigt och nu ser jag framemot detta varandet.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
2/10/09, 11:39 PM
#24

Nu är allt bokat till den 20/2 kl 16.00 är det incheckning och vi kommer att få stanna tills kl 12.00 den 22/2

Övernattnning, aktiviteter, bad, klangresa, zen-meditation, sei-tai, Qi-gong, mat och mycket mer kommer vi att uppleva.

Kommer skriva om allt efter jag varit där för detta är precis vad vi alla behöver.

Ni kan gå in på www.yasuragi.se och följa med på en upplevelse med alla dessa unika bilder och ljud.

Njuter av detta redan och denna yukatan skall vi ha på under hela vistelsen. Vi slipper att byta kläder så väskorna blir mycket lätta. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
2/19/09, 11:16 PM
#25

Så mina underbara vänner. Imorgon bitti sticker jag och min son upp dit och jag skall njuta och bara vara.

Kommer nog ha mycket att skriva om när jag kommer tillbaks och har landat.

Det skall bli en upplevelse som jag skall behålla i mitt minne.

Kramar om er alla. Kyss

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

omelett
2/19/09, 11:23 PM
#26

#25 Så härligt det låter. Jag ser fram emot att du spider alla energierna här på forumet när du kommer tillbakaGlad

Gahella
2/21/09, 1:53 AM
#27

Hahaha heja Gitte! Ha det sååå underbart skönt!

För där är underbart! Fick den i present av mina barn för 2 år sedan. Gick dit själv och gjorde allt enligt mina egna önskningar och i egen takt, som massage, saltbadet som man flyter i. Simmade i deras härliga bassäng med underbar musik till, softade i de varma källorna. Åt sedan en god sushi med ett glas vin när jag var hungrig. Och som avslutning tog jag mig en ansiktsbehandling…..Jag svävade därifrån lyckligt leende…Skrattande

Annons:
GitteL
2/23/09, 1:20 AM
#28

#26 #27 Hej alla finingar, jag är tillbaks och är helt slut. Resan tar 4,5 timme och det var en underbar helg. Dock har något tragiskt hänt här så jag känner mig upprörd och alla sorters känslor kommer fram.

Jag återkommer snart med artikel när det lugnat sig.

Många kramar.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Gahella
2/23/09, 10:39 AM
#29

Sänder dig en varm tanke Gitte…kram

bjprofit
2/23/09, 1:58 PM
#30

#28 Tråkigt att det blev lite "smolk" i glädjebägaren.

Hoppas ni båda kan se tillbaka på helgen som en höjdare när det lugnat sig.

Massor med värme, kärlek och styrkekramar till er!

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

omelett
2/23/09, 4:46 PM
#31

Hoppas att allt går bra Gitte

Kramar

Indiania
2/23/09, 5:27 PM
#32

Tänker på dig, Gitte!

Varm kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Millaris
2/23/09, 5:38 PM
#33

Du finns också i mina tankar Gitte.

Stor kram Camilla

GitteL
2/23/09, 11:40 PM
#34

Tack för era fina tankar, det är lite lugnare nu men fortfarande lite upp och ner med mina känslor angående detta fallet.

Många kramart till er och till er som stöttat mig via PM är jag väldigt glad för.

Tacksamhet känner jag. Kyss

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Vintersaga]
2/24/09, 12:24 AM
#35

Ta det lugnt Gitte med allt utom det som är viktigt just nu - och minns att vi alla finns här om och när du behöver oss! Skrattande

Kramar, Rickard

Upp till toppen
Annons: