Annons:
Etikettglädje
Läst 8050 ggr
GitteL
3/13/09, 1:50 PM

Varje dag är en ny dag.

Till er alla för att ni skall påminnas om att ni är unika och har allt inom er redan. Ha roligt varje dag, lek, skratta och känn dig fri till att vara DU. Finns det något som hindrar dig så ta reda på och gå igenom rädslan och smärtan för att bli fri för att sedan kunna leva livet levande.

Ha en härlig helg och många kramar till er. Kyss

http://www.youtube.com/watch?v=phL0RLKL8bc

Ta en daglig dos av denna film och känn glädjen.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Indiania
3/13/09, 2:46 PM
#1

Härligt, underbart Gitte att se denna film och det är ju så vårt liv skall vara…………..Du har nog sett mycket på den själv också? Skrattande

Ha en skön och njutbar helg Gitte och ALLA andra härliga kompisar här inne!

Kram Berit Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

ikna
3/13/09, 3:16 PM
#2

Tack för det klippet, Gitte! Glad

Jag är tacksam för att vara JAG! Flört

Trevlig helg till er alla!

Doris
3/13/09, 4:30 PM
#3

Tack Gitte för klippet Glad

Kram från Doris

Allting är möjligt

Millaris
3/13/09, 5:35 PM
#4

Vilket underbart klipp Gitte - tack Glad

[Vintersaga]
3/14/09, 12:49 AM
#5

Hittade det här underbara klippet i dagens tidning (Kalle och Hobbe):

Sonen: Varför går inte vuxna ut och leker?

Pappan: Vuxna kan bara rättfärdiga lekar utomhus genom att kalla det motion och göra det när de helst inte vill och föra bok över det för att förbättra sina resultat!

Sonen: Det låter som ett jobb!

Pappan: Fast utan lön!

Sonen: Så att leka är värre än att jobba?

Pappan: Att vara vuxen är jobbigt!

Hi hi :-)

Kram på er alla vuxna, lekfulla själar Kyss

jagkan
3/14/09, 11:08 AM
#6

Tack Gitte!

Jag har fått smak på att njuta av mitt liv, det har blivit som en drog och nu vill jag erkänna jag är totalt beroende av glädjen det ger.

Glad

Annons:
[BigMama]
3/14/09, 12:28 PM
#7

Vilken start på dagen du gav mig Gitte!

Tack, nu är jag lätt om hjärtat igen, och tacksam över att vara jag.

Kramen

GitteL
3/14/09, 1:12 PM
#8

Visst är det ett härligt klipp, kan få vem som helst att ändra sitt FOKUS. Flört

#5 Haha, den var bra.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[BigMama]
4/1/09, 12:18 PM
#9

God Morgon alla på PU! Glad

[Vintersaga]
4/1/09, 12:24 PM
#10

God Förmiddag damen från Norr Flört

Önskar alla en lika solig och fin dag som det är här i Odensvi! Skrattande

Kram Rickard

Choklad
4/1/09, 1:49 PM
#11

Ja härligt att se ! Idag ska jag göra något som är stort och viktigt för mig, jag ska ta mitt första steg ut i samhället efter att ha varit "hemmafru" i ca 30 år. Ska träffa en arbetsterapeft…så jag är lite nervösObestämd

Lustigt att jag hittade denna tråden just idagObestämdGlad

U R us

Indiania
4/1/09, 2:00 PM
#12

#11 Jag vill vara med och hålla tummarna för dig.

Det kommer att gå bra!

Kram från Indiania Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Choklad
4/1/09, 2:08 PM
#13

ÅÅ tack! du får jättegärna  vara med! Glad

U R us

Annons:
marias777
4/6/09, 8:27 PM
#14

Tack Gitte för dina värmande ord Glad

Choklad
4/15/09, 1:06 PM
#15

Jag återkommer då och då och ser på denna filmen, känns bra i hjärtat Glad

U R us

solarcarl
4/18/09, 1:28 PM
#16

Skön morgon! Kylig nordanvind, några små korta snöflingor, men solen ligger på ändå. Har mediterat och haft en fin morgon med min fru. 

fint med varma hälsningar såhär. Får titta på filmen senare. Det här känns som en bra sida - glada hälsningar till alla solstrålar och smilegubbar/-gummor!

vill också bara säga: Lycka till #11! Det går säkert bra. Kraften i magen - kärleken i hjärtat - kontakten uppåt i huvudet. Håll din energi och var dig själv. "Samhället" (var det nu är, men jag vet vad du menar) väntar på dig!

Och på många här tror jag. Nya steg i var o en som du också ger vidare till världen, på ditt speciella sätt!

GitteL
4/18/09, 3:35 PM
#17

Detta är livet. Det vi fokuserar på får vi mer av och vi kan alltid välja själv. Vi kan välja att se det negativa eller vi kan välja att se alt det goda i allt och alla. Det som är det allra häftigaste är att vi fått den FRIA viljan till att välja.

När vi är där nere i det svarta hålet finns inget ljus men väljer vi att göra en förändring och tar ett BESLUT så ser vi ljuset.

Handlar i stort sett alltid om våra beslut och Mål i livet.

Den som inte har ett Mål kommer märka att livet väljer åt dig. Den som har ett tydligt Mål och har tagit ett beslut kommer vara med om dalar men det goda kommer eftersom det finns en vilja till förändring.

Alla är unika och till er som väljer er själva finns det en enorm glädje runt hörnet. Väljer ni att sätta ett högt värde och ger till er själva kommer ni att få. Det enda sättet är ett målmedvetet arbete med dig själv.

#11 Hur gick det med mötet?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Choklad
4/18/09, 8:01 PM
#18

Det gick bra…men inte riktigt som jag tänkt mig..jag vill lära mig räkna, för det är jag mycket dålig på, så pass att det är ett handikapp för mig. Så till hösten ska jag gå på komvux…och det är ok…men  jag vill lära mig att bli medium, eller se om jag kan bli det….men jag törs inte fråga om  det finns någonstans jag kan praktisera…..så vi får se hur det går. Jag ska arbetsträna och lära mig om datorer, vilket också är kul, men inte min dröm……

U R us

Novisan
5/6/09, 3:08 PM
#19

Klippet finns inte kvar, jag hade velat se det.

MdM-Cernita
5/12/09, 7:34 PM
#20

#19

Jag med.

Annons:
Outerspace
5/14/09, 1:32 AM
#21

Strålande videosnutt. Var nöjd med livet som de är.

szirius
5/18/09, 11:29 AM
#22

#17 Det vi fokuserar på får vi mer av och vi kan alltid välja själv. Vi kan välja att se det negativa eller vi kan välja att se alt det goda i allt och alla. Det som är det allra häftigaste är att vi fått den FRIA viljan till att välja.

SkrattandeKyss

Dessa ord får mig att tänka på ett citat ur en bok som blivit till ett mantra för mig nästan, då det får mig att hitta kärleken på en sekund :

Det är egentligen ganska lätt med relationer.Fokusera på andras bästa sidor.Ge det goda den största platsen.

Ja, så enkelt kan det vara.Bara man kan släppa och hitta det fokuset.Då öppnar sig världen mot en…förunderligt och härligt…

Crea-Diem
5/25/09, 5:06 PM
#23

Tack för ditt inlägg. Mkt inspirerande. Kan dock inte se på videon som du hänvisar :(

Ha det gött

Susanne3
5/29/09, 6:16 PM
#24

Underbart att få läsa och ta del av så här på eftermiddagen, när tröttheten börjar göra sig påmind. KRAM

MariannE11
6/10/09, 1:12 AM
#25

den där snutten ska jag försöka testa att se i morgon bitti!

tack!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jonnis
6/14/09, 9:16 PM
#26

åhh va härligt!

Novisan
6/26/09, 11:58 AM
#27

Nu kunde jag också se filmen. Det jag slås av är att nästan alla bilder är ju när folk är lediga, ligger o latar sig, är vid nån slående vacker natur. Hur ska man hinna njuta av det när livet i verkligheten består av att

-väckarklockan ringer kl. 06.00 o man är skittrött o tvingar sig upp ur sängen trots att kroppen skriker "ligg kvar, du behöver vila mer"
-man stressar sig att göra sig iordning och åker till jobbet
-sitter framför en dator o ugglar fast det är underbart väder ute
-man åker hem, hämtar barn, gör middag, duschar barn och sig själv, barn framför tv, plockar i o ur väskor, nya matlådor för nästa dags lunch.
-lägger barn kl. 20.00, läser saga, barn somnar kl. 21. Och då somnar man själv också.

Ursäkta mitt negativa inlägg, men jag tycker faktiskt inte att mitt liv rymmer så mycket roligt, visst jag älskar mitt barn men är det allt livet har att bjuda på.

Förlåt min dåliga egenskap att se det negativa. Jag har faktiskt väldigt svårt att se allt som positivt. Ni får gärna komma med tips på hur man gör det.

Kram

Annons:
MariannE11
6/26/09, 12:32 PM
#28

novisan jag känner igen mej i dina tankar med jämna mellanrum… ibland känns det bara hemskt…men sen kommer jag ex på att jag när jag vaknar ju är frisk, har friska barn, jag har jobb, någonstans att bo…får mat varje dag….osv….vet hur lätt det är att se det jag inte gillar….men fokusera på det som känna bra….har du för många måsten eller onödiga saker du gör istället för att göra något för dej själv….du kanske behöver betydligt mer egentid än du har?….vet själv hur lätt det är att fastna framför datorn (som jag gjort nu istället för att städa)….det kanske finns något annat som du får mer energi utav….är du ensam med barnen eller är du gift/sambo?…är du ensam så är det betydligt svårare att kunna hitta någon tid….

du behöver på något sätt få in något nytt roligt…..vet inte vad du har för intressen, önskemål om du inte var tvungen att göra dina måsten…

kram….vet du vad: solen skiner……det gör mej glad iaf…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Novisan
7/2/09, 11:04 AM
#29

#28 Om jag inte var tvungen att göra mina måsten skulle jag sitta i en stol i trädgården och bara vara eller läsa något. Sen skulle jag ta en promenad i trädgården, rycka lite ogräs, flytta på nån planta som behöver en bättre plats. Jag skulle umgås med vänner.

Jag är nog inte gjord för att jobba.

[BigMama]
7/2/09, 11:44 AM
#30

#27 Jag känner igen mig i ditt tankesätt Novisan, du är inte ensam om att vara inne i snurren av måsten.

Men till skillnad från dig så ger mig denna filmsnutt en push av tacksamhet, glädje och en styrka att ta tag i mina måsten med en helt annan inställning. Som Omelett uttryckt ett flertal ggr : "Det är inte hur man har det - utan hur man tar det".

Du är som gjord för att jobba - men kanske inte med det du gör idag Flört? Tänk om du skulle försörja dig på att flytta plantor och rycka ogräs? Hur skulle det förändra din energi på hemmaplan?

Den största glädjen har du i alla fall - du älskar ditt barn och ditt barn älskar dig Kyss..

Du är underbar - njut av att vara du, i vad du än gör.

Kram

MariannE11
7/2/09, 1:20 PM
#31

# 30 samma tanke får jag att du kanske ska byta jobb till något som känns mer meningsfullt eller med bättre arbetskompisar….fundera på om du kan ändra inriktning o hur du skulle kunna genomföra det isf….

vet inte hur det är med dej men får min lata sida bestämma så sjunker jag ner i soffan hemma när jag kommer hem o inget blir gjort….men tar jag däremot o springer eller går en promenad först så får jag mer energi….sen förstår jag att du inte har lika lätt om du har småbarn…men försök att se om du kan sno åt dej några minuter här eller där….

kan säga att jag häromdagen var helt slut själv o tyckte det mesta var meningslöst…tror det är lätt att man när man är i en sån här svacka så ser alla andra så genomlyckliga o har hur mycket tid som helst… men vi har alla svackor mer eller mindre…tro inte att alla andra har det så perfekt….

är det semester snart för dej?.. hoppas det o att du får ladda batterierna då….

kram

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Novisan
7/2/09, 3:50 PM
#32

#27 och 30. Tack, jag kan ta till mig det ni skriver och hålla med. Ibland klarar jag att vara tacksam och glad över allt det fina jag har i livet, ibland undrar jag varför jag mår så dåligt när jag har så mycket som är bra runt omkring mig.

Jag ska försöka gå nån trädgårdsutbildning och lägga om min karriär helt. Ska bara hitta nån som det funkar ekonomiskt med.

I höst ska jag börja på mediation också, det tror jag kan hjälpa.

MariannE11
7/2/09, 6:56 PM
#33

tror du behöver egentid…o lite roliga saker att se fram emot….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Novisan
7/3/09, 12:57 PM
#34

#33 ja, det tror jag också men jag har inte rikigt kommit på hur jag ska få till det. Nu när min sambo har semester så tar han hand om dottern på eftermiddagarna och jag behöver inte hasta hem från jobbet. Det har varit jätteskönt att kunna strosa på stan, bara ta det lugnt hem, i em ska jag träffa en kompis, imorgon ska jag gå på en kurs.

När vardagen infinner sig så orkar jag inte annat än att jobba och ta igen mig för att orka jobba dan därpå. Helgerna går åt att plocka undan hemma, tvätta, handla för det orkar jag inte på vardagarna. Det låter som jag gör allt hemma men sambon gör en del också men han orkar också bara hålla hemmet i ordning på helgerna.

Livet går ut på att jobba(?)Gråter

Annons:
moonflower
8/20/09, 12:01 PM
#35

Håller verkligen med om att varje dag är en ny dag - och precis lika viktig.

Att leva i nuet. Här och nu.

I går - har ju varit - visst ska man ta lärdom av igår.

I morgon - är ju inte oviktigt, vissa saker ska göras…fast när planeringen inför imorgon är gjord - återstår NU!!!! 

"Sakta ned" och se det vackra omkring !

[Ming]
5/6/10, 3:32 PM
#36

Underbara affirmationer…ja…jag ryser än….mmm Glad

GitteL
10/8/10, 11:50 AM
#37

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[BigMama]
8/15/11, 3:07 PM
#38

Åh, en sån dag… :)

Mirjah
7/30/13, 1:27 PM
#39

Äh, är det inte dax o putta upp denna..? ;)

GitteL
11/8/13, 9:08 PM
#40

Dax att känna glädje här o nu

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
6/2/14, 7:47 PM
#41

Ååååh, helt underbart klipp! 🙂Har tittat på denna åtta gånger i dag för tanka energi under en jobbig dag. Inslagen känns i hela kroppen och ger kraft. Tårarna rinner men när jag tittar på texten och bilderna och lyssnar på den vackra musiken så byts det ledsna mot glädjetårar och jag sitter med ett stort leende på läpparna. Den här ska jag börja mina dagar med, absolut. Rekommenderas! 

Tack Gitte! Du är bäst!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
SuzanneV
7/10/14, 1:38 PM
#42

Puttar upp detta underbara klipp! Ett tips till er alla för en bra start på dagen. KÄNN glädjen :-) Älskar denna

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

GitteL
7/14/14, 11:35 PM
#43

Love it too ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
7/15/14, 5:31 PM
#44

Yes! Verkligen glädje :-)

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
12/10/14, 1:14 AM
#45

Puff 😁💖

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: