Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 11665 ggr
ikna
4/29/09, 5:03 PM

Att analysera sina drömmar del 2.

Eftersom första tråden är alltför lång, fortsätter vi här!

 Lite mer symboler:

Fönster = vidga vyerna/se något nytt.

Äldre människa = visdom.

Pengar = energi.

Grusväg = jordnära.

Bil = det sätt du tar dig fram i livet.

Cykel = ensam.

Gatukorsning = beslutsfattande.

Annons:
[BigMama]
4/29/09, 9:17 PM
#1

Motorcykel = cykel?

De olika väderstrecken, vad kan de tänkas betyda?

Huset det var 'jag' det?

Har drömt mycket på senaste tiden…

ikna
4/29/09, 9:56 PM
#2

Motorcykel = lugn och sensitiv.

Moped = ensam, våld.

Väderstrecken betyder olika i olika drömmar, svårt att generalisera.

Huset är drömmaren, de olika rummen står för olika saker. (Det finns en tråd med alla rummen)

[BigMama]
4/29/09, 11:31 PM
#3

Det är ganska intressant hur jag nu drömmer mer och mer om hus, rum, fordon, vatten osv precis som om mitt undermedvetna har hittat en kanal att kommunicera med mig på sedan jag jag började lägga ut mina drömmar här Obestämd

Är rätt nyfiken på väderstrecken dock. Två drömmar jag haft den sista tiden har tagit mig norrut på E4:an. Den första i buss och den andra på motorcykel. Den på motorcykel var rätt häftig.. ovanlig! Inget jag kör irl… Full gas, WOW! Men… vände efter en bit eftersom jag inte ville lämna ngt i sticket.

Spökhus! Jag - skrämmande? Foten i munnen

ikna
4/30/09, 8:21 AM
#4

#3 Javisst är det så! När vi börjar intressera oss mer för våra drömmar, talar vårt medvetna om för det omedvetna att här är en kanal att använda. Flört

Norrut kan symbolisera att du tar dig till ett kallare klimat. E4:an kan symbolisera att det går fort. Buss = det inåtvända, kollektiva. Motorcykel = lugn, sensitiv. Att köra motorcykel går ju också fort. Du vände tillbaka eftersom det var något du inte ville ge upp.

Spökhus kan symbolisera att du skrämmer dig själv.

Doris
4/30/09, 5:58 PM
#5

Hej jag har också drömt mycket om hus, fönster bla att jag kom in i min by och pappa satt i fönstret och vinka in mig till huset  och så  har jag drömt att jag krockade med en buss .men jag var helt lugn bilen rullade flera varv men det kändes inte farligt var som att jag visste att det skulle gå bra.

Allting är möjligt

[BigMama]
5/1/09, 3:22 AM
#6

#4 Spökhus, skrämma sig själv. Rädslans väg kan vara väldigt läskig.

#5 Huset är ju du Dolla… Undrar vad det kan tänkas betyda..? Obestämd

Annons:
ikna
5/1/09, 7:36 AM
#7

#5 Hus = du. Fönster = något nytt dy ska se/vidga dina vyer. Pappa = din inre papparoll. Pappa = äldre person = visdom. Pappa sitter i fönstret = han vill visa dig något nytt. Krock med buss = krock/konfrontation med det inåtvända. Du är lugn och vet att det ska gå bra = när du konfronterar ditt inåtvända/tar tag i ditt innersta, vet du att det ska gå bra.

Det verkar som om du har jobbat hårt med dig själv och din inre utveckling och även om det har varit tufft, så vet du att det går bra. Glad

Ulizza
5/25/09, 7:48 PM
#8

hej, jag hade dröm igen..

inatt jag drömde jag var i huset med fullt folk.. vi spelade poker mot alla.. typ man kan säga det var kul spel.. så en dag jag plötsligt vann alla 10 mynt och 5 mynt.. så jag var tvungen räkna dem.. men dom blir bara mer och mer. jag kände mig verkligen rik på något sätt när jág ser dem mer och mer.. jag hade inte ens kommit räknade halvs vägen.. då jag hade mer än 10 000kr i min dröm.. så dom bara ökar, jag kunde knappt räkna dem färdigt.. så jag bad min kompisar som jag litar på att dom inte stjälar från mig. så dom hjälpte, men det funkar inte dom blir bara mer och mer.. jag ville nästa tigga att bli klart.. men det bara forsätter.. så en dag, jag såg en av min gamla personal som jag har saknat och undrat var dom är.. dom sa att allting är bra med dem. och jag borde tänka på mig själv i livet. då jag började gå och sätta min fot för framtiden med enda steg.. allting gick så fort.. allt bildarna jag kom, så det spolade tills jag blir gammal.. då jag kände mig jag var mycket nöjd med min liv ´som det gick.. vad betyder det?

kram ullis

ikna
5/25/09, 11:19 PM
#9

#8 Pengar symboliserar energi och du får bara mer och mer hela tiden. Och du blir nöjd med ditt liv när du tänker på dig själv också och inte bara på alla andra.

Vilken härlig dröm!

Doris
5/26/09, 12:34 AM
#10

#7 Tack för tolkningen av drömmen jag har jobbat med mitt inre i många år men har blivit mycket starkare sedan jag gick distanskursen. Jag litar mer och mer på mig själv.Glad

Allting är möjligt

Susanne3
5/29/09, 6:25 PM
#11

Härligt med en tråd om drömmar! Jag drömmer väldigt mycket. Har gått igenom de flesta i min närhet. De vill tydligen vara med i mina drömmar :) . Sedan har jag ett flertal gånger drömt om en ladugård, otäck sådan, för det är de känslorna som jag får. Att jag känner mig jagad i drömmen. Senast mötte jag på en grupp personer som gick runt runt i en ring och riktigt messade med nedböjda huvuden i kåpor. Mystiskt! Antar att det lär visa sig så småningom vad det har för betydelse :) . KRAM

ikna
5/29/09, 9:22 PM
#12

#11 Personerna vi drömmer om, symboliserar oftast olika sidor/egenskaper hos oss själva.

Att känna sig jag ad kan symbolisera att man jagar/pressar sig själv.

Känslorna i drömmen eller när man vaknar upp är viktiga. Det brukar vara just de känslorna som man har det jobbigt med just då.

Susanne3
5/29/09, 10:09 PM
#13

Det verkar stämma väldigt bra. Tack! Jag har riktiga energitjuvar i min närhet, som verkligen gör livet surt för än! Tycker jag en sak så tycker de en annan sak o s v. Man blir motarbetad hela tiden. Sedan har jag haft det väldigt rörigt runt omkring mig en lång tid, och det verkar om det kommer att vara ett tag till. Men jag tänker mig för mer nu, och försöker få ordning på det som känns rörigt. Dessutom försöker hålla energitjuvar på avstånd. Inte alltid så lätt.

Annons:
mona43
5/31/09, 2:01 AM
#15

Vad kan det betyda när man drömmer drömmar natt efter natt om telefoner, endel riktigt gamla som ringer med olika sorters signaler? eller att jag ser dem, och väntar att de skall ringa, eller så har de nyss ringt och jag hann inte svara, eller så snubblar jag nästan över dem på de messt konstiga platser Obestämd

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

ikna
5/31/09, 9:54 AM
#16

#15 Du söker eller väntar någon form av kontakt utifrån. Det kan också gälla kontakt med andevärlden.

mona43
5/31/09, 1:21 PM
#17

Okej, man får se vad som sker Glad

Tack för hjälpen ikna

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Ulizza
6/1/09, 4:54 PM
#18

hej, ja, det var ganska ok, den drömmen med pengar… erkänner att jag hade typ mycket pigg nästa dag..  men jag har två drömmar i sista tiden.. dom kom igen och igen..

Det handlar om att jag kom till havet.. det var mycket blåsigt.. och vatten den var inte så hemskt.. utan den var ganska lugnt.. ute var så varmt men samtidigt blåser det.. jag hoppade in badet och jag ser andra barn badar.. men en av dem slog sig i vatten, det var sten i vatten. jag tittade efter honom, så var han inte i vatten. så var det blod i vatten. jag blev förvirrad och visste inte vad jag skulle göra.. jag visste det blodet betyder nytt liv. så jag blev inte rädd. men förvirrad istället.

den andra dröm.. jag drömde jag var i en huset, där fanns folk.. mycket folk. som jag har känt från uppväxt folk.. som jag har mött. sen ser jag en person som jag har känt och varit bästa vän. jag sade till henne.. förlåt för allting jag har gjort.. men jag kunde inte… att vara den bästa vän till henne. jag vände mig och gick iväg till ut gång och gick ute…. jag började gråta. sen jag vaknade. jag gråter fortfarande.

vad betyder det? tack, Ullis

ikna
6/1/09, 6:16 PM
#19

Det handlar om att jag kom till havet = VATTEN = KÄNSLOR.. det var mycket blåsigt.. och vatten den var inte så hemskt.. utan den var ganska lugnt.. ute var så varmt men samtidigt blåser det.. jag hoppade in badet = DU GER DIG IN I KÄNSLORNA och jag ser andra barn = OLIKA SIDOR HOS DIG SJÄLV badar.. men en av dem slog sig i vatten, det var sten i vatten = KÄNSLORNA KAN SKADA. jag tittade efter honom, så var han inte i vatten. så var det blod i vatten. jag blev förvirrad och visste inte vad jag skulle göra.. jag visste det blodet betyder nytt liv. så jag blev inte rädd. men förvirrad istället.

den andra dröm.. jag drömde jag var i en huset, där fanns folk.. mycket folk. aLLA PERSONER I DRÖMMAR SYMBOLISERAR OLIKA SIDOR HOS DIG SJÄLV som jag har känt från uppväxt folk.. som jag har mött. sen ser jag en person som jag har känt och varit bästa vän. jag sade till henne.. förlåt för allting jag har gjort.. men jag kunde inte… att vara den bästa vän till henne. jag vände mig och gick iväg till ut gång och gick ute…. jag började gråta. sen jag vaknade. jag gråter fortfarande. dET ÄR BRA ATT FÖRLÅTA BÅDE SIG SJÄLV OCH ANDRA

[BigMama]
6/25/09, 11:52 AM
#20

Tänkte plita ner några rader eftersom jag nyss vaknat upp ur märklig dröm som kändes ngt stressande.

Jag startar upp på min arbetsplats - men hinner inte med att räkna pengarna innan kunder börjar strömma in och jag får betjäna vid en annan kassa som en kollega hunnit starta upp.

Avviker sedan av någon anledning från arbetsplatsen till fots. Jag kan inte förklara det i drömmen, jag avviker utan att underrätta de övriga. Jag går till fots hemåt, tänker att det tar bara fem minuter (vilket det absolut inte gör!)

Hamnar sedan inte hemma, utan hos en jag knappt känner eller vet var han bor och hans familj (var anställd på min tidigare arbetsplats). Huset är rött och det står bilar på gården. Nu börjar jag känna av oron då de där fem minuterna tagit längre tid….

Bestämmer mig för att ta bilen tillbaka till jobbet. Min man är också där i det röda huset. Frågar honom vilken av våra bilar jag ska ta? Ta vilken du vill, säger han, men när jag är ute på gården hittar jag inte bilarna? Går in igen. Plötsligt saknar jag min skor. Hittar inte dem! När jag hittat dem saknar jag min tröja! Nästa gång är jag naken! Jag kommer inte iväg!!!!!! Det är ett evigt sökande.

Reagerar över det besynnerliga huset också. I hallen sjunker halva golvet ner som en hiss och ändrar höjd. Får låna en t-shirt av mannens son - men det duger ju inte på jobbet.

Någonstans i drömmen är jag hemma igen, med jobbtröja men utan bh… försöker slå numret till jobbet men det blir felslag hela tiden. Då hittar jag personalen i sovrummet. Frågar nervöst om de undrar var jag varit, men ingen verkar bry sig, och på jobbet finns extrapersonal. Jag får jobba den sista timmen om jag vill.

Under drömmen någonstans har jag också ett svagt minne av att jag handlar mat, men har inte tid att äta den…

Lite långt berättat, hoppas någon läst och redo för en tolkning..?

Annons:
ikna
6/25/09, 11:06 PM
#21

Jag startar upp på min arbetsplats = DITT DAGLIGA LIV - men hinner inte med att räkna pengarna = ENERGI innan kunder börjar strömma in och jag får betjäna vid en annan kassa som en kollega hunnit starta upp.

Avviker sedan av någon anledning från arbetsplatsen till fots. Jag kan inte förklara det i drömmen, jag avviker utan att underrätta de övriga. Jag går till fots hemåt, tänker att det tar bara fem minuter (vilket det absolut inte gör!)

Hamnar sedan inte hemma, utan hos en jag knappt känner eller vet var han bor och hans familj (var anställd på min tidigare arbetsplats). Huset = DU är rött = ROTCHAKRAT = HUR DU FUNGERAR I VÄRLDEN och det står bilar på gården. Nu börjar jag känna av oron = DU OROAR DIG då de där fem minuterna tagit längre tid….

Bestämmer mig för att ta bilen = DITT SÄTT ATT TA DIG FRAM I LIVET tillbaka till jobbet. Min man = DIN MANLIGA SIDA är också där i det röda huset. Frågar honom vilken av våra bilar jag ska ta? Ta vilken du vill, säger han, men när jag är ute på gården hittar jag inte bilarna = DU KAN INTE FINNA DITT SÄTT ATT TA DIG FRAM I LIVET? Går in igen. Plötsligt saknar jag min skor = ROTCHACKRAT. Hittar inte dem! När jag hittat dem saknar jag min tröja = DU HITTAR INTE DIN ROLL! Nästa gång är jag naken = DEN DU VERKLIGEN ÄR (INUTI)! Jag kommer inte iväg!!!!!! Det är ett evigt sökande = DU HAR SVÅRT ATT "HITTA DIG SJÄLV".

Reagerar över det besynnerliga huset också. I hallen = DINA PERSONLIGA MASKER sjunker halva golvet ner som en hiss och ändrar höjd MARKFÖRÄNDRINGAR = ROTCHAKRAT. Får låna en t-shirt av mannens son - men det duger ju inte på jobbet.

Någonstans i drömmen är jag hemma igen = DU ÄR DITT VANLIGA JAG IGEN, med jobbtröja men utan bh… försöker slå numret till jobbet men det blir felslag hela tiden = DU SÖKER MEN FINNER INTE. Då hittar jag personalen i sovrummet = FÖDSEL, DÖD, SJUKDOMAR, SEX. Frågar nervöst om de undrar var jag varit, men ingen verkar bry sig, och på jobbet finns extrapersonal. Jag får jobba den sista timmen om jag vill.

Under drömmen någonstans har jag också ett svagt minne av att jag handlar mat = PSYKISK NÄRING, men har inte tid att äta den…= DU TAR DIG INTE TID ATT "REFLEKTERA/VARA MED DIG SJÄLV" (HITTAR INGET BÄTTRE ORD)

DRÖMMEN VERKAR HANDLA OM DITT DAGLIGA LIV. DU SÖKER OCH SÖKER, MEN FINNER INTE/HITTAR INTE RÄTT. DU BEHÖVER TA DIG TID ATT REFLEKTERA, ATT TILLBRINGA TID MED DIG SJÄLV OCH DÅ FÅR DU NY ENERGI.

[BigMama]
6/26/09, 12:16 AM
#22

Ja det var ju verkligen svar på tal Ikna. Mycket rotchakra Obestämd? Och visst behöver jag mer tid för mig själv, men jag hjälper ju till med försörjningen i familjen även om det är sommar och semester för många. Mycket handlar också om att våga ha tillit och tålamod och se tiden an. Jag behöver inte bestämma NU hur resten av mitt liv ska se ut.

Tack raring! Kyss

ikna
6/26/09, 2:38 PM
#23

TACK SJÄLV!

JAG FUNDERADE EN STUND IGEN OCH HÄR KOMMER MER TOLKNING:

… och jag får betjäna vid en annan kassa som en kollega hunnit starta upp = DU TAR HJÄLP AV ANDRAS ENERGI.

Avviker sedan av någon anledning från arbetsplatsen till fots. Jag kan inte förklara det i drömmen, jag avviker utan att underrätta de övriga = DU AVVIKER/TAR AVSTÅND/LÄMNAR DIG SJÄLV.

Hamnar sedan inte hemma, utan hos en jag knappt känner eller vet var han bor och hans familj = DÅ HAMNAR DU INTE I DIG SJÄLV, UTAN I ANDRAS ANGELÄGENHETER OCH DÅ BLIR DU OROLIG.

TÄNK ÖVER I VILKA SITUATIONER DU LÄMNAR DIG SJÄLV OCH UPPEHÅLLER DIG I ANDRAS ANGELÄGENHETER. 

[BigMama]
6/26/09, 11:34 PM
#24

Tack för att du funderar vidare! Glad

Vet precis. Skäms

Orbis
8/6/09, 11:57 PM
#25

Två drömmar


Skulle behöva hjälp med två drömmar som jag hade i natt.
I båda drömmarna är det en kille - i den första drömmen är det jag själv som är killen men inte i den andra. I båda drömmarna finns dörrar, som öppnas, och man kan se in i något ljust rum som ser trevligt ut. Men det är helt olika händelser, och i den första drömmen är jag inomhus men i den andra känns det mer som utomhus, på väg in.

Kollektivet Oregon..
Jag bor i Oregon, så heter den delen av kollektivhuset som jag bor i. jag delar lägenhet med en kvinna men jag har på känn att hon kanske kommer att flytta snart och då tänker jag bo kvar. Jag går genom en första del av kollektivboendet och kommer samtidigt med någon annan som ska till en lägenhet som han knackar på och frågar efter klas, jo det är han som öppnar och det bor fler där. Jag kan se in i lägenheten att den ser ljus och trevlig ut. Han har en chaplinmustasch, sedan ser jag flera killar som sitter runt ett bord i korridoren - det känns som ett allrum, Alla är dom i samma ålder och alla har dom en sådan mustasch, det är tydligt att det är deras signum, men jag går förbi och ska vidare till min avdelning. Dom har gjort iordning fint så man känner nästan inte igen sig. men en liten dörr måste det vara, en av två - den högra. Den leder in i ett litet rum som är som ett mellanrum mellan det två husen, inne i det rummet finns en gammal moraklocka som om man öppnar den är en lönngång, Men jag öppnar inte den.. det finns också ett annat skåp som jag öppnar och det är något kopplingsskåp eller något sådant och jag stänger det igen. dessa två finns till höger i det lilla rummet, och raktfram diagonalt på motsatta väggen, finns dörren som leder till den delen där jag bor. Det står Oregon över dörren. den delen av kollektivet kallas så. Jag tänker på killarna med mustascher och att jag är glad för att jag inte bor där utan i den här lite mer avskilda delen. Min lägenhet ligger till vänster i en korridor som finns på andra sidan dörren. Jag vaknar innan jag har gått vidare..

Fräck kille..
Den här drömmen känns som en film eller teater, för jag är bara åskådare.
Jag drömde om en kille som hade "prasslat" vid sidan om med en annan tjej. Han berättade det för sin kvinna och dom hade någon sorts diskussion.. Tror dom gjorde slut. När han beskrev den nya tjejens ålder sa han att hon var "så där en nitton, femton år". ..efteråt skulle dom gå hem till henne (den förra) - hem till hennes lägenhet, men han hade andra planer - att han skulle vilja ha hennes lägenhet för sig själv, för att kunna ta dit den nya, Och han funderade hur han skulle kunna få bort sitt ex. Jag vaknade medans dom fortfarande var utanför men hade öppnat ytterdörren så man såg in. Det såg trevligt och ljust ut därinne med stilmöbler.

Nu när jag läst igenom drömmarna så upptäcker jag att det finns ytterligare en gemensam nämnare: I båda drömmarna är kvinnan som bor i lägenheten antingen på väg att lämna eller bli utmanövrerad.

ikna
8/7/09, 7:51 AM
#26

_Jag bor i Oregon, så heter den delen av kollektivhuset som jag bor i. jag delar lägenhet med en kvinna men jag har på känn att hon kanske kommer att flytta snart och då tänker jag bo kvar. Jag går genom en första del av kollektivboendet och kommer samtidigt med någon annan som ska till en lägenhet som han knackar på och frågar efter klas, jo det är han som öppnar och det bor fler där. Jag kan se in i lägenheten att den ser ljus och trevlig ut. Han har en chaplinmustasch, sedan ser jag flera killar DINA MANLIGA SIDOR som sitter runt ett bord i korridoren - det känns som ett allrum, Alla är dom i samma ålder VILKEN ÅLDER? och alla har dom en sådan mustasch, det är tydligt att det är deras signum, men jag går förbi och ska vidare till min avdelning. Dom har gjort iordning fint så man känner nästan inte igen sig. men en liten dörr måste det vara, en av två - den högra. Den leder in i ett litet rum som är som ett mellanrum mellan det två husen, inne i det rummet finns en gammal moraklocka som om man öppnar den är en lönngång, Men jag öppnar inte den.. det finns också ett annat skåp som jag öppnar och det är något kopplingsskåp eller något sådant och jag stänger det igen. dessa två finns till höger i det lilla rummet, och raktfram diagonalt på motsatta väggen, finns dörren DÖRRAR BRUKAR SYMBOLISERA OLIKA VÄGAR ATT VÄLJA som leder till den delen där jag bor. Det står Oregon över dörren. den delen av kollektivet kallas så. Jag tänker på killarna med mustascher och att jag är glad för att jag inte bor där utan i den här lite mer avskilda delen = DU GILLAR ATT VARA LITE MER AVSKILT. Min lägenhet ligger till vänster = KVINNLIGA SIDAN i en korridor som finns på andra sidan dörren. Jag vaknar innan jag har gått vidare..

Jag drömde om en kille = DIN MANLIGA SIDA som hade "prasslat" = INTE SANN MOT SIG SJÄLV vid sidan om med en annan tjej = DIN KVINNLIGA SIDA. Han berättade det för sin kvinna och dom hade någon sorts diskussion.. Tror dom gjorde slut. När han beskrev den nya tjejens ålder sa han att hon var "så där en nitton, femton år" = NÄR DU VAR NITTON, FEMTON ÅR. ..efteråt skulle dom gå hem till henne (den förra) - hem till hennes lägenhet, men han hade andra planer - att han skulle vilja ha hennes lägenhet för sig själv = DIN MANLIGA SIDA VILL HELST VARA FÖR SIG SJÄLV, för att kunna ta dit den nya, Och han funderade hur han skulle kunna få bort sitt ex. Jag vaknade medans dom fortfarande var utanför men hade öppnat ytterdörren så man såg in. Det såg trevligt och ljust ut därinne med stilmöbler = LÄGENHETEN = DU OCH DU HAR DET LJUST I DITT INRE.

Nu när jag läst igenom drömmarna så upptäcker jag att det finns ytterligare en gemensam nämnare: I båda drömmarna är kvinnan som bor i lägenheten antingen på väg att lämna eller bli utmanövrerad. DET SER UT SOM OM DET HANDLAR OM ATT DU HÅLLER PÅ ATT FORMA DITT LIV EFTER HUR JUST DU VILL HA DET._

Ljuset
8/7/09, 10:02 AM
#27

Har märkt att jag ofta drömmer om att ytterdörren inte är låst. Jag får panik när jag upptäcker det.  Vad står ytterdörren för??

Tack på förhand. Kram

Annons:
ikna
8/7/09, 2:11 PM
#28

#27

Står du innanför eller utanför ytterdörren?

Ljuset
8/7/09, 2:14 PM
#29

Jag står innanför dörren.

Orbis
8/7/09, 3:12 PM
#30

#26

Hej Ikna och tack för ditt snabba svar. Jag ser mer likheter mellan drömmarna nu. Huvudtemat verkar vara att vara på väg in i bostad. Och i den första drömmen fanns inte mindre än 6 dörrar. Jag tror du har rätt när du skriver att jag håller på och forma mitt liv. Det har jag nog inte alltid gjort. På något sätt har det med min kvinnliga sida att göra. kanske jag håller på att ta kontrollen över mitt liv? Grabbarna i kollektivkorridoren var cirka 30-35 år gamla.

ikna
8/7/09, 5:16 PM
#31

#29

Ytterdörren i detta fallet, står för din väg ut. Dörrar i allmänhet kan symbolisera olika vägar man kan ta. Du är innelåst/hittar inte ut ur vissa situationer. Du har kanske svårt att ta beslut?

ikna
8/7/09, 5:20 PM
#32

#30

Du har många vägar att välja mellan med de 6 dörrarna! Din manliga sida är i den åldern som killarna i drömmen, alltså 30-35 år.

Ljuset
8/7/09, 5:44 PM
#33

Tack Ikna. Stämmer bra det. Nu fick jag en hel del att fundera på.

Kaninisen
8/7/09, 11:55 PM
#34

Jag tappar ofta rösten, kan det betyda att man känner sig öhörd? Inte för att jag egentligen gör det men..

Annons:
Kaninisen
8/7/09, 11:58 PM
#35

Nu blev jag lite nyfiken, betyder alla drömmar något?
Jag har ju haft några trevliga drömmar där killen man gillar äntligen tar kontakt med en, är det bara en dröm eller kan det betyda något? *tihi*
Man blir lika besviken varje gång man vaknar! ;)

ikna
8/8/09, 8:37 AM
#36

#34 Det kan också stå för att du inte får sagt det du vill och att du har svårt att uttrycka ditt innersta.

ikna
8/8/09, 8:40 AM
#37

#35 Alla drömmar symboliserar något i ditt liv. Att tolka sina drömmar är ett bra sätt att lära känna sig själv.

Killen du drömmer om, är en av dina manliga sidor och att han äntligen tar kontakt med dig kan symbolisera att du behöver uttrycka din manliga sida.

Kaninisen
8/8/09, 11:53 AM
#38

#37 Min manliga sida, vad betyder det?

[BigMama]
8/8/09, 12:05 PM
#39

#21 Lite kuriosa kring din tolkning här Ikna:

Någonstans i drömmen är jag hemma igen = DU ÄR DITT VANLIGA JAG IGEN, med jobbtröja men utan bh… försöker slå numret till jobbet men det blir felslag hela tiden = DU SÖKER MEN FINNER INTE. Då hittar jag personalen i sovrummet = FÖDSEL, DÖD, SJUKDOMAR, SEX. Frågar nervöst om de undrar var jag varit, men ingen verkar bry sig, och på jobbet finns extrapersonal. Jag får jobba den sista timmen om jag vill.

En av de anställda på min arbetsplats är med barn!

ikna
8/8/09, 1:20 PM
#40

#37 Vi har alla många olika sidor/egenskaper och en del är vad vi ofta säger manliga och en del är kvinnliga. Vad just du anser är manligt och kvinnligt är vad det handlar om. Som nu kan du fråga dig vad du anser vara manligt och det är det som är din/dina manliga sidor.

ikna
8/8/09, 1:22 PM
Annons:
Orbis
8/11/09, 10:10 PM
#42

Jo, jag har flera olika möjligheter att välja. Och min mentala-känslomässiga åler är nog ungefär så som du skriver, (bästa kompisen är trettiotvå). Båda drömmarna handlar om att vara på väg hem, och i båda drömmarna finns en kvinnlig sida som delar bostaden. Det är uppenbart att det är två drömmar om samma sak.. funderar fortfarande på vad den kvinnliga sidan har för roll. Båda drömmarna spekulerar i om eller hur eller när den kvinnliga sidan ska försvinna ut ur bostaden.. Det är fint att få hjälp med drömmar som man drömmer - jag har också en drömtydningssida som heter www.dromtydningen.se  Känn dig välkommen dit.

ikna
8/12/09, 1:17 AM
#43

#42 Tack, det är en intressant sida du har!

Orbis
8/12/09, 8:27 PM
#44

#43

Tack, och jag tycker du gör ett bra jobb här. Jag återkommer gärna när jag har drömt något..

Ulizza
9/7/09, 11:25 PM
#45

hej, jo, min dröm, jag ákte tillbaka till sverige med min basta van.. vi gick til en av min exs kompis.. som jag brukar kalla honom farbror james.. jag betalade min skuld till honom och jag bad honom köpa 11 st vin som han brukar köpa billigt.. han gjorde det. sá jag skulle ge honom pengr. sá jag hade nasta inget kvar.. sá han sa det gjorde ingeting o han kan betala.. sá jag tackade sá mycket han hjalpte mig. vi stack darifrán och vi hade fest.. vad betyder det?

P.S du gör super bra jobb detta..;) darför jag átervander hela tiden detta.. tacka vare dig.. jag har börjat hitta olika mönster och vet varför jag drömmar om det. sá det har kants mycbet battre..:)

ikna
9/8/09, 7:50 AM
#46

hej, jo, min dröm, jag ákte tillbaka till sverige = VAD BETYDER sVERIGE FÖR DIG? med min basta van = EN AV DINA SIDOR/EGENSKAPER.. vi gick til en av min exs kompis = FLER AV DINA SIDOR.. som jag brukar kalla honom farbror james.. jag betalade min skuld = DU HAR SKULDKÄNSLOR till honom och jag bad honom köpa 11 st vin som han brukar köpa billigt.. han gjorde det. sá jag skulle ge honom pengr = ENERGI. sá jag hade nasta inget kvar = DU HAR INGEN ENERGI.. sá han sa det gjorde ingeting o han kan betala = DIN MANLIGE SIDA HAR ENERGI.. sá jag tackade sá mycket han hjalpte mig. vi stack darifrán och vi hade fest..

SÅ KUL ATT DU HAR BÖRJAT SE MÖNSTER I DINA DRÖMMAR! ATT ANALYSERA SINA DRÖMMAR ÄR ETT BRA SÄTT ATT LÄRA KÄNNA SIG SJÄLV.

Ulizza
9/9/09, 3:27 AM
#47

sverige.. hmm, jag tycker sverige e vackert land.. men mycket problem omkring folk. man kan saga svenskarna har förstört min liv, sá jag var tvungen áka ifrán.. sen when det galler med pengar, energi.. jag har nasta iget för jag jobbar hárt med liver i utomlands..

ja, jag liksom ser och kan börja lara kanna mig hur jag e verkligen.. det kanns som jag börjar hitts min vag..:)

ikna
9/9/09, 8:32 PM
#48

#47 Så du åker alltså i drömmen tillbaks till folket som förstörde ditt liv?

Du kanske ska försöka tillföra energi, t ex genom att meditera eller bara göra något du tycker är roligt. Försök att ge dig själv 1 timme varje dag att vara i nuet.

Annons:
Ulizza
9/9/09, 9:45 PM
#49

#48

ja, jag ska försöka… men det e mycket nu i tiden.. jag vill komma tillbaka till sverige en dag för visa dem att jag kan battre an vad dom tror om mig. dom snack skit om mig hela tiden o gá bakom mig ryggen, sá jag hade inget ork kvar i sverige.. men nu jag liksom kampa för kunna tjana pengar i framtiden sá jag o nágra vanner ska komma tillbaka och visa dem.. det vad jag vill göra.. för visa dem..

ina3
9/10/09, 2:36 PM
#50

Klättra i berg..det har jag drömt om nu väldigt tydligt..första gången försökte jag klättra upp men fick inte komma förbi en fullständigt oförklarigt hemsk varelse, han hindrade mig. Det var massor av människor som också försökte men ingen fick komma förbi.

Nästa dröm så stod jag på toppen, jag var ensam,  men jag kommer inte ihåg att jag har klättarat..det var nog snarare en stig upp. Snöbeklädd var den också…vad kan detta  ha inneburit?? Kände ingen glädje när jag stod där, snarare ville jag komma ner igen.

~ Medarbetare på Tarot ~

Ulizza
9/10/09, 6:50 PM
#51

hej, jag hade dröm igen idag..

idag, jag hade inte sovit sá bra.. men pá morgon jag började drömma..

jag kom till en skolan.. det va kolletiv.. tror jag som heter sá..

det var mánga i den huset.. jag vet det e mina sidor… kvinnliga sidor och man sidor.. men jag liksom gick runt dar.. min basta van o jag var ovan.. jag liksom brydde inte om det.. och kladde ut mig till kille.. sen plötsligt, blev det sánt dar i film, polis o tjuv man skjuter varandra. jag var den person som dom ville döda.. men jag liksom plötsligt super sinne.. och vet vart dom skjuter mot. sá jag kunde undvika dem.. men en kulan gick in ben.. men det gjorde inte ont.. sen jag liksom flitrade med en man med utkladda man som jag hade pá mig..

s´vd betyder det?

ikna
9/15/09, 8:57 AM
#52

Klättra i berg = NÅGOT I DITT INRE LIV SOM ÄR PÅ VÄG UPP/ATT UTVECKLAS..det har jag drömt om nu väldigt tydligt..första gången försökte jag klättra upp men fick inte komma förbi en fullständigt oförklarigt hemsk varelse, han hindrade mig = DENNA VARELSE SYMBOLISERAR EN INRE SIDA/EGENSKAP OCH DEN HINDRAR DIG. Det var massor av människor som också försökte men ingen fick komma förbi.

Nästa dröm så stod jag på toppen, jag var ensam,  men jag kommer inte ihåg att jag har klättarat..det var nog snarare en stig upp = DU HAR UTVECKLATS. Snöbeklädd = FRUSNA KÄNSLOR var den också…vad kan detta  ha inneburit?? Kände ingen glädje när jag stod där = NÄR VI FRYSER/UNDVIKER/FÖRTRÄNGER VÅRA KÄNSLOR, KAN DET VARA SVÅRT ATT KÄNNA ANDRA KÄNSLOR OCKSÅ, SOM T EX GLÄDJE, snarare ville jag komma ner igen.

ikna
9/15/09, 9:05 AM
#53

jag kom till en skolan = NÅGOT DU SKA LÄRA DIG.. det va kolletiv.. tror jag som heter sá..

det var mánga i den huset.. jag vet det e mina sidor… kvinnliga sidor och man sidor.. men jag liksom gick runt dar.. min basta van o jag var ovan.. jag liksom brydde inte om det.. och kladde ut mig till kille = DU LÅTSAS VARA NÅGON ANNAN.. sen plötsligt, blev det sánt dar i film, polis o tjuv man skjuter varandra. jag var den person som dom ville döda = MAN KAN KÄNNA SIG JAGAD NÄR MAN FÖRSÖKER VARA NÅGON ANNAN/INTE ÄR SIG SJÄLV.. men jag liksom plötsligt super sinne.. och vet vart dom skjuter mot. sá jag kunde undvika dem = DU FÖRSÖKER IGNORERA DINA ANDRA SIDOR SOM ÄR EFTER DEN HÄR SIDAN.. men en kulan gick in ben = DU "TRÄFFAS" ÄNDÅ AV DERAS "KULOR"/VISSA SAKER GÅR INTE ATT IGNORERA.. men det gjorde inte ont.. sen jag liksom flitrade med en man med utkladda man som jag hade pá mig..

ina3
9/15/09, 11:06 AM
#54

Stämmer ju bra det där när man känner efter, jättebra att få till sig detta..får jobba mer med mig själv o känslorna.

Tack Ikna!Glad

~ Medarbetare på Tarot ~

[BigMama]
9/15/09, 2:29 PM
#55

Att tillaga mat? Vad kan det betyda tro?

Annons:
ikna
9/16/09, 5:36 AM
ikna
9/16/09, 5:38 AM
#57

#55 Mat brukar symbolisera mental näring.

Ulizza
9/16/09, 7:32 PM
#58

53..

ok, tacj, du tolkade.. du va inte inne i detta lange.. men tack..:)

[lanns]
10/16/09, 3:52 PM
#59

Hej Ikna

Undrar över en dröm jag hade i natt. Kommer inte ihåg så mång detaljer dock. Dels är jag på väg ner, kan inte säja om det är i en trapp eller vad det är, men det smalnar av nedåt så  jag ser att jag inte kan ta mej fram när jag kommer ner. Börjar ta mej upp igen. Känner mig inte speciellt rädd.

Sen drömmer jag att någon säjer "titta nu kommer sprickorna i marken".
Om jag titta ut genom ett fönster eller om jag är ute vet jag inte men marken är torr och dammig och jag ser sprickor komma. jordbävning? men inte särskilt skakig i så fall. Är inte speciellt rädd den gång heller. Tror det finns mer människor med i drömmen men det är inte speciellt framträdande.

Tacksam för hjälp att förstå vad det kan betyda.

ikna
10/16/09, 7:00 PM
#60

Undrar över en dröm jag hade i natt. Kommer inte ihåg så mång detaljer dock. Dels är jag på väg ner = PÅ VÄG NER I DITT UNDERMEDVETNA, kan inte säja om det är i en trapp eller vad det är, men det smalnar av = DET BLIR LITE TRÅNGT nedåt så  jag ser att jag inte kan ta mej fram när jag kommer ner = DET KÄNNS SVÅRT ATT KOMMA ÅT DITT UNDERMEDVETNA. Börjar ta mej upp igen = DU VÄNDER TILLBAKA. Känner mig inte speciellt rädd.

Sen drömmer jag att någon säjer "titta nu kommer sprickorna i marken" = DITT DAGLIGA LIV SPRICKER I FOGARNA.
Om jag titta ut genom ett fönster = NÅGOT NYTT DU SKA SE eller om jag är ute vet jag inte men marken är torr och dammig = INGET VATTEN = INGA KÄNSLOR och jag ser sprickor komma. jordbävning? men inte särskilt skakig i så fall. Är inte speciellt rädd den gång heller= DU ÄR GANSKA VAN VID ATT DET ÄR SÅ HÄR. Tror det finns mer människor = OLIKA SIDOR/EGENSKAPER med i drömmen men det är inte speciellt framträdande.

DET KANSKE BEHÖVS EN "JORDBÄVNING" I DITT INRE?

[lanns]
10/16/09, 7:21 PM
#61

Tack för hjälpen ikna!

Det känns som om min dröm har sagt mig en hel del eller speglat mig kanske är ett bättre uttryck.
Jo, det är nog precis vad som skulle behövas, en inre jordbävning.

 En än gång tack för hjälpen!Glad

Annons:
Ljuset
10/21/09, 10:13 AM
#63

Inatt drömde jag att 2 personer i min närhet som var full. Vad kan det betyda?

ikna
10/21/09, 10:50 AM
#64

#63 Det är svårt att tolka en dröm, när man inte vet mer om handlingen. Det enda jag kan säga här är att vara full kan symbolisera att vara drogad/leva i dunklet/inte se klart.

Ljuset
10/21/09, 10:54 AM
#65

Det var bara det jag såg i drömmen, en kort dröm.

Ulizza
12/10/09, 2:35 AM
#66

ok..:D

hejsan.. jag drömde igen.. min pappa.. han körde i bilen.. det betyder han styr om mig, det vet jag.. jag var med i bilen.. den hade vit fargen.. jag hade tvá djur bredvid mig.. ena e det katt, den var svart hela kroppen utan magen och nasa som e vit.. andra e det hund, den hade vit och brun flackor runt kroppen.,. pappa körde som en galning och han kör upp.. och kastade ut med bilen in havet.. jag vet att havet sympol e kanslor.. jag var i vatten med bilen o hund o katten o pappa. jag föll pá att drukna.. men jag kampade pá att fönstet ska gá sönder.. jag sparkade hárt som jag kan.. o den gick loss… jag simmade upp och andas. dá jag kom pá att det finns hund och katten.. jag hann radda hunden…. men andra katten försvann och finns iinte den langre.. jag fick panik och simmade upp.. sá jag började leta efter min pappa.. jag ság honom att han gick ur vatten.. jag hjalpte hunden till strand.. men jag mádde dáligt jag hade inte hittat katten.. men jag var mer glad jag hann raddade en allaifall.. sá plötsligt jag vaknade..

plz beratta vad det betyder. jag gillar hur du berattar.. sá jag liksom mer klarar sjalv.. har fargen betydelse..

kramkram!Skrattande

ikna
12/10/09, 9:14 AM
#67

hejsan.. jag drömde igen.. min pappa = DIN INRE PAPPAROLL.. han körde i bilen = DIN PAPPA STYR DITT LIV.. det betyder han styr om mig, det vet jag.. jag var med i bilen.. den hade vit fargen VIT = OSKULDENS FÄRG.. jag hade tvá djur bredvid mig.. ena e det katt = EN AV DINA SIDOR (SOM GÖR LITE SOM DEN VILL), den var svart hela kroppen utan magen och nasa som e vit = YING&YANG = MOTSATSER/BALANS.. andra e det hund = EN AV DINA SIDOR SOM GÅR I LEDBAND, den hade vit och brun flackor runt kroppen.,. pappa körde som en galning = DENNA MANLIGA SIDA ÄR OBERÄKNELIG och han kör upp.. och kastade ut med bilen in havet.. jag vet att havet sympol e kanslor.. jag var i vatten med bilen o hund o katten o pappa. jag föll pá att druknaDU ÄR RÄDD ATT "FÖRLORA" DIG I KÄNSLORNA.. men jag kampade pá att fönstet ska gá sönder = DU KÄMPAR FÖR ATT KLARA DIG I KÄNSLOSTORMEN.. jag sparkade hárt som jag kan.. o den gick loss… jag simmade upp och andas = DU TAR DIG LOSS OCH KLARAR DIG. dá jag kom pá att det finns hund och katten.. jag hann radda hundenDU TAR DIG AN DEN SIDA SOM DU KAN BESTÄMMA ÖVER…. men andra katten försvann och finns iinte den langre DU BEHÖVER INTE DENNA SIDAN LÄNGRE.. jag fick panik och simmade upp.. sá jag började leta efter min pappa.. jag ság honom att han gick ur vatten = DEN HÄR SIDAN STANNAR OCKSÅ KVAR.. jag hjalpte hunden till strand.. men jag mádde dáligt jag hade inte hittat katten= IBLAND MÅR VI DÅLIGT AV ATT BEHÖVA LÄMNA EN SIDA SOM INTE BEHÖVS LÄNGRE.. men jag var mer glad jag hann raddade en allaifall = DU ÄR GLAD ATT DU HAR DEN SIDAN SOM DU KAN TYGLA.. sá plötsligt jag vaknade..

KUL ATT DU GILLAR HUR JAG BERÄTTAR! HOPPAS NU ATT TOLKNINGEN HJÄLPTE DIG!?

Ulizza
12/11/09, 5:22 PM
#68

ja, tack..:D jag liksom börjar ser sympoler och vet vad det betyder.. jag har inte lika mardrömmar.. för jag visste redan vad jag göra.. det kanns som jag har mer och mer kontroll med mina drömmarna som försöker saga till mig.. japp, min pappa styr mig.. jag vet inte hur jag ska bli av honom… det e som problem..

men tack..:D

bjprofit
1/5/10, 11:08 PM
#69

Hej Ikna.

Kommer en lång historia för jag ville skriva ner så många detaljer som möjligt. Ska bli intressant att höra din tolkning om jag får be om det.

Jag sitter i en bil och kör i en tunnel som går under vatten. Mot slutet av tunneln möter jag en långtradare. Jag krockar med långtradaren, ingen våldsam kollision för den väjer åt sidan precis innan smällen. Det är dock tillräckligt för att bilen ej går att köra. Långtradaren däremot kör rakt in i tunnelväggen med påföljd att tunnelväggen brister och vatten börjar strömma in i tunneln.

Jag ser framför mig hur tunneln blir helt vattenfylld och förstår att jag måste ut ur tunneln snabbt för att klara mig. Väl utanför bilen upptäcker jag att vattnet inte når högre än att det täcker mina fötter och skor. Det är inte lång bit att gå och jag ser utgången så jag känner mig helt lugn och säker. Jag börjar gå mot utgången i vattnet som sakta stiger. Jag har lågskor men vattnet bekommer mig inte, jag är ju redan blöt.

Efter en stund vänder jag mig om och blir förvånad att jag är ensam. Det var fullt med bilar bakom mig i tunneln bakom mig. Jag körde främst och hade ingen bil framför mig minns jag men som sagt var det massor med bilar bakom mig. Jag ser alla bilar stå där alldeles stilla men ser ingen människa.
Jag fortsätter ut ur tunneln och ser något som liknar en station som ska passeras när man kört ut ur tunneln. Det ser lite konstigt ut med höga grindar, stängsel och den lilla byggnaden men tänker att det är där jag ska passera ut och går i riktning mot grindarna.

Det har blivit mörkt ute men det är bra belysning och jag kan se en och annan bil på andra sidan stängslet. Den lilla byggnaden, eller stationen jag ska passera ligger snett fram till vänster. Till höger framför mig ser jag en smal asfalterad gång som slingrar sig uppför en backe till en byggnad högst upp på backen.

Jag börjar gå och viker av mot vänster mot stationen då plötsligt allt blir svart! Belysningen slocknar och det är nu svart som på natten.
Jag har aldrig varit här förr men jag bara vet att stationen är stängd. Vet inte heller vad klockan är men 20.00 får jag till mig.
Ok, det är lugnt tänker jag. Det måste finnas någon kvar på stationen eller precis utanför som kan släppa ut mig. Nu kan jag skönja stationen i mörkret och börjar försiktigt röra mig mot stationen.

Jag stannar till då jag hör ett ljud från byggnaden till höger uppe på backen.
Jag ser en dör öppnas och ljus som lyser upp framför byggnaden. Det syns ingen i dörröppningen till en början men helt plötsligt ser jag ett stort varghuvud i öppningen. Varg modell STOR. Huvudet tar upp hela dörröppningen ….och ögonen stirrar på mig!

En vakthund försöker jag. Stå bara stilla så löser det sig.
Jag VET att det inte är en hund. Det är en varg fast så stora vargar finns inte. Den här vargen är helt enkelt groteskt stor och jag ska undan härifrån och det snabbt!
Jag börjar småspringa i mörkret mot stationen, kastar en blick bakåt och ser vargen komma i full fart nerför asfaltgången mot mig. Jag inser då det omöjliga att försöka springa undan ifrån den besten. Inte ens i dagsljus och grindarna öppna skulle jag ha en chans att komma undan.

Jag känner hur hjärtat bultar hårdare och hårdare, det brusar i huvudet. Jag känner mig skiträdd nu, skräckslagen, för vargen saktar ej in och närmar sig skrämmande fort!
Jag tvärstannar och vänder mig mot vargen som kommer flygandes fram nu känns det som.
Den blir större ju närmare den kommer och jag inser att det snart är över men jag ska ändå möta detta öga mot öga känner jag.
Det finns ingenstans att ta vägen heller, ingenstans att fly.

Då hör jag en röst inom mig som säger: Kasta ljus på vargen så försvinner den!
Lys på vargen med en ficklampa är det första jag tänker på. Jag har ingen ficklampa.
Mobilen! Mobilen har en stark inbyggd lampa och jag trevar efter den. Den ligger i bakfickan och fickan är stängd med en knapp….vilken trång jävla knapp tänker jag samtidigt som jag ser en bild i mitt inre hur vargen bara går upp i rök när jag lyser på den.

Bara det att jag får inte fram mobilen för nu är vargen så nära och jag ser hur den förbereder språnget mot mig. Hur kan den vara så STOR tänker jag och glömmer allt vad ljus heter samtidigt som jag drar upp knäna för att skydda mig. Kanske hoppar jag upp, jag vet ej men bägge knäna har jag dragit upp i alla fall.
Jag ser vargens enorma käftar öppna sig och hör ett läte från strupen när han vräker sig mot mig samtidigt som jag vaknar av mina egna rop eller läten.

Kram i förskott,

Björn

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Annons:
ikna
1/6/10, 12:10 AM
#70

Jag sitter i en bil och kör = DU STYR SJÄLV DITT LIV i en tunnel = TUNNELSEENDE? som går under vatten = KÄNSLOR. Mot slutet av tunneln möter jag en långtradare. Jag krockar med långtradaren, ingen våldsam kollision = DU FÅR DINA TÖRNAR för den väjer åt sidan precis innan smällen. Det är dock tillräckligt för att bilen ej går att köra = DU KAN INTE TA DIG FRAM. Långtradaren däremot kör rakt in i tunnelväggen med påföljd att tunnelväggen brister TUNNELSEENDET BRISTER och vatten =KÄNSLOR börjar strömma in i tunneln.

Jag ser framför mig hur tunneln blir helt vattenfylld = DU FYLLS AV KÄNSLOR/KOMMER ATT DRUNKNA I DINA KÄNSLOR och förstår att jag måste ut ur tunneln snabbt för att klara mig. Väl utanför bilen upptäcker jag att vattnet inte når högre än att det täcker mina fötter och skor = DET ÄR INTE SÅ FARLIGT SOM DU TROR ATT NÄRMA SIG KÄNSLORNA. Det är inte lång bit att gå och jag ser utgången = DU KAN SE DIN VÄG UT så jag känner mig helt lugn och säker. Jag börjar gå mot utgången i vattnet som sakta stiger. Jag har lågskor men vattnet bekommer mig inte, jag är ju redan blöt.

Efter en stund vänder jag mig om och blir förvånad att jag är ensam. Det var fullt med bilar bakom mig i tunneln bakom mig. Jag körde främst och hade ingen bil framför mig minns jag men som sagt var det massor med bilar bakom mig. Jag ser alla bilar stå där alldeles stilla men ser ingen människa. Jag fortsätter ut ur tunneln och ser något som liknar en station som ska passeras när man kört ut ur tunneln. Det ser lite konstigt ut med höga grindar, stängsel och den lilla byggnaden= DU HAR SATT UPP "PANSAR" men tänker att det är där jag ska passera ut och går i riktning mot grindarna.

Det har blivit mörkt ute men det är bra belysning och jag kan se en och annan bil på andra sidan stängslet. Den lilla byggnaden, eller stationen jag ska passera ligger snett fram till vänster = KVINNLIG SIDA. Till höger = MANLIG SIDA framför mig ser jag en smal asfalterad gång som slingrar sig uppför en backe till en byggnad högst upp på backen.

Jag börjar gå och viker av mot vänster = DU SLÅR IN PÅ DIN KVINNLIGA SIDA mot stationen då plötsligt allt blir svart! Belysningen slocknar och det är nu svart som på natten = ALLT ÄR SVART/DU SER INGET. Jag har aldrig varit här förr men jag bara vet att stationen är stängd. Vet inte heller vad klockan är men 20.00 = KAN STÅ FÖR KLOCKSLAGET ELLER NÅGOT ANNAT AV 20 får jag till mig. Ok, det är lugnt tänker jag. Det måste finnas någon kvar på stationen eller precis utanför som kan släppa ut mig. Nu kan jag skönja stationen i mörkret och börjar försiktigt röra mig mot stationen.

Jag stannar till då jag hör ett ljud från byggnaden till höger uppe på backen. Jag ser en dör öppnas = DU ÖPPNAR NYA DÖRRAR och ljus = DU SER KLART som lyser upp framför byggnaden. Det syns ingen i dörröppningen till en början men helt plötsligt ser jag ett stort varghuvud = VILDDJUR ELLER VAD EN VARG STÅR FÖR FÖR DIG  i öppningen. Varg modell STOR. Huvudet tar upp hela dörröppningen ….och ögonen stirrar på mig!

En vakthund försöker jag. Stå bara stilla så löser det sig = DU TROR ATT BARA GENOM ATT VARA STILLA/"STÄNGA AV" SÅ BLIR ALLT BRA. Jag VET att det inte är en hund. Det är en varg fast så stora vargar finns inte. Den här vargen är helt enkelt groteskt stor och jag ska undan härifrån och det snabbt! Jag börjar småspringa i mörkret mot stationen, kastar en blick bakåt och ser vargen komma i full fart nerför asfaltgången mot mig. Jag inser då det omöjliga att försöka springa undan ifrån den besten = DU INSER ATT DU INTE KOMMER UNDAN/MÅSTE TA ITU MED ODJURET INOM DIG. Inte ens i dagsljus och grindarna öppna skulle jag ha en chans att komma undan.

Jag känner hur hjärtat bultar hårdare och hårdare, det brusar i huvudet. Jag känner mig skiträdd nu, skräckslagen, för vargen saktar ej in och närmar sig skrämmande fort! Jag tvärstannar och vänder mig mot vargen som kommer flygandes fram nu känns det som. Den blir större ju närmare den kommer och jag inser att det snart är över men jag ska ändå möta detta öga mot öga känner jag = DU ÄR LIVRÄDD, MEN VET INOM DIG ATT DU MÅSTE TA DIG IGENOM DETTA. Det finns ingenstans att ta vägen heller, ingenstans att fly.

Då hör jag en röst inom mig som säger: Kasta ljus på vargen så försvinner den = NÄR DU FÅR INSIKTEN SÅ FÖRSVINNER DET SVÅRA! Lys på vargen med en ficklampa är det första jag tänker på. Jag har ingen ficklampa. Mobilen! Mobilen har en stark inbyggd lampa och jag trevar efter den. Den ligger i bakfickan och fickan är stängd med en knapp….vilken trång jävla knapp tänker jag samtidigt som jag ser en bild i mitt inre hur vargen bara går upp i rök när jag lyser på den = DU KÄMPAR HÅRT OCH KAN SE ATT ALLT ORDNAR SIG OM DU BARA KAN INSE.

Bara det att jag får inte fram mobilen för nu är vargen så nära och jag ser hur den förbereder språnget mot mig. Hur kan den vara så STOR tänker jag och glömmer allt vad ljus heter samtidigt som jag drar upp knäna för att skydda mig. Kanske hoppar jag upp, jag vet ej men bägge knäna har jag dragit upp i alla fall = DU GER UPP, MEN GÖR ALLT FÖR ATT SKYDDA DIG. Jag ser vargens enorma käftar öppna sig och hör ett läte från strupen när han vräker sig mot mig samtidigt som jag vaknar av mina egna rop eller läten.

KAN DET VARA SÅ ATT DU LEVER DITT LIV SOM I EN TUNNEL, BARA TITTAR RAKT FRAM OCH INTE ÅT SIDORNA? HAR DU STÖTT EMOT NÅGOT/FÅTT NÅGRA TÖRNAR SOM GJORT ATT DU INTE KAN FORTSÄTTA SOM TIDIGARE? NÅGOT SOM FICK DINA KÄNSLOR ATT VAKNA? hÄNDER DET ATT DU KÄNNER DIG ENSAM OCH MÅSTE KLÄ DIG I PANSAR? DET SER UT SOM ATT DU HAR SVÅRT ATT NÄRMA DIG DIN KVINNLIGA SIDA.

NÄR DU NÄRMAR DIG DIN MANLIGA SIDA ÖPPNAS NYA DÖRRAR I DITT LIV.DU KAN DÅ SE KLART, MEN KAN OCKSÅ BLI ANFALLEN AV EN VARGSIDA! DU FÖRSÖKER "STÄNGA AV"/INTE LÅTSAS OM DEN SIDAN, MEN INSER TILL SIST ATT DU MÅSTE TA ITU MED DET SVÅRA, DET GÅR INTE ATT FLY! DU ÄR SKRÄCKSLAGEN!

Ja, det var min tolkning. Ska bli intressant att höra vad du själv tror!

Kram tillbaks!

bjprofit
1/6/10, 12:38 AM
#71

#70 Tack ikna! Jag återkommer med min egen tolkning. Behöver sova lite nu. Vad snabb du är…Skrattande

Stor kram

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Indiania
1/9/10, 12:33 AM
#72

Jag har en liten drömsnutt som jag undrar om du vill hjälpa mig att tyda Ikna. Det jag minns av drömmen är att jag är i en lång korridor jag har en känsla av att det är någon utanför som jag är rädd för.

Skall stänga fönstret som står öppet ett litet fönster som sitter högt upp men det går inte att stänga fönstret för ramen runt fönstret är större så fönstret åker bara igenom.

Jag ligger i sängen och tänker att det brukar ju inte gå att ropa på hjälp när man drömmer så jag tänker att det måste jag träna på.

Jag vaknar över att jag högt och ljudligt ropar hlälp,

Jag har funderat själv vad detta skall betyda men vill gärna höra din tolkning för detta är du " proffs " på'

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

ikna
1/9/10, 8:51 AM
#73

Jag har en liten drömsnutt som jag undrar om du vill hjälpa mig att tyda Ikna. Det jag minns av drömmen är att jag är i en lång korridor =HALL = PERSONLIGA MASKER jag har en känsla av att det är någon = EN AV DINA SIDOR utanför som jag är rädd för.

Skall stänga fönstret =NÅGOT NYTT DU SKA SE som står öppet ett litet fönster som sitter högt upp men det går inte att stänga fönstret för ramen runt fönstret är större så fönstret åker bara igenom = DU FÖRSÖKER STÄNGA OM DET DU REDAN SETT, MEN DET GÅR INTE.

Jag ligger i sängen = SOVRUM = FÖDSEL, DÖD, SEX, SJUKDOM och tänker att det brukar ju inte gå att ropa på hjälp när man drömmer så jag tänker att det måste jag träna på.

Jag vaknar över att jag högt och ljudligt ropar hlälp = DU BEHÖVER HJÄLP,

SOM JAG SER DET HAR DU EN SIDA SOM DU ÄR RÄDD FÖR. DET ÄR NÅGOT DU HAR SETT/INSETT SOM DU FÖRSÖKER STÄNGA OM/FÖRTRÄNGA/DÖLJA, MEN DET GÅR INTE. DET KAN HA ATT GÖRA MED FÖDSEL, DÖD, SJUKDOM ELLER SEX. DU KAN BEHÖVA HJÄLP MED ATT TA HAND OM DETTA OCH DET VET DU.

DU HAR KANSKE REDAN FÅTT HJÄLPEN, ELLER HJÄLPT DIG SJÄLV, ELLER SÅ KOMMER DU ATT FÅ HJÄLP. LYCKA TILL!

Indiania
1/9/10, 9:36 AM
#74

Tack Ikna! Nu skall jag tänka till här i vaket tillstånd.Kan inte ta till mig allt just nu men hoppas jag skall förstå…..

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

bjprofit
1/10/10, 3:26 PM
#75

#70 Hej ikna!

Det här var intressant…. jag har grunnat en del nu och min tolkning på min dröm är att bli påmind om att inte falla tillbaka i mina gamla mönster. När jag började söka inåt och arbeta med mig själv var situationen "bära eller brista" för det var samtidigt skrämmande.

I mitt inre sökande började uppnådde jag i stort sett allt jag företog mig i den yttre världen. Hänsynslös mot mig själv och alla runtomkring gjorde jag vad som krävdes för att nå dessa mål. Utan kontakt med mig själv och mina egna känslor blev resultatet bara tomhet och likgiltighet så klart.

När jag nu börjat fylla mig innifrån och ut istället genom att välja vad jag själv vill genom att känna har det liksom börjat skena iväg lite Skrikandes

Jag tycker att jag mår ganska bra egentligen……. bara det att jag gör precis som jag alltid gjort.

Tack vare en mycket god vän som har en stark ficklampa ser jag nu själv detta och kan göra något åt det. Skrattande

När jag tänker "stillhet", "vila", "meditation" och riktigt känner efter så är det vad jag behöver nu.

Vargen? Det alternativet väljer jag bort i och med att jag vilar.

Kram, Björn

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

ikna
1/10/10, 6:09 PM
#76

#75 Hej Björn!

Då var det kanske bara en bekräftande dröm!? De flesta drömmar är det. Så bra att du ser till ditt inre, du har nog kontakt med den där kvinnliga sidan då Flört 

Vargen? Det var ju den som fick dig att skena iväg! Glad Den sidan kan du ju ha nytta av i andra sammanhang, men se upp så den inte anfaller!

Vilken lycka att ha en sådan god vän!

Sköt om dig!

Kram

Annons:
dahlia
1/11/10, 6:44 PM
#77

EN dröm igår natt som jag vaknade svettig av:

En man kickboxade min man i ansiktet jag tog tag i kickboxarens huvud och böjde det bakåt tills han kvävdes!!!!!!!!!

Aldrig drömt nåt liknande. Jag har börjat meditera och undrar om spärrar släpper?

ikna
1/11/10, 8:05 PM
#78

En man = EN AV DINA MANLIGA SIDOR kickboxade min man = EN ANNAN AV DINA MANLIGA SIDOR i ansiktet jag tog tag i kickboxarens huvud = HUVUDTANKAR och böjde det bakåt tills han kvävdes = DU BEHÖVER INTE DEN SIDAN MER!

DINA MANLIGA SIDOR VERKAR HA GJORT UPP OCH HAN "MED MYCKET TANKAR I HUVUDET" BEHÖVER DU INTE MER.

VET INTE OM DU BLEV KLOKARE AV DEN TOLKNINGEN Obestämd

VISST KAN DET BERO PÅ ATT DU BÖRJAT MEDITERA, DET KAN ÖPPNA UPP FÖR NYA SÄTT ATT SE PÅ SAKER OCH TING!

[BigMama]
1/12/10, 10:41 AM
#79

Jag är rätt nyfiken på av vilken anledning jag ofta drömmer om mitt barndomshem. I natt var det om mitt ex, som jag träffade av en slump på min lunch vid en parkering. Han följde mig hem (till mina föräldrars hus) och vi la oss ner för att vila i sovrummet. Helt oskyldigt.

Då dyker min man upp och jag får panik. Han skulle aldrig tro att vi 'bara sov'. Säger åt mitt ex att gå ut via balkongen, medan jag går ut för att distrahera min man. Ser i ögonvrån hur mitt ex står på balkongen via vardagsrumsfönstret, han har röda SYNLIGA kläder på sig, och jag tänker: Kan han inte bara hoppa ner nån gång!?

Jag kommer undan, men känner mig illa till mods eftersom jag inom mig undrar varför i allsin dar vi skulle lägga oss att vila? Hade det inte räckt med ett hej på parkeringen?

Samtidigt känner jag mig stressad, för lunchen är slut och klockan närmar sig 15.00. Min kollega måste vara jättehungrig vid det här laget och jag känner hur jag borde bege mig tillbaks. Det går i tjära att komma dit, men när jag kommer dit på jobbet är klockan sex, och jag ser hur hon är irriterad. Jag erbjuder henne att sluta för dagen och att jag kunde jobba resten av dagen ensam. Som tur är går hon med på det och jag blir också lättad.

(Drömmer ofta omatt jag inte tar mig till jobbet och att det stressar mig.)

Så vad kan barndomshem och att inte ta mig i tid till jobbet betyda?

ikna
1/12/10, 1:05 PM
#80

Jag är rätt nyfiken på av vilken anledning jag ofta drömmer om mitt barndomshem. NÄR VI DRÖMMER OM BARNDOMSHEMMET, KAN DET SYMBOLISERA ATT VI SKA GÅ TILLBAKS I MINNET TILL DEN TIDEN FÖR ATT FINNA LÖSNINGEN (NÅGOT SOM KANSKE PÅMINNER OM HUR VI HAR DET I LIVET JUST NU) I natt var det om mitt ex = EN MANLIG SIDA, som jag träffade av en slump på min lunch = MITT PÅ DAGEN/MITT I LIVET vid en parkering. Han följde mig hem (till mina föräldrars hus) och vi la oss ner för att vila i sovrummet. Helt oskyldigt.

Då dyker min man = EN MANLIG SIDA upp och jag får panik = SOM DU FÅR PANIK AV. Han skulle aldrig tro att vi 'bara sov' = DEN HÄR SIDAN ÄR MISSTÄNKSAM. Säger åt mitt ex att gå ut via balkongen = DU VILL INTE SAMMANFÖRA DINA MANLIGA SIDOR, medan jag går ut för att distrahera = DU GÖR ALLT FÖR ATT DISTRAHERA DIG SJÄLV min man. Ser i ögonvrån hur mitt ex står på balkongen via vardagsrumsfönstret = ATT SE GENOM FÖNSTRET = NÅGOT NYTT DU SKA SE, han har röda SYNLIGA kläder på sig = DET ÄR UPPENBART HUR VÄL HAN SYNS, och jag tänker: Kan han inte bara hoppa ner nån gång = DU ÖNSKAR ATT DENNA SIDAN BARA FÖRSVANN!?

Jag kommer undan, men känner mig illa till mods eftersom jag inom mig undrar varför i allsin dar vi skulle lägga oss att vila? Hade det inte räckt med ett hej på parkeringen? NÄR DU LYCKATS DISTRAHERA DIG SJÄLV, MÅR DU DÅLIGT EFTERÅT OCH BANNAR DIG SJÄLV.

Samtidigt känner jag mig stressad, för lunchen är slut och klockan närmar sig 15.00. Min kollega = EN KVINNLIG SIDA måste vara jättehungrig = BEHÖVER PSYKISK NÄRING vid det här laget och jag känner hur jag borde bege mig tillbaks. 'Det går i tjära att komma dit' VAD MENAS MED DET?, men när jag kommer dit på jobbet är klockan sex, och jag ser hur hon är irriterad. Jag erbjuder henne att sluta för dagen och att jag kunde jobba resten av dagen ensam. Som tur är går hon med på det och jag blir också lättad. DENNA KVINNLIGA SIDAN BLIR IRRITERAD AV MENTAL OBALANS, MEN DU TAR PÅ DIG HENNES BÖRDA OCH DÅ KÄNNER DU DIG LÄTTAD.

(Drömmer ofta omatt jag inte tar mig till jobbet och att det stressar mig.) = DU KANSKE EGENTLIGEN INTE VILL GÖRA DESSA DAGLIGA SYSSLOR OCH DU BLIR STRESSAD AV ATT INTE FÅ GJORT DET DU SKA/DINA UPPGIFTER.

dahlia
1/12/10, 4:25 PM
#81

Hej och tack för tolkningen. Den är klockren. Jag har alltid funnits mycket i mitt huvud men nu är det förändring på gång!

Tack igen, hade aldrig själv förstått…….

[BigMama]
1/13/10, 9:54 PM
#82

#80 Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din alltid lika utförliga tolkning Ikna, det kan betyda att jag inte vill jobba med det jag gör idag men även att jag är omotiverad av de dagliga sysslorna hemma. Vill göra så mycket hemmavid egentligen men har tappat lusten.. Skäms

Sovrummet i drömmen, död och pånyttfödelse, det betyder inget speciellt?

Tack Ikna! Glad

ikna
1/13/10, 11:29 PM
#83

#82 Visst är det så att sovrum symboliserar död, födsel, sjukdom och sex och eftersom det är i ditt barndomshem, så är det kanske pånyttfödelse det handlar om. Dessutom är det något nytt du ska se! De röda kläderna symboliserar också ditt dagliga liv. Du gömmer undan en del av dig själv (en manlig sida) och detta gör att du mår dåligt, du får dåligt samvete och för att lätta på trycket tar du på dig ännu mer att göra. Allt detta kan lätt göra att du tappar lusten!

Annons:
[BigMama]
1/14/10, 10:24 AM
#84

#83 Oskyldig……… Flört

Tack!!!

Ulizza
8/21/10, 4:17 AM
#85

hejhej… evigt sen sist jag va inne detta..

en ny dröm.. en natt jag drömde var några veckor….

det handlar om min mamma…. en ängel.. hon lever inte idag.. men hon sade till mig med varm röst…"du är så lik mig" samtidigt hon ler och ser mig.. jag regerade och blev förvånad. men samma gång, jag förstod, att jag är verkligen lik henne, på utseende och personligt het..

saknar henne verkigen..

mvh ulliz

ikna
8/22/10, 6:38 PM
#86

#85

En hälsning från din mamma kanske. Du har en hel del sidor/egenskaper som din mamma också hade. Du behöver hitta och utveckla de sidorna hos dig själv, det är det din mamma försöker säga i din dröm.

Upp till toppen
Annons: