Annons:
Etiketthantera-konflikter
Läst 2699 ggr
vitlilja
2009-08-22 14:00

Mitt givande samtal

Jag hade tid hos psykologen.(Kort historia varför.Gravid, sjuk i struma,separation kanske från sambo , lämnat mitt hus 3 ggr samt sambo och lite trauma från barndommen..)

Hon var helt suverän att tala med.

Att projicera fram en situation i form av bråk för att sedan veta (innan) vad som skall hända.

Att sätta sig i en utstött situation bara för att man känner sig i den känslan.Herregud så korkat.

Varför inte bara vända på detta och göra som man egentligen ville, lösa konflikterna istället för att förvärra detta.Men nej, istället projicerar man fram en katastrof situation som leder till att man flyttar med tre ullared påsar.

Men psykologen menade att när det gällde mig i detta fall var det fullt förklarligt.Allt var beroende på inre stress orsakat av trauman i barndommen.

Detta påverkar hjärnan och en del viktiga bitar såsom koncentration bland annat.

När denna psykiska stress har pågått en längre tid så reagerar man märkligt.

Men jag blev så glad när hon berättade detta och jag kunde identifiera mig med en hel del.Jag skall börja med mindfulnes träning.Ser fram emot detta mycket.

Jag genomgår en hel del nu.Jag vet inte vart jag är på väg.Tillbaka till sambon eller försöka få tag i något eget.Sälja vårat hus el inte,Vara ensam om mitt lilla barn eller inte.Kommer jag bli frisk eller ej..

Usch vad det är mycket nu

Men jag rekommenderar alla att kika på denna länk http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=5164

Det är verkligen intressant och jag tror att man aldrig blir full lärd.

Hoppas jag inte tråkat ut er.

Ha en fin dag, Mvh Vitlilja

Annons:
siddelina
2009-08-23 22:10
#1

Hej Vitlilja, skönt att du hittat någon att tala med och som du upplever känns bra för dig.

Mindfulness är en bra metod för att landa i sig själv och finna sitt inre lugn. Jag använder mig dagligen av mindfulness när jag arbetar och studerar och det ger mig mycket.

Önskar dig allt gott!

Upp till toppen
Annons: