Annons:
Etikettboktips-musik-filmer-tv
Läst 1835 ggr
[Tunridan]
2009-10-22 20:46

Funktionshindrad? Nej, funktionsduglig!

Skrev detta på min blogg, men kunde inte låta bli att sprida det vidare! Bara för det är en så inspirerande historia om en inspirerande kille! Glad

Patrick Henry Hughes är en riktig inspiration och ett levande bevis på att vi människor kan mer än vi tror. Han föddes med allt annat än goda förutsättningar; utan ögon och med armar och ben som inte skulle bli fullt utvecklade. Enligt läkarna var det mycket han inte skulle kunna göra; inte gå, inte se…

Men vad läkarna inte såg var den inneboende styrka och potential som spirade i det lilla barnet. Vid bara nio månaders ålder började han lära sig att spela piano och vid två års ålder spelade han låtar på efterfrågan.

Själv anser sig inte Patrick Henry vara funktionshindrad (disabled) utan funtionsduglig (able). Vilken kille och vilken hängiven pappa han har.

Kolla in den här intervjun där far och son bl a pratar om boken de gett ut tillsammans och hör Patrick Henry spela piano och sjunga!

Patrick Henry Hughes

Annons:
[Tunridan]
2009-10-24 14:26
#1

Ingen som har sett videon eller har en kommentar? Cool

bjprofit
2009-10-24 15:27
#2

#1 Jag tycker om att se sånt här. Det visar egentligen att allt är möjligt.

Allt ÄR möjligt bara vi själva kan tro på det. Tyvärr lyssnar vi för mycket på vad andra säger.

Patrick Henry och hans pappa säger några mycket tänkvärda saker i klippet t ex

"If you set your mind to achieve a goal then you can do it", "Set the course and burn the map" som han utvecklar med att säga "Don't let things get in the way. Just do what you HAVE to do and ………big reward at the end"! Skrattande

I like!

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[rore]
2009-10-24 17:50
#3

#0

Allting Är möjligt,,,,,,,,,,,

Jag förundras och hänförs av sådan styrka och tro.

Härligt inlägg

[Tunridan]
2009-10-25 13:49
#4

#2 "Allt ÄR möjligt bara vi själva kan tro på det. Tyvärr lyssnar vi för mycket på vad andra säger."

Så sant! Det handlar om vad vi tror, om vi tror på oss själva, på vår förmåga och potential eller inte. Och visst lyssnar vi alldeles för mycket på alla andra, för att vi fått lära oss att det ska vi. Dags att lära om då! Skrattande

Ja, jag gillade också det där som du citerade. Särskilt "set the course and burn the map". För mig handlar det om att vara öppen och flexibel i livet, följa sin inre vägledning i varje stund. För om man bränner kartan så kan Universum/Gud hjälpa en på vägen.

Det är ju mycket roligare också. Lite som att befinna sig i en stor skog att utforska, med eller utan karta. Stirrar jag blint ner på min karta så missar jag skönheten omkring mig.Glad

#3 Samma här! Glad

bjprofit
2009-10-25 14:29
#5

#4 Hahaha, jag brukar prova "follow your feet" ibland när jag är på okänd mark. Funkar ibland och det är skithäftigt!

Utan karta blir det ju en och annan dikeskörning också och det är då jag tror vi får våra smällar och ärr men hellre är jag ärrad och erfaren än tvärtom. Flört

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
2009-10-25 22:11
#6

Ja han har jag sett innan på home makeover. Han sa något enormt fint.

-Jag kan inte se människor så jag dömer inte deras yttre utan jag ser det som finns i deras inre. Häftigt va??

Ja han är lika Målmedveten som Michael utan ben och armar.

VÅR inneboende gränslösa styrka som ALLA har.

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Tunridan]
2009-10-26 20:04
#7

#5 Skrattande

#6 Ja, precis jag hade också sett honom på Extreme Home Makeover och han kändes väldigt speciell, det var en kille jag inte glömde, han gick rätt in i hjärtat på mig.
Ja, det gillade jag också, det han sa!

Precis, det finns många andra lika inspirerande och målmedvetna människor att finna.
Alla är inspirerande på sitt sätt, även man själv vilket man nog lätt kan glömma ibland. Men Kraften finns i alla, så är det ju! Allt är ett. Glad

Upp till toppen
Annons: