Annons:
Etiketthumor-och-spontanitet
Läst 2917 ggr
bjprofit
2009-11-20 11:41

This too will pass?? :))

**Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut. De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att utföra uppdraget. När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:
- De sitter på fel fot!

Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter faktiskt fel. Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en superansträngning för att sätta på dem igen. Till slut är de på plats.**

Då säger Oscar: - Det är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Oscar som tittar på henne med fiskblick. - Ok, säger hon, vi tar av dem då!
 
Och sätter igång med samma träning som tidigare.

**
- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.**

**Oscar svarar då:
- Det är inte mina stövlar, det är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!
**
Fröken börjar gråta och med mycket behärskat, fast bestämt sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter på honom jacka, mössa och halsduk och frågar:

- Var är dina vantar?

 

- Jag la dom i stövlarna!

Önskar alla pu:are en underbar helg!

Kramar, Björn

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

Annons:
[rore]
2009-11-20 14:21
#1

Hahahahahahaaaa,,

Så galet bra,,,,,,,,,,,Skrattande

Dessa dagar käns som länge sedanFörvånad

måste jag bara få sägaKyss

[Tunridan]
2009-11-20 15:22
#2

Hahaha, kul! Minns med blandade känslor då jag jobbade på daghem, fritids, förskola. Så här kunde det vara. Faktiskt. Skrattande

ojrip
2009-11-20 22:12
#3

Skrattande

mammaz
2009-11-21 14:03
#4

hahahahaha verkligen rolig historia Skrattande

mammaz
2009-11-21 14:04
#5

hahahahaha verkligen rolig historia Skrattande

szirius
2009-11-22 21:01
#6

hahaha, känns igenFlört.För att inte tala om alla gånger man klätt på alla lager av småbyxor, bodys,tröjor och overaller för att sedan höra en brakare och inse att det bara är att ta av allt och byta blöja, hahahaFlört

Min svärmor berättade en rolig anekdot om min man.Hon märkte att han( som då var liten) gick så himla konstigt en gång när de var ute på promenad.Hon frågade om han hade fått skavsår, men han sa nej.Efter en bit till av långsamt, underligt gående så stannade svärmor för att ändå kolla läget.Då hade han en SKED i stöveln, hahahahahaSkrattande.

Annons:
[lanns]
2009-11-22 21:30
#7

Dagisfröknar har det inte lätt alla dagar minsann Flört

[Tunridan]
2009-11-22 22:29
#8

#6 Hahaha, en sked i stöveln! Skrattande

szirius
2009-11-24 00:38
#9

#8 eller hur? Tungan ute Hur sjuttsingen…Flört…det ger också en liten bild om min något disträe make,som traskade vidare, heheOskyldig

[Tunridan]
2009-11-29 20:59
#10

#9 Ja, hur fasiken kom den dit och varför liksom, haha! Jaså, din make var disträ redan som barn? Eller kanske oerhört tålmodig och uthållig? Jag menar, det är inte alla som kan klara av en hel sked i stöveln bara sådär. Skrattande

szirius
2009-12-03 23:17
#11

#10 Eller kanske oerhört tålmodig och uthållig?

Skrattande gapflappSkrattande - eftersom han är kvar vid min sida efter 10 år , menar du? Tungan uteFlört

mammaru
2009-12-05 18:34
#12

Vår dotter fick små fina kinaskor i sammet att ha på julafton när hon var tre år. Hon gick runt i de här skorna hela julafton och på kvällen när jag tog av dem upptäckte jag till min fasa att det hopknölade silkespappret ännu låg kvar längst in i skorna… Men inte sa min dotter något om det inte. Skäms

Upp till toppen
Annons: