Annons:
Etiketttacksam
Läst 4750 ggr
GitteL
11/19/09, 9:21 PM

Vad är ditt syfte?

Detta är en fråga många ställer sig och kan inte riktigt svara. Visst är det bra med att säga mitt syfte är att vara jag fast jag vill gå lite längre och säga det behövs benas ut vad vi gillar att göra och vad som får oss att må bra.

Både i vårt arbete, på fritiden och familjen.

Vad är viktigt och vad är Din vision? 

Min vision är att jag vill få andra att inse sitt eget värde och att få andra att hitta hem. Veta vem dom är vad de kan, vill och hur de når dit.

Detta är för mig en inre fyllnad när jag ser hur de gör framsteg med att våga vara dem själva.

När vi hittar vårt syfte så faller allt på plats för något är det som du gillar att göra, något som du gör nästan varje dag och det får dig att sprudla av glädje.

Detta är den röda tråden till ditt syfte. Alla är bra på något och det vi gör ofta blir vi bra på.

Min dröm och vision var att kunna arbeta med detta men jag visste ej hur jag skulle nå dit och vad jag skulle göra.

Styrd av andra så kunde jag ej lyssna på vad jag ville för jag var förvirrad. Så jag bad om hjälp och började fråga.

När vi följer vårt högre syfte som vi är ämnade till så faller allt på plats. Det kommer till oss för att vi vet vad vi vill och har fokus på detta. En så kallad radar och när det kommer så ser vi det.

Just nu möter jag människor som känns helt rätt för mig och det känns som flow. Balans mellan familj, fritid och arbete är nyckeln till att må bra och känna glädje varje dag.

När tanke, känsla och handling är ett så vibrerar vi detta utåt och det syns.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[Tunridan]
11/19/09, 11:39 PM
#1

Mitt syfte, min röda tråd, existerar i alla delar av livet, det finns i arbete, familj och fritid. Det är det jag andas, sover och drömmer. Det är mitt skapande, min Häxkonst. Det är allting.

Mitt syfte, min röda tråd, är att vara det jag är menad att vara och verka som i detta liv och genom det också kunna hjälpa andra.

Allt blir plötsligt en helhet. Cirkeln blir sluten. Glad

ikna
11/20/09, 9:31 PM
#2

Och hur hittar man då detta syftet?

[Tunridan]
11/21/09, 12:33 AM
#3

#2 Genom att lära sig att lyssna inåt, på den där rösten eller känslan som vi kallar intuition och följa den, lita på den.

Jag anser att vi blir vägledda hela tiden mot vårt djupare syfte, men att vi sällan eller aldrig lyssnar.
Ofta är intuitionen som en sommarbris, den är mild och pockar inte på vår uppmärksamhet som egots röst hela tiden gör. Den som skriker högst, märks. Och den får vår odelade uppmärksamhet och vi följer dess nycker och infall.

Så man får lära sig att lyssna, verkligen lyssna. Och göra det som man känner sig manad till fast man kanske inte ens vet varför man ska göra det. Vi blir ledda i den riktning som tar oss till vårt syfte, ett steg i taget. Det gäller att ha tillit till detta och inte försöka kontrollera allting.

Så ser jag det i alla fall. Glad

ikna
11/21/09, 10:28 AM
#4

#3 Jag lyssnar så mycket inåt att t.o.m. detta har blivit till att kontrollera! Förvånad Jag tror jag förstår ungefär vad du menar, men det är för mig ganska svårt att få tyst på egot! Skrikandes

Det finns dock stunder då jag kan känna ett inre lugn och i dessa stunder tystnar egot Glad.

Jag önskar att jag kunde vara lika lyhörd på mitt innersta, som många av er andra här inne! Att bli vägledd mot sitt djupare syfte! Obestämd

Nåja, ibland är jag glad över att jag har ett ego. Det har faktiskt väglett mig ibland! Cool

[Tunridan]
11/21/09, 1:17 PM
#5

#4 Förstår precis och det är inte bara svårt, utan omöjligt att få tyst på egot skulle jag vilja påstå, om man med egot menar den där negativa rösten som klankar ner på sig själv/andra/livet. Jag har då aldrig lyckats få tyst på den. Så det är lika bra att ge upp. Skrattande

Gör det som gör dig glad och lycklig i livet, det som får dig att känna inspiration och livsglädje, sånt leder dig till ditt syfte, eller ÄR ditt syfte. Det kan ju vara "små" saker, en sak i taget och de kan leda en mot något man inte hade kunnat föreställa sig. Allting är kedjor av händelser. Men allting händer ju nu.

Det kan vara att gå ut i skogen och plocka svamp, dricka en kopp kaffe med en kompis, se en bra film, meditera, ta ett bad, fila fötterna och måla tånaglarna. Skrattande

Jag brukar veta att jag bejakar mitt syfte, min själ, när jag känner den där glädjen eller lyckokänslan i magen, den som kan kännas som man druckit varm välling. Glad
Kommer det då en negativ tanke som försöker stjälpa det hela, så vet jag att den inte är sann. Jag lyssnar inte på den, för känslan i magen är starkare.

Ju mer jag övar mig på att känna igen intuitionen, hur den känns i kroppen, ju lättare blir det att följa den. Så det är träning som gäller alltså och att vänja sig mer och mer vid att vara hemma i sin kropp, inte bara i sina tankar.

Var inte så hård mot dig själv. Du är lika mycket värd som alla andra och det finns ingen anledning att du behöver jämföra dig med andra. Vi är alla på våra egna unika vägar, du också. Allt är väl.

[rore]
11/22/09, 7:21 PM
#6

FörvånadJag har inget syfteGråter,,,,,Skäms Eller jo,, det är klart att jag har det,,, men inget färdigt koncept,,,,,,,,,Obestämd

Här blir det till att meditera känner jag.

Annons:
szirius
11/22/09, 8:54 PM
#7

#6 även om det inte finns någon tid egentligenFlört så tror jag ändå att livets gång har stor betydelse för hur pass starkt man kan känna sitt syfte,hur klar den upplevelsen är så att säga…så hav tålamod med mig Kyss ( november månads dygd dessutom Tungan ute).Jag kan inte heller formulera det sådär rakt som #0 och #1, men de jobbar ju också inom detta spektra om jag förstått det rätt…och har nog fler fysiska år att ha övat också…Flört

Och man får tillåta sig att vara där man är…att "känna glädje varje dag" som #0 skriver att hon funnit, det låter ju fantastiskt , men kan kännas som höga krav att anse att man "ska" ha,känner jag där jag står just nu iaf. Har man det så har man det, men om inte så inte.Även flow kommer och går.Det är ok.Acceptans räcker gott och väl så länge.Acceptans blir till en slags glädje i sig…

Jag gör som Tunridan skriver, försöker lyssna på den tysta, mjuka rösten i stället för den starka egorösten…

…och på något sätt är ju syftet precis varje steg vi tar….Glad

ikna
11/22/09, 9:01 PM
#8

#7 Precis, mitt syfte är just det jag gör nu, varje steg jag tar! Flört

Även egot har ju sitt syfte!

ojrip
11/22/09, 9:05 PM
#9

#6 Inte jag heller Skrattande Och vet du vad… jag mår skit bra!

Mitt syfte… är det samma sak som meningen med mitt liv?

I så fall… mitt syfte är att leva här nu. Det som händer händer. Och jag älskar varje stund, också dom som kan tyckas vara "negativa".

Jag menar inte att det är något fel med mål och visioner. Jag menar att det inte heller är "fel" att inte ha det Glad. Jag har inga mål och jag är lycklig.

"If less is not giving you anything, then it is not going to happen by having more of the same"

Kram, Pirjo

bjprofit
11/22/09, 10:19 PM
#10

Tack szirius. Dina ord  "…och på något sätt är ju syftet precis varje steg vi tar…." hjälpte mig på traven lite.

Viktigt? Vet ej, jag gör samma sak ändå även om jag inte riktigt fått ord på det. Förvånad

det finns massor av sk "gurus" på internet mm som lever på att lära oss hur viktigt det är att göra som dom säger.

Man MÅSTE ha Mål, Delmål. Man MÅSTE ha Visioner. Man MÅSTE veta sitt syfte och så vidare.

Inget fel i det egentligen men jag tror inte vi ska lägga ner så mycket energi på att veta hit och dit om vi känner vad som är rätt för oss.

För mig handlar det om att utveckla mig själv det bästa jag kan varje dag för att kunna hjälpa andra.

Kram, Björn

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[Tunridan]
11/22/09, 10:38 PM
#11

#10 Yikes! Alla dessa måsten, var kommer de ifrån egentligen? Jag säger att vi måste ingenting. Vilken lättnad det är! Glad

En man skulle gå och lyssna på en guru från Indien som var i London på besök (tror det var London). Mannen blev nyfiken på själva titeln på "föredraget" som var:
"God says: You can do, be and have anything you want."
(Ungefär, kommer inte riktigt ihåg men det gör inget).

När han kom dit så började gurun med att säga:

"God says: You can do, be and have anything you want".

Mannen tyckte det var en bra öppning och väntade ivrigt på fortsättningen. Det kom ingen. Det var allt gurun hade att säga. Skrattande

Och det kanske räcker? Vi måste alltså inget, vi kan vara precis vad vi vill här och nu. Vi behöver inte ens leta efter ett syfte, om vi inte vill. Att inte leta kan ju vara ens syfte. Om man är tillfreds med det.

Kram till alla!

bjprofit
11/22/09, 11:00 PM
#12

#11 Yikes! Hördes ända till Uppsala! I like! Kyss

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
11/22/09, 11:23 PM
#13

#3 Genom att lära sig att lyssna inåt, på den där rösten eller känslan som vi kallar intuition och följa den, lita på den.

Sanna ord och det allra viktigaste att det känns rätt.

Intressanta tankar ni har skrivit här och jag tar till mig varenda ord och lär mig av er. Glad

Syftet är olika för alla och alla går på sin väg för att upptäcka vad just detta är.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[rore]
11/23/09, 6:29 PM
#14

Kram till er alla för att ni är Ni och för att ni så öppenhjärtligt delar med er,,,

Jag blir bara såååå glad…Kyss

szirius
11/24/09, 12:36 AM
#15

…jag tänker också på det buddistiska ordspråket:

innan upplysning:hämta vatten och hugga ved

efter upplysning: hämta vatten och hugga ved.

 Syftet behöver inte vara att GÖRA utan mer att VARA…

#10 Man MÅSTE ha Mål, Delmål. Man MÅSTE ha Visioner. Man MÅSTE veta sitt syfte och så vidare.

Jag tror att det blir en snedvridning i den här hetsen, för att det oftast är människor med "yttre framgång" som skriver dessa böcker.Man hör inget om den upplyste brevbäraren som funnit sitt syfte: att se till att vi får vår tidning på morgonen.Tack för att det!Flört Det är kanske egot i oss som tror att ett syfte måste vara nåt enormt och stort…som att det inte räcker att vara brevbärare, tex.

GitteL
11/24/09, 12:44 AM
#16

#15 Det har du alldeles rätt i och kan det kanske kombineras att bara vara när vi samtidigt gör det vi älskar?

Det du startat upp nu är vad du älskar att göra och där kan du också bara vara.

En som städar bara är och älskar detta. Det är vad för mening vi ger det.

Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

bjprofit
11/24/09, 12:59 AM
#17

#15 Ja, den erfarenheten har jag av att det är som du säger människor som nått yttre framgång som uttalar dessa måsten.

Till andra i eget syfte många gånger…..mycket syfte blev det nu Glad

#16 Om man vänder på det kanske det även går att kombinera att bara vara när vi samtidigt gör det vi inte älskar.

Jag tror det finns minst lika många eller jag tror att det finns fler som inte gör det dom älskar idag och då kunde det kanske vara en tröst att bara kunna vara?

En tanke jag fick bara?

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

GitteL
11/24/09, 1:21 AM
#18

#17 Visst kan du vända på det och det är också ett sätt att se det på.

Du vet ju hur det varit och hur det kan kännas nu när du bara är och samtidigt kan göra det som ger dig kraft inifrån och ut.

Som du säger så är det många som inte gör det de älskar och älskar det de gör. De kanske ej har funderat och gör samma sak som alltid tills det händer något. Så var det för mig och många andra som kommer som vilsna själar och litar ej på sin inre röst.

Min kloka pappa sa till mig i helgen, vi kan ej skynda på saker och ting utan vi behöver också vänta på vår själ. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

bjprofit
11/24/09, 9:08 AM
#19

#18 Jo, jag vet hur det varit och fortfarande hur det ÄR ….ett tag till Tungan ute

Lite av Dr Jekyll och Mr Hyde Förvånad

Sen tänker jag på det med att bara vara i mitt fall då jag kör bil. Köra bil är något jag definitivt inte älskar. När jag kör bil är jag oftast "någon annanstans" tills jag kommit fram. Kanske bara ÄR jag då, vet ej för vad jag vet är det intye mycket tankar som florerar i huvudet heller.

Mmm, klok pappa. Men…..är det inte själen som väntar och väntar Flört

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

[lanns]
11/29/09, 10:57 PM
#20

Vilket är mitt syfte?

En fråga jag funderat och funderar en hel del kring. Det tycks mig som om"alla " har helt klart för sig vilket deras syfte är. Ja alla utom jag då förstås. Panik!
Jo, jag vet det finns fler som sitter i min båt men när jag låter deppigheten ta över hand så syns det så…

Fundera över vad jag brinner för, vilka mina drömmar var som barn, vad som får mig ur sängen på morgonen med ett energiskt skutt. Svaren, leker kurragömma och fast jag ropar fritt fram vägrar de komma fram. Måste leta tills jag hittar dom. Suck! Eller så får jag väl sätt mig ner och vänta ut dem …

Svaren finns där inne men jag behöver skala bort en del måsten och annat som byggts upp under mina levnads dagar. Det där som jag gör för att vara andra till lags. Det är inte lika fint att vara sig själv till lags även om det i slutändan ger mer till både mig själv och min omvärld.

Flummigt värre detta, har inget rakt svar. Prövar olika alternativ, frågar mig själv om det är jag eller andra som tycker /vill så. Förvirrande.

Annons:
donnatessa
11/30/09, 2:56 PM
#21

Syftet för 5 år sedan är helt annorlunda än syftet för tillfället.

Då slog jag upp dörrarna till min butik i malmköping där jag tillverkade egna hantverksochkonstalster samt startade ett hantverksforum för traktens hantverkare.

I våningen 1 trappa ned hade jag friskvårdsutbildning för kommunens vårdpersonal.

Den tiden var magisk eftersom jag lärde mig att tankens kraft verkligen fungerar i praktiken. Den ena efter den andra dörren öppnar sig om det är meningen att det ska ske.

Sen krävs det förstås hårt konkret arbete också för att det ska gå i lås.Jag levde min dröm. att ha butik kändes efter några år för låst när man styrs av öppettiderna.

Mitt syfte är att följa flödet ut på alla nya äventyr och utmaningar, jag trivs bäst med nya rejäla utmaningar. Jag får min stadiga inkomst som taxichaufför efter att nyligen tagit taxikort. Tillit är en viktig ingridiens i syftet i mitt liv.

szirius
12/3/09, 11:36 PM
#22

#17 Om man vänder på det kanske det även går att kombinera att bara vara när vi samtidigt gör det vi inte älskar.

Eller vända på det ytterligare ett varv och tänka att när du lär dig att VARA mer och mer,  så kommer du automatiskt börja kunna älska det du gör.KyssGlad.

Det där är nämligen en stark ny upplevelse….att se att friden också kan ligga i beslutet att stanna.Det talas det sällan om.Ett medvetet beslut att stå kvar kan få en att växa minst lika mkt som att bana nya vägar.För även när man stannar, så förändras man.Varje val är en skapelseprocess.

Man kan lätt bli hjärntvättad av samhället att tro att all utveckling finner man av att  bryta upp och göra nytt.Det är då lätt att bli beroende av stora yttre förändringar( ny partner, nytt jobb, ny stad etc) , för det ger en kick i början…men det håller inte många år innan man behöver en ny kick, och en ny…

Hittar man något som känns bra under lång tid, så handlar det om att man funnit VARANDET i sig själv i kombination med görandet….så finurlar jag…

bjprofit
12/4/09, 1:11 PM
#23

#22

Eller vända på det ytterligare ett varv och tänka att när du lär dig att VARA mer och mer,  så kommer du automatiskt börja kunna älska det du gör.

Nu är vi inne på avdelning överkurs hör jag hahaha

I mitt fall så har jag försökt, inte helt utan framgång men jag skulle heller inte påstå att jag lyckats särskilt bra heller.

Dock kan jag hitta små fragment i det jag gör som kan betecknas som acceptabla och ibland roliga men att säga att jag skulle kunna börja älska det  jag gör …hmm. Nooooooo! Skrattande

Men, som du mycket riktigt säger så förändras allting och vi/jag kan göra nya val. När jag nu vet vad jag vill behöver jag inte stanna kvar i något jag ej tycker om att göra.

Jag tror inte heller det går att stanna upp och bli kvar där jag/vi är liksom. Det sker en förändring vare sig vi vill eller ej. Antingen så växer vi eller så förtvinar vi och dör.

Jag väljer att byta jobb, fortsätta lära mig att VARA. Blir fint det Flört 

Kramar

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

szirius
12/5/09, 2:16 PM
#24

#23 haha, näe det här är ju krångliga saker..jag menar att bena ut vad som är vad.

Vantrivsel kan ju  handla om ett tecken på att man ska röra sig vidare, precis som du säger.

Men inte alltid.Ibland kan vantrivsel handla om en inre känsla som inte har med den yttre situationen att göra.Knuten sitter nån annanstans, fast man projicerar det på det yttre.

Att skilja dessa två åt är ett dilemma.Tycker iaf jag…Obestämd

Du har ju uppenbarligen redan rett ut vad som är vad för dig, så det är ju jättebraGlad.Lycka till med jobb-bytet!Glad

[Hukanson]
12/5/09, 8:58 PM
#25

Mitt syfte är bl a att skriva en bra blogg på iFokus där jag bidrar till trivsel och mening för andra människor .

Delar med mig av mina erfarenheter och ger tips .

Visst vore det trivsel för mig om andra läste det också och skrev kommentarer i större utsträckning .

Titta in på Hukansons Blogg vetja , det är fridsfrede på tiden !

Mirjah
5/15/12, 10:15 PM
#26

Härliga tankar och reflektioner kring drömmar och visioner. Kyss

Jag har en längre tid sökt mitt syfte, funderat över drömmar och tänkbara vägar att gå, mestadels kring yrkesval. Jag är trött på att vända och vrida på olika vägar och att bestämma mig.

Idag har jag kommit fram till att det enda jag vill är att känna mig tillfreds med det jag har, och den jag är. Jag vill älska varje dag och stund, vakna lycklig och nyfiken på vad dagen har att erbjuda.

stillness
5/16/12, 3:25 PM
#27

I en galen värld som jag inte längr ekänner igen alls och jag menar även nu lilla Sverige där mass vis med Jobb försvinner hela tiden, Högarbetslöshet samt mer stress och teknik för övervakning än någonsin i allt detta kan man lätt undra

Vart man har sitt syfte?

Det är så mycket negativt där ute och rädslor (vilket man kan förstå) som blockar en sedan ok om man är rik och har saker skyddat för sig

Inga problem att lyxa till saker släppa saker och FÅ EGEN TID

Inte alla har denna lyxen och nu ökar klyftorna mer och mer.

Jag tror på att vi har styrka i oss och får komma bort ifrån offer menetaliteten

Men med dessa Utmaningar vi ser så kan de nog knäcka även den bästa för alla behöver jobb väl ? alla behöver väl pengar?

Så som det är nu så höjs inte lönerna allt blir dyrare och vanligt folk har ej mat på bordet, förstå mig rätt nu, MAT,TRYGHET,JOBB är grundnycklar för att finna liv i balans där man sedan har tid balans att utveckla sin andlighet?

Är så mycket negativt där ute hela tiden man börjar lite tappa tron

känns som sverige är tillbaka till 1800talets normer Rik/Fattig

Peace/

Annons:
[Ravenna]
5/17/12, 6:15 PM
#28

All förändring kommer inifrån.

stillness
5/19/12, 9:56 AM
#29

Jo de säger det bland David icke etc,att världen är i oss vi är projektioner allt är i oss.men jag förstår ej för jag har ej satt onda män att styra världen? Illuminati,Rothschilds etc som nu tar över Europa och vill krascha ekonomin samt införa RFID-CHIP digitala pengar i oss, Är allt om rädsla som vi alla har i oss? Att vi bara accepterar att politikerna gör vad De vill? Allt är ju styrt av rädsla i samhället

[Ravenna]
5/19/12, 2:41 PM
#30

#29 "men jag förstår ej för jag har ej satt onda män att styra världen?"

Nej, det har du ju inte gjort personligen, lika lite som jag har. Jag, Åsa, har inte valt detta. Inte du heller. Så om det finns en känsla av skuld eller att man gjort fel och måste ta ansvar för hela världen, så ska den tanken/känslan genast slängas i sophinken.

Känslan av skuld och rädsla är också programmerad in i vårt sinne, genom cellminne, genom uppfostran, genom samhället osv. Vi lever ut detta som är vår programmering och skapar därigenom vår värld.

Detta sker tillsammans med andra som också spelar upp sin programmering förstås. Men när vi väl börjar se och förstå vår programmering så kan vi också ta ansvar för oss själva på riktigt, det är det positiva!

Ansvar betyder nämligen att man ser och kan förändra det som man anser är destruktivt, eller gå bortom det (=jag ser att det inte är jag, då kan det sluta påverka mig).

När vi ser detta, ser vi att det inte finns en anledning till rädsla, skuldkänsla eller tro på synd, karma, på lidande, fattigdom, etc och vi har plötsligt en möjlighet att förändra oss själva inifrån.

Skit i Illuminati, låt inte dessa - vilka de nu är - styra dig, låt aldrig någon eller något styra dig! Ta tillbaka din Kraft, väck den i dig själv.

"Är allt om rädsla som vi alla har i oss?
Att vi bara accepterar att politikerna gör vad De vill?"

Det finns inget "oss". Det finns bara "du". Det är ditt liv, ditt universum, det är din värld eftersom allt sker i ditt medvetande, i ditt sinne och i din känslovärld.

Du kan inte leva någon annans liv, i någon annans värld. Så det är därför som all förändring kommer inifrån. Från dig och för dig. Du behöver inte acceptera något som inte känns bra för dig, frågan är bara - vem är du? I din essens, i den du är, är du alltid och för evigt fri.

Du har inte varit något annat än fri. Det är bl a detta som du blivit programmerad att tro att du inte är genom att fokusera på den tredje dimensionen med allt som pågår, där på toppen av isberget…

När du är fri i din tanke, i din känsla, i ditt medvetande så finns det inget någon politiker kan göra för att tränga in dig i ett hörn.

Även om de skulle göra det, sätta dig i fängelse kanske, så är du fri. Det finns många som vaknat upp sittandes inspärrade i fängelser och levt resten av sina liv där, som fria varelser.

Allt beror på i vilken dimension du upplever att du hör hemma. Om du är bunden till endast den tredje dimensionen, så känner du dig fången, fängslad av rädsla, av politiker, av Illuminati och Rotchilds, av oro för framtiden, för ekonomi etc.

Men du existerar på så många plan samtidigt. Därför är du mer än du tror, mer än du blivit lärd att du är. Du är mer än något Illuminati eller Rotchilds, de är bara små myror jämfört med dig - när du vet vem du är.

Därför är du redan fri, du behöver ingens tillåtelse för att vara den du är. Så fort du tar "deras" spel på allvar och tror att det kommer begränsa dig, så är du fast i deras nät. Det är vad de vill. Så gå inte på det. Håll dig vaken. Din Vilja är Lag.

stillness
5/21/12, 2:14 PM
#31

Väldigt givande information och upplysning,väldigt rätt timing känner jag tack så himla mycket. Jag läser nu the work av Byron Katie som har väntat lite pga ej rätt timing då boken va för tung, men nu börjar jag förstå mer och mer,Åsa har du läst Byron Katie? Det handlar ju med om att som du skrev,ta tillbaka kraften i nuet :) otroligt allt blir nytt,allt en ny start ja människan har nog länge haft slöja på sig så att vi ej insett vår styrks/gud spiritual. Jag jobbar nu på med the work,väldigt mycket känslor som kommer upp bla mamma relationen, det rolig Var att jag skrattade så mycket när jag skrev ner det ja ogillade om henne jag bara skrattade likt kanske Buddas insikt om egots illusion,men jag känner hur egot,smärta,ej kunna lita på osv vill styra Men jag är.på rätt väg,härligt att uppleva satori. Åsa ja som jag hört bashar sade YOuniverse, :)

[Ravenna]
5/21/12, 8:30 PM
#32

#31 Varsågod.

Ja, jag har läst "Älska livet som det är", av Byron Katie. Jag gillar henne skarpt.

"YOUniverse", den var bra. :-)

stillness
5/23/12, 12:31 PM
#33

Mycket verkar faktiskt vara inom oss både negativt och positivt, vi är väldigt självviktiga och dömande utåt det är som en spegel.

Jag är fortfarande lite ny på området med Byron Katie men gud vad det stämmer in bra ens tankar om vad andra är skyldigen etc även om det känns sant, man är väldigt krävande etc

Ja det ligger mycket i orden dess meningar verkar det som

Jag tror det oavsett nästan vart man är så kan vi hitta vårt syfte där

platserna spelar ingen roll lite så utan det är i oss vi måste förändras?

Namaste på er alla

Upp till toppen
Annons: