Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 4333 ggr
[rore]
6/23/10, 7:15 PM

Viljan till förändring,,,

Kommer från djupet inom oss. Det första som behövs är medvetandegörandet…

Därefter vaknar motståndet/kampen,,,,, Vill/vill inte, Vågar/vågar inte,, Rädslan vaknar till liv…

I rädslan finns det falska jaget/ det falska osanna varandet.

När vi ljuger och manipulerar vår tillvaro, så hålls vi kvar i motståndet,,,

Men misströsta inte, för utan detta: Hur skulle vi då kunna upptäcka att vi är på villovägar, från oss själva?

Allting är precis som det ska vara.

Även detta tillstånd har ett syfte,(om än mindre angenämnt) har en lärdom att ta tillvara i denna livets skola…

Kliv ur motståndet en stund och kliv i betraktaren som rymms inom dig.

Gläd dig över de insikter som du bjuds på.

Öppna upp!

Var lyhörd!

Betrakta dig själv. Utan dömmande.

Iaktta processen inom dig och tillåt dig att växa in i din inre vilja,,,

Först då,, tror jag vi är mogna att släppa taget om den inre kampen och motståndet ger vika,,,,,

Annons:
[Tunridan]
6/23/10, 9:20 PM
#1

Dina ord har en förmåga att sikta in sig precis dit de ska, i alla fall hos mig. Tack för att du delar din visdom. Kyss

[JesperAhlkvist]
6/23/10, 10:16 PM
#2

Väldigt fint skrivet Rore. Tack!

Indiania
6/24/10, 1:41 AM
#3

Tack Rore för din insikt och dina kloka ord!Kyss och du vilken underbar bild! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
6/24/10, 9:35 AM
#4

Tack Tunridan, Jesper och Indiania!

För att ni läser mina tankar och funderingarKyss

Tänk vad mycket enklare tillvaron blir när jag kommer på just detta med att bli en betraktare,, till mitt inre,,

Mmmm, me likeTungan ute

szirius
7/8/10, 6:19 PM
#5

Jag håller med ovanstående, vackert och klockrent -och en bild att drunkna i Glad.

Precis…iaktta tankarna, inse att det inte är JAG.Vilken frid det ger när man kommer åt det där….

[rore]
7/9/10, 12:05 AM
#6

#5 Mmmm, visst gör det ,det szirius!  *kul att se dig*Glad

Annons:
Free-spirit-minded
7/9/10, 6:12 PM
#7

Tack Rore igen.GladKyss

[rore]
7/9/10, 6:17 PM
#8

Vassego Free!Kyss

Loet_old
7/10/10, 6:32 PM
#9

Tack rore sanna ord att ta till sig och arbeta med!Glad

[rore]
7/10/10, 10:05 PM
#10

GladTack själv Loet!!

fibro
7/11/10, 5:47 PM
#11

Riktigt bra skrivet…Skulle jag vilja kalla Mindfulness …

[rore]
3/12/14, 9:26 AM
#12

putt och knuff

SuzanneV
6/11/14, 4:28 PM
#13

Så himla bra rore 👍Orden träffade mig som en blixt från klar himmel. Får många insikter just nu på min inre resa. Blir väldigt berörd av dina ord och en stark spänning i mig släppte lite, kom tårar 😢 Tar till mig orden I rädslan finns det falska jaget/ det falska osanna varandet.

Tack! Precis vad jag behövde just nu i ett tillstånd av förvirrade negativa tankar och intensiva känslostormar. De lugnar sig lite när jag läser här i forumet och kan dela med mig och veta att jag inte är ensam och att jag kan dela med mig och sprida glädje till andra. Just nu behövde jag det själv. Helt underbar bild. Vill vara där inte här.

Förvirrad men ändå hoppfull. Kärlek till er alla ✨ ❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
[rore]
6/11/14, 5:03 PM
#14

Vasse go Suzanne och tack till dig med som delar med dig av dig själv.:)

retep
6/29/14, 10:01 PM
#15

Som vanligt uppskattar jag det du skriver och tar del av de tankar du ( hade) har!Intressant att veta ifall du nu fyra år senare har medvetandegjort dig och erfarit att Jaget och Varandet inte kan vara falskt och osant. All rädsla, osäkerhet och tvivel, utspelar sig alltid på ytligare nivåer i vårt känsloliv, i vår tankevärld, i det vi föreställer oss. Det är en del av vårt liv att vi konfronteras med allt detta, men det är utifrån Varandets stilla Källa inte nödvändigt att fortsatt genomgå dessa kval! Själva erfarandet av Varandet, de regelbundna besök vid gör vid och i stillhetens Källa, är nog för att upplösa rädsla och tvivel och naturligt och spontant ersätta det med inre kraft och ballans. Det är en sak att förstå och komma till insikt om det, men så mycket mer att också erfara och Vara det…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
7/1/14, 11:02 AM
#16

Hej Peter och tack för frågan!

Visst har jag erfarit det, även om jag vill använda andra ord. För det "jaget och varat" som var då. De var ju så verkliga, för att det låg inbäddat i en dimridå.

 Samtidigt som jag ser att det var livets inlärda som stod i vägen då.

retep
7/1/14, 2:09 PM
#17

Så glad jag blir Aurore att du erfar det! Är ju kär i dig och  blir så upprymd av känslan jag har för dig. ❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mrjag
7/6/14, 6:08 PM
#18

Jag vet inte om jag är off-topic men följande citat gillar jag: 

"If you want something you’ve never had, you’ve got to do something you’ve never done".

retep
7/6/14, 6:28 PM
#19

Det citatet gillar också jag, för det kan vara riktigt och sant på många sätt! Viljan till förändring är att vara öppen för och se de dörrar som öppnar sig för en. Vara modig och och gå över tröskeln in i det nya. Universum är konstruerat, så att inget blir egentligen fel, utan livet leder en bara vidare. Vår roll och ansvar är att inte avfärda och döma på förhand, utan ta tillvara det livet bjuder. Alla möten och kontakter är av betydelse, en del är ärtor en del är pärlor. Vilken som visar sig vara av mest betydelse och värde är…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
7/30/14, 10:09 AM
#20

#17

retep!

Tack för dina ord.

Ska erkänna att jag först blev alldeles spak och inte visste hur jag skulle hantera denna *kärleks förklaring* . Överrumplad och skrämd blev jag, så jag gick och gömde mig ett tag.

Har märkt på sistone att detta tema inte alls är riktigt bekvämt för mig. Jag reagerar med rädsla. När människor närmar sig med kärleksfullhet.

Tack för den insikten❤️

Annons:
retep
7/30/14, 12:31 PM
#21

Var så god, kära du…hmm, jag vet var du bor!❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

GitteL
8/15/14, 11:09 AM
#22

Kärlek, haha…….så kul att se era ord och att du Peter är så öppen med det du känner.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

retep
8/15/14, 10:58 PM
#23

Kärlek för mig är bortom och flödar ur det universella. Och med den medvetenheten är den personliga kärleken och känslorna obundna och befriade från rädsla.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
8/30/14, 5:07 PM
#24

rore! Var i Uppsala för några veckor sedan, bara över dagen för att besöka min sambos dotter och hennes kille. Strosade runt på stan, Univ.biblioteket, Domkyrkan… Blev inte mycket tid över… men jag var där, nära i själ och hjärta. ❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
9/1/14, 8:05 AM
#25

👍

Fin dag med dig retep!

Upp till toppen
Annons: