Annons:
Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 2013 ggr
[JesperAhlkvist]
2010-08-17 14:22

Det är nu vi kan förändra!

Hur mår du precis nu? Du skulle förmodligen säga att du mår bra. Det är så vi oftast svarar när någon frågar. Det betyder att varje konversation vi börjar så ljuger vi för oss själva och den andre. Låter det cyniskt? Det beror på vilket perspektiv du ser ifrån. Om jag skulle säga att du aldrig har mått riktigt bra, att… du aldrig fått vara så lycklig som du förtjänar. Om jag skulle säga att din hjärna begränsar dig för var du föreställer dig är att må bra skulle jag ljuga för dig då? När du ser ditt nyfödda barn för första gången då mår du bra för det är kärlek du känner, känslan av att vinna en miljon är en känsla av tillfällig lycka, då mår du bra i den stunden, det är också kärlek. Att få sin kärlek besvarad, då mår du bra precis då. Jag skriver detta enbart för att ge dig perspektiv, att vår hjärna begränsar oss. Att vi tillåter oss att vara nöjda med det vi har när vi kan få så mycket mer. Vad är det som hindrar oss? Vad är det som gör att vi fastnar i gamla mönster och beteenden? Det är vår rädsla, vår rädsla att kliva ur vår bubbla. Tänk om alla människor bestämde sig en dag att bara göra det dom ville göra. Att börja leva istället. Skulle världen gå under, skulle vi dö? Nej, det skulle bli kaotiskt ett litet tag men vi skulle för första gången börja lyssna till oss själva. Vi skulle komma på att jag behöver egentligen ingenting förutom att bli sedd, bekräftad och älskad. Vi har precis allt det vi behöver och mer därtill. Detta kommer alla människor förr eller senare inse och då kommer det kollektiva medvetandet förändras. Tror du att ju mer du äger ju lyckligare blir du? Sanningen är precis tvärtom. Ju mer du ger ju mer får du tillbaks.

Beskriv sen det värsta som kan hända, låt egot komma på det värsta. Vägarna och kommunikationssystemen skulle braka samman? Tror ni på det själva? Maten skulle försvinna? Tror ni på det själva? Vi skulle inte kunna se på tv och sitta framför datorn längre? Tror ni på det själva?. All lycka du kan känna kommer alltid inifrån. Det är m a o du som bestämmer din egen lycka. Om du märker att vägarna blir dåliga då kommer du vilja hjälpa dom som vet hur vägarna ska bli bra igen. Du vill hjälpa för du vet att du får dubbelt tillbaks. Allt du gör är av fri vilja. det du ger får du tillbaks. Du kan välja att hjälpa dom ett tag, du kan oxå välja att inte hjälpa. Varje människa kommer göra precis det varje människa vill göra för meningen med livet är att leva.

Tänker du att det kommer bli ett laglöst land då tänker du i boxen fortfarande.
Jag ska berätta en annan sanning för dig. Allt är Ett. Din sanning är att du vill skapa gott, det är allas våran sanning. En människa som mördat, våldtagit eller begått någon brottshandling har aldrig fått känna på det som den verkligen är, nämligen kärlek. Allt är kärlek. Den människan har tryckt ner sin sanna essens under allt sitt skräp. Det är för oss att visa den människan sitt rätta jag. Att få den människan att öppna sig på ett eller annat sätt. Det är det som är nyckeln. Att hitta precis rätt formel för varje enskild individ att våga öppna sitt hjärta, att våga visa sin sårbarhet.

Förutom att bli bekräftad och älskad så vill vi skapa, hela livet är en skapandeprocess. Även om du inte tror på det så växer du precis nu. Du växer hela tiden. Du vet att någonting i samhället har gått snett men att våga kliva ut bubblan är svårt därför behöver vi stötta varandra i denna process. Vi behöver varandra och det är det vi vill, vi vill vara med varandra. Låter ganska naturligt eller hur? Alla människor kommer förr eller senare gå igenom detta och då kommer allting vi har runtomkring oss förändras, allting. Pengar kommer försvinna för det skapar inget gott, vi kommer inte ha några hemligheter längre för det skapar inget gott. Det enda vi behöver göra är att bestämma att det är så. Se alltid allting ur ett större perspektiv och sätt inga gränser. Sanningen är också den att allt det här förstår du. Du har all kunskap i dig, du har bara glömt av att lyssna. Ljus till dig, du är fantastisk. Glöm inte det!

Sprid gärna detta budskap till så många som möjligt. Det är tillsammans som vi gör skillnad.

Annons:
catrysse
2010-08-17 21:30
#1

"Du vet att någonting i samhället har gått snett men att våga kliva ut bubblan är svårt därför behöver vi stötta varandra i denna process. Vi behöver varandra och det är det vi vill, vi vill vara med varandra."

Det är sant som sagt att samhället har löpt amok på många plan och det inte till det bättre eftersom materialismen har slagit ut till fullo under de senaste 20 åren. Tror inte att det är många som är lyckligare för det nästan tvärtom. Ju mer vi har desto mer stressade blir vi. De tidssparande maskinerna som skulle vara så bra har inte gett oss mer tid i alla fall. Folk har blivit mer sönderstressad än någonsin. Hur kan det komma sig? Jo, människan har kommit i kläm i sitt jagande av det materiella i just som du säger på bekostnad av att inte bli sedd för den man är utan för det man har. Det är så tragiskt.

Jag jobbade för några år sedan på en psykiatrisk mottagning ett par år och jag blev riktigt förskrämd över hur mycket de psykiska besvären ökade just på grund av stressen och det som var riktigt skrämmande var att det kröp så långt ner i åldrarna. Med det hårda samhällsklimatet vi har idag så kan man ju undra hur våra ungdomar kommer att må om ytterligare 10 år eftersom kraven ökar på dem hela tiden.

Jag hoppas verkligen en vänding kommer i det materialistika samhället och att människor verkligen börja tänka till med vad det är vi håller på med och ta fram vår medmänsklighet igen.

En ros till dig för jag håller verkligen med dig/Catrysse

mulac
2010-08-17 22:55
#2

Jag hoppas också att vi kan komma till insikt och kunna enas i denna tid då människors oro stiger !

Många är skrämda till tystnad , som exempel hörde jag idag om en äldre kvinna som inte vågade klaga för hon var rädd att bli av med bostadsbidraget.

Det är den värld vi lever i och vi måste bli fler som vill få till en ändring!

Här är en länk till en sajt ( det finns många ) : www.tribeofmanycolors.net href="http://www.tribeofmanycolors.net/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">

Upp till toppen
Annons: