Annons:
Etikettpersonligt-om-oss-själva
Läst 3593 ggr
[Ai-chan]
2010-08-22 16:47

Mitt liv

mitt liv i berg o dalbanor….

http://www.freewebs.com/anniesdjur/ommigmittliv.htm

Kommer mera sen dit…
(Och jag håller på att bygga om min hemsida helt o hållet, sakta men säkert går det frammåt!^^ så det är lite rörigt där :))

Om man vill ha ändring i livet, få ett bättre liv & må bättre så är det bara DU som kan ändra på det. Du kan få stöttningar och hjälp. Men du måste vilja själv och kämpa det mesta själv. Ta litet steg i taget så går det frammåt. Jag har kämpat i hela mitt liv & mått SKIT men till sist så tröttna jag och jag ville ha förändringar och må bättre, jag ville ha ett liv, drömmar jag vill förverkliga. Jag vill bara se frammåt och jag försöker alltid se positivt. Det jag inte har tyckt om eller trivats så har jag kämpat med att ändra på det. Det är ditt liv, ingen annans. Du som gör ditt eget liv. Ingen annan. Gå frammåt, inte bakåt. Ha drömmar och lev! Det får ta den tid det tar, livet är långt - men ändå kan alla dö när som helst. Men vill du inte leva innan du dör? För mig har det tagit några år. Jag har gått fram 2 steg, kanske ramlat ner ett steg, men tog sedan tre nya, kanske en gång till ramlat ner ett steg, men sedan kämpat vidare och tagit flera steg.  Varje gång jag ramla så kämpade jag med att inte ramla helt. Varje gång jag ramlade så gick det lite lättare att gå dom dära stegen frammåt. Men det är också tillåtet att gråta och skrika. Men att sedan få ett slut på det och börja kunna lee och skratta igen

Visst, jag har psykiska sjukdommar, en del men för livet pga mitt förflutna och en massa annat. Men jag kämpar, lär mig att leva. Och jag mår så mycket bättre nu än förr! Även DU kan göra det.

Jag tycker det är så tråkigt och rätt så irriterande att se människor som tycker synd om sig själva och om sinna liv medans dom bara sitter och inte gör något åt det. Kan nämna att det finns dom som har det värre, men ändå så leer dom och skrattar. Sitt inte bara på din lata rumpa och tyck synd om dig själv. Förändra ditt liv och gå frammåt. Se det positiva i ditt liv. Ingen annan kan göra det åt dig. Bara DU DU DU och bara DU som kan göra det.

Lev gött. Livet är härligt om man vill det. Självklart inte alltid, så är det för många och det finns mycket fel här i livet. Men att reda upp sitt eget liv först är en bra start!
Det blir vad man gör det till! ;)

Annons:
catrysse
2010-08-22 23:41
#1

Så sant som sagt =)

Man är ansvarig för sitt eget liv och ingen annan kan leva det åt dig. Som du säger "det blir vad man gör det till".

Visst, det är inte lätt alla gånger med alla lärdomar som man skall igenom men mitt motto är att - Det finns en mening med allt som händer. Det är inte alltid lätt att förstå det när man är mitt i någonting men oftast (så är det för mig i alla fall) kommer man till insikt om varför det blev som det blev. Det leder en vidare i den egna utvecklingen. Har man en positiv livssyn och är medveten om att livet går både upp och ner och att det finns en mening med det som händer så blir inte den nedåtgående spiralen så djup och man klättrar upp rätt så fort igen och åter igen har man vuxit som människa med en ny insikt.

Denna insikt har jag levt med i ett 10-tal år och det har underlättat betydligt i mitt liv. Jag är för den saken skull inte fredad från att det händer tragiska saker i mitt liv men jag har lärt mig genom ovanstående att hantera det på ett bra sätt och har då istället kunnat hjälpa andra som haft svårare för att hantera det.

Visst jag faller jag med ibland men som sagt så blir inte fallet så djupt. Hur eländigt den är så lyckas jag alltid hitta den lilla röda positiva tråden och bygger på den istället för att sjunka ner i något som jag ändå inte kan göra någonting åt.

Ha en fortsatt trevlig kväll ni alla :o)

Upp till toppen
Annons: