Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 3187 ggr
[rore]
9/7/10, 4:53 PM

Visst är det märkligt

Hela livet är egentligen märkligt och alldeles fantastiskt,, När jag väljer att se det på det visetFlört.

För det har ju inte alltid känts på det viset inom mig. Sättet som vi formar oss efter vad andra tycker/tänker och säger Om oss,,,

Började väldigt tidigt,, Andras förväntningar av vad vi inte kunde eller förväntades kunna,,,,

Jag hörde en sån härlig föreläsare för ett tag sedan,, Där hon som barn inte ansågs kunna vissa saker,,

Men där hon hamnade i situationer som hon faktiskt klarade av galant,,,, Och blev förbannad på sin omgivning,,, Gick hem och skrek till dem,,,

Ni har lurat mig! Jag kan visst!!Skrikandes

Jag blev så tagen av hennes sätt att berätta och orden gick rakt in i mig,,,

Kanske berodde det på hennes sanna uttalade ilska,, att hon vågade stå upp för sig själv och tala om att hon faktiskt kunde. Det som ingen annan trodde.Kyss

Barnet inom mig vaknade till och gladdes över denna flickas mod.

Och tanken slog mig: Hur många gånger har jag inte hållit mig själv tillbaka just pågrund av tron om att jag inte skulle kunna fixa det?FörvånadSkäms

Hur många är vi inte som går där i vår falska illussion och inte ens vågar prova,, när tanken dyker upp.

Vi kan så mycket mer än vad vi tror,,,,,,,

Annons:
[Tunridan]
9/7/10, 5:13 PM
#1

Ja, vad häftigt när man kan se detta i sig själv också! Att det enda som hindrar en är en tanke om det ena eller andra. Idag gick jag iväg för att göra något nytt och det kändes lite nervöst. Då kom en tanke upp och en oroskänsla i magen följde.

Tanken som kom sa: "Nej, jag vill inte göra det här!"

Men, jag kunde som väl var se den och utmana den på plats. En annan tanke svarade:

"Nähä, men det bryr jag mig inte om, för jag vill göra detta och det är jag som bestämmer!"

Haha, det blev tyst och orosklumpen i magen försvann. Och allt gick ju bra efter det.

Så kan det gå till. Glad

[rore]
9/7/10, 5:23 PM
#2

Härligt TunridanGlad

szirius
9/8/10, 8:11 PM
#3

Heja, heja. Ilska kan vara en drivkraft till sanning, absolut.Kyss

Upp till toppen
Annons: