Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 6129 ggr
Lillois
9/1/10, 8:16 PM

Resor och ormar

Resor

Drömmer väldigt ofta om resor som går fel, aldrig rätt. Inom Sverige då jag missar tåg, åker båt och tog fel båt, resor utomlands där jag först inte kan hitta de jag rest med när det är dags att åka hem, blir frustrerad och upptäcker att jag inte kommer kunna få med mig alla saker själv från hotellrummet. Och flera liknande drömmar.. Frustrerande!

Ormar

Drömmar ofta om ormar. (Har ormfobi) Jag har ormar på golvet och får hoppa fram på möbler för att komma iväg, de slingrar sig runt mina fötter när jag sover. Usch.

Tolkningar?

Annons:
ikna
9/1/10, 9:59 PM
#1

HÄR KOMMER MIN TOLKNING:

Drömmer väldigt ofta om resor som går fel, aldrig rätt. Inom Sverige då jag missar tåg, åker båt och tog fel båt, resor utomlands där jag först inte kan hitta de jag rest med när det är dags att åka hem, blir frustrerad och upptäcker att jag inte kommer kunna få med mig alla saker själv från hotellrummet. Och flera liknande drömmar.. Frustrerande! HAR DU LITE KAOS I VERKLIGHETEN OCKSÅ? DU BEHÖVER KANSKE RENSA UT? PLANERA LITE?

Ormar

Drömmar ofta om ormar. (Har ormfobi) Jag har ormar på golvet och får hoppa fram på möbler för att komma iväg, de slingrar sig runt mina fötter när jag sover. Usch. DU TAR KANSKE FÖR MYCKET HÄNSYN TILL ANDRA? i ALLA FALL VERKAR DET SOM OM DET ÄR MYCKET SOM IRRITERAR DIG PÅ DIN VÄG I LIVET.

Lillois
9/2/10, 12:53 AM
#2

Kan hålla med om att det är så i verklgheten som du säger. Drömmar är det bearbetning av intryck osv eller budskap? Eller kanske både och :) *trött*

ikna
9/2/10, 9:26 AM
#3

Man kan säga att när man drömmer, så är det det undermedvetna som vill tala om något för det medvetna. Det kan vara både bearbetning av intryck och budskap.

Monky
9/2/10, 10:15 AM
#4

Jag har en bok som heter "Djurens språk" där många djurarter förknippas med ett budskap.

"Orm - För att nå världens visdom eller den insikt du behöver, förändra dig, bryt med gamla vanor och kliv ur dina gamla mönster. Att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften. Din gåva är förändring."

Upplevelsen av något är ett val, ett val du gör i varje stund. Du kan alltid välja någon nytt, en ny upplevelse.

Det fantastiska med livet är ju faktiskt att det är meningslöst! Det finns ingen inbyggd mening med något annat än det som vi ger den!

Så fråga dig själv när dessa rädslor dyker upp, hur de tjänar dig och varför du valt dem. INKLUDERA DEM! När du skjuter dem i från dig så manifesteras de bara mer. Bjud in rädslan, den är där för att säga dig något om dig själv och din tro på dig själv. Rädslan är din vän och när du bjuder in den så kommer den att skifta till nyfikenhet och till slut till kärlek.

Glad

Lillois
9/2/10, 2:55 PM
#5

Väldigt intressanta svar. Och jag tar verkligen åt mig av era tolkningar. Känns träffande.

Inatt drömde jag nåt jag inte brukar drömma så vet inte om det har nån betydelse. Men om ni vill får ni tolka :)

Jag drömde att jag kom hem eller redan var hemma, men såg på insidan av min dörr till lägenheten att den var uppbruten och sönder som att en tjuv skulle in, men ändå hade ingen kommit så långt som in i lägenheten och sabbat.

Monky
9/2/10, 3:06 PM
#6

Kankse är det du som brutit dig in hos dig själ, i ditt inre? Allt runt om dig och dina drömmar är speglingar av dig själv.

Ta en stund innan du somnar eller när du annars finner ro att bara slappna av och blunda och fantisera över vad dessa drömmar vill göra dig uppmärksam på.

Men gör detta utan förväntningar! Om du förväntar dig nåt så fyller du tomrumet för det kommande svaret men en begränsad bild. Så slappna av, låt fantasin flöda, låt svaren komma. All du behöver kommer till dig, när du behöver det, du behöver inte leta.

Annons:
Lillois
9/2/10, 9:18 PM
#7

Monky tack för tipset. Det brukar funka bäst för mig att slappna av så pass mkt när jag är supertrött. Bara jag inte somnar fort för då blir det ju inget, men precis innan där, då är jag som i ett gränsland.

Upp till toppen
Annons: