Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 9507 ggr
Bemydream
2010-10-05 17:11

Dröm om skrikande människor

Någon här som kan tänka sig veta vad en dröm om skrikande människor skulle kunna betyda?

Det är en vän till mig som har beskrivit sin dröm

Hon ser en massa människor som bara skriker. Hon känner inte människorna. Hon kan inte tyda några ord och dom låter rädda men samtidigt irriterade.

Någon som kan hjälpa till?

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Annons:
[Tunridan]
2010-10-05 21:25
#1

Hej!

Har din vän haft denna dröm bara en gång, eller upprepar den sig? Hur känner din vän sig i drömmen och hur mår hon om hon vaknar upp precis efter den? Känslor vi har i och kring en dröm är viktiga nycklar.

Är din vän själv rädd och irriterad över något i sitt liv? Upplever hon att det är mycket som händer just nu och hon har svårt att veta hur hon ska relatera till det?
Har hon svårt att bli hörd, upplever hon att hon blir överröstad eller överkörd av andra? Har hon svårt att uttrycka sina behov och vad hon tycker och känner?

Många av våra drömmar om natten är direkta speglingar av vårt eget undermedvetna, våra tankar och känslor som vi inte vill eller vågar se i dagens ljus.

Men det är inte alltid så enkelt. Ibland kan en dröm bära med sig djupare budskap och vara en andlig lektion i något för att vi ska utvecklas och mogna.

Men det är väldigt svårt att veta hur det är för din vän, för att gå djupare behövs ju mer information.

Mvh, Åsa.

ikna
2010-10-06 15:31
#2

Det är svårt att tolka en dröm utan att veta mer om handlingen i drömmen. Människorna i drömmen brukar symbolisera olika sidor/egenskaper hos drömmaren. Att de skriker kan tolkas som om hon inte lyssnar till sin inre röst eller att göra sin röst hörd.

Bemydream
2010-10-06 22:25
#3

Tack för era svar.

Jag ska fråga henne hur hon känner sig i drömmen och när hon vaknar.

"Är din vän själv rädd och irriterad över något i sitt liv? Upplever hon att det är mycket som händer just nu och hon har svårt att veta hur hon ska relatera till det? Har hon svårt att bli hörd, upplever hon att hon blir överröstad eller överkörd av andra? Har hon svårt att uttrycka sina behov och vad hon tycker och känner?"

Men jag tror att svaret på dom flesta av dessa frågor är: Ja

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Bemydream
2010-10-06 22:42
#4

Drömmen är återkommande och hon känner sig förvirrad i drömmen.

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

ikna
2010-10-06 22:46
#5

Återkommande drömmar upphör när man har tolkat budskapet.

[Tunridan]
2010-10-09 22:17
#6

#4 Om den är återkommande och hon känner sig förvirrad i drömmen, så skulle jag kunna tänka mig att det är en spegling av något som sker i hennes vakna liv, sas.

Hon kanske skulle ta en närmare titt på vad som sker i hennes liv just nu och försöka hitta vad hon anser är problemet. Hittar hon problemet så kommer lösningen snart efter.

Det är mitt tips i alla fall, utan att veta mer om drömmen som sådan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: