Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 6213 ggr
Pixipix
4/9/17, 9:18 AM

Dröm om djävulen

Jag drömde inatt att jag gick ut med min mor och så kommer det en kvinna först och ser oss så försöker hon sälja ett hus till min mamma. Men jag ser direkt att huset inte verkar vara bra. Vi får gå in i huset och ser först en randig vitsar katt. Sedan ser vi en mörkbrun katt. Min mor frågade varför det var så många katter där och hon sa att de gillade att gå in i huset. Huset skulle säljas billigt till min mamma och det skulle inte vara några extra kostnader för henne efter. Samma stund jag såg huset tyckte jag det var underligt och när vi gick in i huset så kändes det kallt och inte alls bekvämt. Den mörkbruna katten försökte sätta sig på min mamma. Då tog jag instinktivt ta i den och började be och efter att jag bett klart blev katten helt utomsig och kräktes ut nån svart grej ur sig men var snabb med att fånga tillbaka det igen och så sprang den sin väg. Kvinnan blev då väldigt arg på mig och jag sa till min mamma att inte köpa huset då det verkade vara skumt och inte alls hälsosamt för henne då hon redan kämpat sig igenom en depression och behövde inte det här huset. Vi gick därifrån men efter ett tag ville min mamma ändå killa vad hon skulle kunna få från banken för att kunna köpa ett hus eller en lägenhet. Jag är säker på att hon inte skulle få något så då går jag dit ensam och söker i mitt namn där mäter jag en man som verkade väldigt intresserad av mig och frågade mycket om vad det var för hus jag ville köpa och om det var det huset som vi precis hade varit i. Jag berättade att det inte var till mig egentligen men till min mor och han sa så att det där var bästa huset för henne och jag blev då irriterad för jag tänkte att han i te ens kände min mamma och om han verkligen visste om det huset skulle han inte tyckte det var så trevligt där heller. Men han fortsatte att prata om huset och växlade lite med att kommentera hur mycket jag verkade bry mig om min mor och att han gärna illeris bjuda ut mig på middag för att prata vidare om huset och lånet till min mamma. Jag ville inte gå på middag med honom då jag blev irriterad på hans attityd. Så jag valde att gå därifrån utan att säga något. Senare samma dag försökte jag ta kontakt med min mamma för att berätta om lånet att det inte gick men hon gick inte att nå. Då försökte jag åka till henne men så träffar jag samma man från banken och säger att då vi ändå träffades ute att han lika väl kan bjuda på middag men jag berättade för honom att jag ville hem till min mamma som inte svarade och så säger han att hon mår bra och att hon gått ut med hunden och lagt sin telefon på laddning hemma. Jag blir chockad över att han visste om hunden och vad den hette och att hon la den så som hon brukar. Jag tänkte först att han kanske var en stalker och att jag måste vara försiktig med honom. Han säger stt eftersom att jag inte har bråttom till min mamma längre så kan han bjuda på middag. Jag fortfarnade lite tveksam går med på det och hoppas att han inte ska hota om att göra henne illa eller liknande. Vi går till en restaurang som verkar lite sliten och gammal. Det hade inte mycket folk där men de som var där verkade ändå välklädda för att vara i en sådan typ av restaurang. Han beställer åt mig och säger att det ska vara laktosfritt och jag försöker att inte visa min förvånan över hur han visste att jag inte tolka laktos. Det känns mer och mer obehagligt att sitta med personen under middagen och han bara låtsats som ingenting. Han börjar prata och så plötsligt är det som i en film och inte längre jag-form och jag ser det som i en film. Man ser oss i en stor säng och att vi ligger där och pratar, båda verkar vara utan kläder och vi pratar om framtiden. Han säger att han äntligen funnit mig och att han ej förstått hur han kunde vara utan mig. Jag verkar glad och börjar prata om olika saker som vi kan göra dör en av sakerna är att strunta i min mamma och min man och mina två döttrar (jag är gift och har två underbara döttrar) jag vänder mig om i sängen och så börjar en svart ängel att ta form i min rygg vilket han ser. Han blir allvarlig i ansiktet och säger att han måste gå. Därefter får jag inte höra något från honom på flera dagar och veckor och jag kollar ofta mobilen och Facebook för att se om han skrivit men inte alls. Första tiden blir jag ledsen sedan väljer jag att strunta helt i det och fortsätta vidare med mitt liv. Och den svarta ängeln på min rygg försvinner och jag blir snällare igen och väljer att inte strunta i min man eller mina döttrar. Sedan är vi tillbaka i restaurangen igen och han säger till mig att jag kan vara lugn och att han inte tänkte göra mig illa utan att han bara såg att jag behövde lite omtanke tillbaka efter allt jag gör för min mor, min man och mina döttrar. Han betalar för hela notan utan att äta klart och så går han iväg. En man som kände mig går till restaurangen och ser mig och ser även mannen genom fönstret och ur hans perspektiv är mannen från banken djävulen. Och alla andra som satt där var egentligen fattiga och slitna människor alla utom jag som satt där och var helt chockad över händelsen men såg inte sliten ut. Jag åt inte heller klart utan gick därifrån och stötte på mannen som jag kände och frågar vad han gjorde där. Han säger till mig att han blev orolig och letade efter mig då jag inte svarade i mobilen. Min mobil säger inte att någon ringt och jag tycker det är konstigt. Medan jag håller på med min mobil går mannen från banken förbi oss och den andra männen som var där med mig stirrar på honom och just då skiftar hans ansikte snabbt från djävuls tillbaka till vanlig människa och så ler han och går sin väg. Och någon tanke hörs om att vi inte kan vara tillsammans för att då skulle det bara vara ondska och att världen behöver från båda sidorna av oss och att så länge världen behöver oss så där kunde vi inte vara tillsammans och så slutar min dröm. Har aldrig drömt om djävulen förut och då det är första gången så blir jag jätteförvånad och lite rädd. Vad kan det betyda?

Annons:
bonnierat
5/18/17, 11:53 AM
#1

hhmm…

[Hukanson]
5/21/17, 7:56 PM
#2

Intressant att i bankens gemenskap ser de vanliga ut men utanför banken ser de djävulska ut och ljuger med avsikter att förföra.

ikna
5/26/17, 4:11 PM
#3

Om man börjar med att tolka symbolerna…

Huset symboliserar drömmaren. De olika personerna symboliserar drömmarens olika sidor/egenskaper. Djävulen - vad betyder djävulen för dig?

Rosisa00
6/24/17, 11:19 AM
#4

Du kanske får mera hjälp om du skriver bland DrömmarIfokus?

[Hukanson]
6/24/17, 9:52 PM
#5

Personlig utveckling kan ju ibland handla om att gå över på den svarta dolda sidan av ens personlighet - en sida man normalt förnekar men om man träffar en speciell person som lockar fram det mörka förträngda dolda så kan mycket hända men det kan bli en motreaktion också och en kompromiss eller att om man skulle få det man ville för mycket pengar skulle det bli svarta drömmar i uppfyllelse.  

Djävulen är en som får allt att verka glamoröst och glittrigt fast det inte är det, en förförare som frestar sexuell gemenskap men kanske har tankarna på annat håll.  Att erkänna för sig själv att man har en längtan kan ju vara väldigt viktigt - att man kan bearbeta den och ta hand om den medvetet.

Det handlar om karma också tycker jag. Att man skördar som man har sått…men att barnen alltid vill det bästa för sina föräldrar…tills de ser sanningen  med "den ondes" ögon , ögon som ser klart om karmatiska sanningar.

Upp till toppen
Annons: