Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 960 ggr
[krasnajaluna]
3/3/17, 8:57 PM

Grupparbeten

Tänkte höra om det finns fler som jag som absolut inte tål grupparbeten? Har alltid framställts som det viktigaste under hela skoltiden, nu i gymnasiet säkert ännu mer. Och det värsta är att alla andra verkar föredra grupparbete framför att jobba enskilt, vilket gör att det är jag som ''måste ändra mig''. Okej, jag KAN vara med i ett grupparbete men det förstör hela uppgiften. Det blir alltid en konstig arbetsindelning, man blir stressad av de andra, alla har olika åsikter och är det en skrivuppgift blir det kaos när alla med sina olika skrivsätt ska samsas om ett dokument. Blä. Tänker jobba med något där man sköter sina uppgifter själv i framtiden, tur att det bara är  3 månaders gymnasium kvar… Så, ville bara få ut mina känslor om det här. Det känns som att det alltid är en själv det är fel på och lärarna tror aldrig på en när man säger att man faktiskt jobbar bättre själv. Om allt är bestämt och det finns en tydlig bestämd hierarki och organisation från början skulle det vara okej, men så funkar det ju aldrig, det är ren anarki.

Annons:
Halvdansken
3/3/17, 9:10 PM
#1

Har aldrig gillat grupparbeten i skolan, men i arbetslivet så älskar jag att arbeta i "team". Men då kommer alla med sina speciella kunskaper, och uppgifterna delas upp beroende på vad man kan, och alla bidrager till den färdiga produkten. 
Jag jobbar med IT, och då har vi med folk från utveckling, säkerhet, arkitektur, kundrepresentanter, projektledning, analys, teknik osv.
En typ av grupparbete, men som är helt annorlunda.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: