Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 1028 ggr
Pixipix
2017-02-19 11:09

Hjälp mardröm om späckhuggare

Inatt drömde jag om att jag var i en simhall son verkade väldigt populär, jag var där med min man och mina två döttrar (4 och 2 år). Min äldsta får för sig att simma med späckhuggare som är en av simhallens attraktion men jag som är livrädd för späckhuggare förbjuder henne från att gå nära de djuren. Vi går omkring i simhallen och har det bra tills attraktionen börjar och de visar först en späckhuggare som simmar och hoppar, och sen så berättar personen som håller i showen att många tror att späckhuggare är onda men är egentligen vänliga och så släpps en massa späckhuggare ut genom hela simhallen och jag får lite panik. Försöker ta mig upp ur vattnet men fokuserar främst på att få mina flickor upp ur vattnet och jag ser två späckhuggare närma sig min äldsta dotter som först leker med ena och sedan der jag hur den försöker bita henne. Då jag reagerar snabbt och börjar fäktas mot den med flytleksaker som finns i simhallen. Det kommer fler späckhuggare mot oss som verkar aggressiva så jag kämpar med att hålla mina döttrar samtidigt som jag fäktas med de valar som kommer nära med en stor leksaksgrej. Ena mannen som höll i showen märker vad som pågår och sätter på en knapp som får valarna att återvända till sina burar och sedan sjunker all vatten ner och vi är inte längre i vattnet. Då går mannen fram till mig och tycker att det är konstigt att de gav sig på just oss. Jag säger att mannen att min äldsta dotter gillar de men inte jag och att jag alltid varit rädd för de men att hon fått träffa de av min bror som jobbade i simhallen och så frågade mannen mig vem min bror var då säger jag namnet. Mannen går och pratar med brodern (inte min bror i verklighet) som ger mannen ett foto på min dotter under vattnet tillsammans med en späckhuggare som simmar mot henne med öppen mun. Jag får se bilden och även en kort "klipp" som om jag vore där på vad som hände. Att min bror hade tagit med henne vid en simbassäng med en späckhuggare i sin bur med buren var låst så bassängen var delad med vatten till valen och för att simma och en bur som var låst så den inte kunde komma ut och simma men min dotter hade hoppat i bassängen och ville klappa på valen vilket gjorde att valen kom loss från sin bur och ville simma mot henne med öppet gap just när brodern med ett nät fångade valen och drog in den i buren igen och en annan man drog upp min dotter ur vattnet. Min dotter såg glad ut och trodde säkerligen det var lek. Även i bilden jag fick se ser hon glad ut och grimaserar lite små argt men glad ändå på ett busigt sätt. Efteråt får jag höra brodern säga till den andra mannen stt det är hans fel att de är efter oss i och med att han satt igång en förbannelse. Även om jag inte vet vad som menades blev jag i drömmen väldigt arg men hinner ringe göra mer utan blir arg och så vaknar jag ur drömmen. Skulle uppskatta om någon kunde säga till mig vad det kan betyda. Kan tillägga som sagt att jag alltid varit rädd för valar men särskilt späckhuggare. Haft det väldigt stressigt på sista tiden med plugg och personliga fronten med mina föräldrar främst. Jag har en äldre bror och en yngre bror men har inte alls bråkat eller hamnat i någon sorts konflikt med de tidigare och mannen som i min dröm var min bror var inte någon jag känner i verkliga livet.

Annons:
ikna
2017-02-22 18:15
#1

Alla människor i drömmen symboliserar olika sidor egenskaper hos dig.

Vatten symboliserar känslor. 

Dina döttrar symboliserar alltså dig själv i 2 och 4 års ålder, eller kanske dig själv för 2 och 4 år sedan. Ni är i vattnet/känslorna och så "räddar" mannen/din manliga sida er genom att ta bort vattnet/känslorna.

Jag ser det som att du just nu går igenom en hel del känslor som du stressas av.

Upp till toppen
Annons: