Annons:
Etikettglädje
Läst 3066 ggr
GitteL
2017-01-09 22:59

Tacksamhetstråd 1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oftast har vi fokus på det vi inte har och istället för det vi faktiskt har. Glappet blir väldigt stort då och en massa onödiga känslor kan komma upp. För att ha fokus på det som är bra kan vi skriva här varje dag om vad vi faktiskt är tacksamma för. Så jag börjar…. Är tacksam för Att jag har en bostad och tak över huvudet Att jag får mat varje dag Att jag är frisk Vad är du tacksam för?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
jessR
2017-01-09 23:13
#1

Jag är tacksam över att leva i ett land där det råder fred och mycket liten korruption i jämförelse med andra delar i världen,

Jag är tacksam över min lägenhet som ligger i det område som jag trivs bäst.

Jag är tacksam över att jag lärt känna nya människor som har gett mig mycket positiv input senaste månaderna.

Jag är tacksam över de bästa vänner jag har som stöttat mig när jag har behövt det, 

Jag är tacksam över att jag är jag.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

SuzanneV
2017-01-13 00:29
#2

Tacksam för att jag bor så nära naturen.
Tacksam för inre ro och ny kraft.
Tacksam för att jag har bestämt mig och vet vad jag vill.
Tacksam för att jag lyssnar på MIG och mina behov.
Tacksam för nya insikter och lärdomar.

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Åsa S
2017-01-13 15:19
#3

Är tacksam för att jag har en sån underbar man som får mig att må så jättebra.

Är tacksam för att jag har ett bra boende och en sommarstuga + odlingslotter

Är tacksam över att jag har ett jobb jag trivs med och har bra arbetskamrater.

Är tacksam över min familj som gav mig en bra och trygg uppväxt och att de alltid är där för mig ifall jag behöver dem.

Är tacksam för att jag bor i ett land som inte krigar.

Är tacksam över varje dag som jag är frisk och kroppen mår bra och att jag kan göra det jag vill.

Mirjah
2017-01-14 23:28
#4

Jag är tacksam för att jag älskar och är älskad Jag är tacksam för att jag är jag Jag är tacksam för privilegiet att leva och bo i trygghet Jag är tacksam för att allt jag behöver kommer till mig med lätthet Jag är tacksam för mitt liv och de utmaningar jag har framför mig för att växa och utvecklas vidare Tacksam för musik, natur, barnen, mannen som får mig i balans

GitteL
2017-01-17 16:47
#5

Jag är tacksam för att ni vill skriva hur tacksamma ni är Jag är tacksam för att jag är frisk Jag är tacksam för att jag kom ur mitt medberoende Jag är tacksam för att jag är den jag ÄR Tjohooooooooo

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
2017-01-25 00:36
#6

Tack för att jag har det så bra. Tack för att jag mår så bra nu. Tack för glädje och kärlek. Tack för att jag är omfamnad och älskad. Tack för att jag slipper oro och rädsla. Tack för att jag känner tillit till mig själv och andra. Tack för att jag är kärleksfull, stark och modig. Tack för att jag har landat i mig och är hemma. Tack för att jag känner självrespekt. Tack för att jag accepterar hela mig med alla mina sidor. Tack för att jag är den jag ÄR. Tack för att jag har förlåtit mig själv och andra för all skit jag har tillåtit från mig själv och andra. Tack för denna tråd just nu. Tack för denna underbara sajt som har hjälpt mig så mycket under min resa. Tack till mig själv. Tacksam för Dig härliga Goa Gitte, för att DU är den du ÄR. 💗🙏

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
GitteL
2017-01-29 22:43
#7

Tacksam hur många som vågar öppna upp mer nu Tacksam för att jag är mer centrerad i mig själv Tacksam för att jag har em fantastisk unge

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
2017-02-20 20:45
#8

Vad är du tacksam för idag? Att jag är effektiv Att jag accepterar mina brister Att jag har en lägenhet som är harmonisk

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
2017-02-23 23:08
#9

I dag är jag tacksam för: Att jag har Goa stöttande vänner i mitt liv. Att jag äntligen är på rätt väg i mitt arbetsliv nu. Att jag snart slipper jobba nattskift. Att jag har tillit och slipper onödig oro. Att jag äntligen tror på mig själv fullt ut. Att jag vågar ta plats och vara mig själv.

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Tarotstollan
2017-03-19 21:04
#10

Jag är tacksam för att jag äntligen tog steget och anmälde mig och började  måla Vedic Art.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
2017-03-20 18:36
#11

Jag är tacksam för:

Min underbara familj.

Mitt trivsamma hem.

Att jag kan försörja mig själv och de mina, och att pengarna även räcker till välgörande ändamål.

Fina vänner.

Fågelsång och vackra soluppgångar.

SuzanneV
2017-03-20 22:08
#12

Jag är så tacksam för inre ro och kraft. Tack för att jag kan njuta mer av livet nu. Tack för nya möjligheter och dörrar som öppnas. Tack för att jag kan hantera livets prövningar. Tack för att jag är stark i mig. Tack för att jag kan släppa skuld- och skamkänslor när jag säger ifrån, äntligen! Tack för att jag oftare känner mer glädje än sorg nu. Tacksam! 💖🙏

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

GitteL
2017-03-21 18:22
#13

Tacksam för att ni skriver ner och visar vad ni är tacksamma för. Är tacksam för att mitt fokus oftast ligger på det positiva och är i min skapande kraft. Tjohooooooooo ✌️😌

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Anngerd
2017-04-06 22:50
#14

Jag är tacksam för att jag fick uppleva det finaste man kan uppleva, att få barn. Att ha underbara föräldrar och att vara frisk. 😀🙏

[NeferNefer]
2017-04-07 03:12
#15

Jag är så tacksam för att jag har min familj och mitt hem ❤️

GitteL
2017-04-07 18:43
#16

Tacksam för att alla mina vänner o nära är välbehållna. ❤🙏😂

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[NeferNefer]
2017-04-07 18:44
#17

#16: Samma här. Oerhört tacksam ❤️

SuzanneV
2017-04-08 23:27
#18

Enormt tacksam för att alla vänner, nära och kära klarade sig från den fruktansvärda attacken i går. Känner mig så tacksam föratt jag hann hem i säkerhet undan ondskan. Tacksam för kärleksfulla, omtänksamma, hjälpsamma vänner. 💖🙏

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Caylina
2017-05-10 18:51
#19

Det finns så mycket att vara tacksam för! 

I livet är jag tacksam för att jag har mina tre helt fantastiska och härliga barn och att de är friska och mår bra, att de hittills har klarat sig så bra och att de nu är påväg in i sina vuxenliv en efter en och utvecklar sina egna personligheter och sina liv. De är det bästa jag har i mitt liv. 

Jag är tacksam för att jag har en kärleksfull och respektfull sambo, han är fantastisk och härlig även med sina svagheter;) 

Tacksam även för att jag själv och mina syskon och mina föräldrar hittills fått vara friska och att vi har en fin relation.

För dagen är jag tacksam för att min dotter kom och hälsade på mig på jobbet, för att min sambo skriver fina mess på alla sina raster och kanske det finaste idag: En vän ville ge mig en gåva som hennes dotter haft. Hennes dotter gick bort för några månader sedan och det var med stor tacksamhet och kärlek jag tog emot den gåvan.

När man ser hur mycket det finns att vara tacksam för så verkar ens problem så obetydliga ändå…:)

Halvvild
2017-05-21 21:48
#20

Idag är jag tacksam för:
Det fina vädret,
Den vackra naturen,
Den goda maten,
Den mysiga utflykten,
Den lilla glädjen som blommar fram.

Annons:
VästkustFia
2017-06-02 13:33
#21

Idag är jag tacksam för:

Att jag äntligen börjar kunna se slutet på två helt olika, men som det visade sig lika segdragna, projekt som länge sugit alltför mycket tid och ork från vardagslivet

Att jag mitt i all stress ändå har försökt (och för det mesta lyckats) prioritera mina närmaste och att ha så trevligt som möjligt

SuzanneV
2017-06-03 14:53
#22

Är SÅ tacksam för allt jag har lärt mig om mig själv de senaste tre åren sedan jag gick vår Sajtvärd Gittes fantastiska distanskurs (kolla startsidan här), och för alla nya kunskaper tack vare motgångar och utmaningar.  För det har lett till otroliga insikter som har gjort mig till en starkare, gladare och mer harmonisk person.

Tack för jag äntligen har hittat nyckeln till ett inre lugn och att inte låta mig påverkas FÖR mycket av andras tankar, känslor och energier.  Det är ju DERAS, inte mitt. Jag behöver inte ta ansvar för det. Bara för mitt eget.  Funkar inte alltid och det är så klart också okej. Jag kan dock alltid välja HUR jag ska reagera och vad jag själv tillåter. Tack älskade fina Gitte för denna svåra, tuffa OCH bästa lärdom, och tack till mig själv för att jag inte gav upp. Övning ger färdighet! Lärandet pågår hela tiden. 

Är också enormt tacksam för att jag numera ser på allt jobbigt som händer som lärande istället för tärande. Allt som sker har en mening, även om det är tuffa svåra saker. Denna insikt gör livet så mycket lättare att leva. När jag ser och känner vad jag har LÄRT mig. För först då kan jag också förändra, förbättra eller släppa taget.  

Är SÅ tacksam för att  jag nu VET att jag inte behöver stressa fram någonting. Behöver inte prestera, vara andra till lags och vara "den duktiga". Nog nu!

Jag behöver bara vara MIG SJÄLV, vara i känslan i det jag VILL och önskar,  ta hand om MIG, må bra, relaxa. Släppa taget. För allt ÄR i sin ordning.
TACK! LOVE!❤️✨ ❤️✨

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[Roe Deer]
2017-06-19 06:23
#23

Oj så bra tråd! Uppskattas! =)

Jag är tacksam för ett liv i frihet.
Att jag har mat för dagen.
Att jag tar hand om min kropp med respekt.
Att jag omges av naturens skönhet.

Svartatulpaner
2017-08-27 10:36
#24

Vilken fin och bra tänkvärd tråd. #Jag är tacksam för mina friska fina barn och att jag fått privilegiet att vara deras mamma. #Jag är tacksam för mina fina vänner. #Jag är tacksam för att jag har ett fint jobb.

mittnamn
2017-10-03 22:06
#25

- Jag är tacksam för att jag har en helt underbar son!
- Jag är tacksam för att jag har kommit så pass långt som jag har gjort.
- Jag är tacksam för att jag träffat en helt underbar man i mitt liv.
- Jag är tacksam för att jag har en underbar svärmor.
- Jag är tacksam över att jag har fått kontakt med mina föräldrar igen.
- Jag är tacksam att jag har tak över huvudet, el och värme.
- Jag är tacksam för att jag beslutade mig att gå med i iFokus och hittade denna sidan.

Halvvild
2017-10-21 14:21
#26

Idag är jag tacksam för:

att det inte finns några kakor eller chips hemma som jag tycker om. För då hade jag ätit dem.

att jag har börjat förändras inombords, eller snarare utvecklats och gjort saker jag inte hade kraft till förut.

att de jag bryr mig om inte är sjuka.

att jag har pluggat lite, även fast jag vet att jag behöver plugga tusen gånger mer.

ett vackert väder. Fastän jag bara sitter inomhus.

GitteL
2017-11-26 23:09
#27

Tacksam för att jag har hälsan och mår bra Tacksam för att jag är glad Tacksam för livet

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: