Annons:
Etikettrelationer
Läst 1046 ggr
emmis_
2016-10-12 22:54

han vill inte förhållande men jag vill.

Jag har en fråga till er där ute. Beskrivningen kommer nu bli lite lång. 

Jag har just varit i en kort 2 månaders, men riktigt intensivt förhållande med en kille. När vi började ses hade jag inte förväntningar eller hopp om något. Våran tid tillsammans har varit magisk. Allt gick dunderfort. Efter 1 vecka bestämde vi oss att vara exclusive, efter 2 veckor hade vi bytt nycklar hem till varandra. Vi har setts var och varannan dag. Förra veckan ställde jag frågan ifall han fortfarande inte tyckte det hade gått för fort fram (här hade vi tills denna punkt inte känt så någon av oss) och det kände han nu då att vi hade. Vi pratade länge om hur vi skulle approacha detta och kom fram till att ta det lite lugnare ett tag, så att han skulle få mer tid till sig själv. Nu ville jag prata igen om vart vi stod och fick världens käftsmäll. Han förklarade att han inte är redo för ett förhållande. Han förklarade att han inte är kär i mig, men att han gillar mig. Han berättade att han inte ser hur framtiden skulle se ut för oss (vi är i olika stadier i livet och har lite olika planer på närmsta framtiden). Jag berättade att jag är redo för ett förhållande. Jag berättade att jag inte heller kunde säga jag är kär i honom, men att jag gillar honom. Jag berättade att jag vet att framtiden kanske inte är självklar men att när det kommer till känslor så tycker inte jag det är det man ska gå på. Jag förklarade att jag vill fortsätta ses för att se om det finns något där mellan oss. 

Nu står jag i förvirring. Vi har alltså olika syn på hur vi vill ha vårt förhållande. Bägge gillar varandra och bägge mår bra av varandras sällskap. Men det känns som det blev en enorm krock av detta. Vad tänker ni där ute? Är det för stor krock när den ena partnern vill ha ett förhållande och den andra inte vill det? Är det någon ide för mig att fortsätta träffa honom, trotts hur mycket jag än gillar honom och trotts de fina stunder vi har tillsammans? Jag är ledsen och förvirrad just nu och vet inte vad jag kan finna för svar.

Annons:
mangemani4
2016-10-12 23:33
#1

vad tror du själv kommer att hända om du fortsätter och du vill mer och han inte? kommer det att kännas bättre ju längre tiden går? förvirring leder till frustration, frustration leder till irritation, irritation leder till tjafs/bråk och tjafs/bråk är enbart självdestruktivt.

vill han inte och du vill, så finns det inte så mycket mer att göra än att bita i det sura äpplet och gå vidare, eller ja, om du nu inte vill stå kvar där du nu står, hoppas och må allt mer dåligt med tiden.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Upp till toppen
Annons: