Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1761 ggr
SuzanneV
2015-04-14 18:56

Vad är inre ro för dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inre ro. Känn känslan i ordet. Visst låter det härligt! Men vad är inre ro egentligen? 

Är det att slippa känna oro? Att vara trygg i dig själv och känna tillit?  Ja, vad är inre ro för dig? Hur känns det? Vad behöver du göra för att få den? Hur gör du? 

Dela gärna med dig av dina tankar och känslor. Love! ❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
JohannaN
2015-04-14 19:04
#1

För mig är det väldigt svårt med inre ro😕 jag har emotionell personlighets störning (borderline) vilket innebär att mina tankar är ute och far okontrollerat och där jag också måste jobba just oerhört mycket med mig själv och mitt inre jag.
På den intensiva DBT (dialektisk beteende terapi) kursen på 10 veckor jobbade vi oerhört mycket med just mindfulness och för mig där var då inre ro som jag fick känna när allting i huvudet var lugnt och då slippa känna både oror, rastlöshet, rädsla, otrygghet, värk och smärta i kroppen och bara känna lugnet totalt i hela kroppen🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Stallmima
2015-04-14 19:15
#2

Följer

SuzanneV
2015-04-15 14:40
#3

#1 Hej Kramisen! Varmt välkommen hit! Tack för att du delar med dig. Och härligt att du har fått bra hjälp med att få känna inre ro. Ja, det är en fantastisk känsla när det totala lugnet infinner sig. Så skönt. Mindfulness är toppen, tycker jag också. Träning, bra kost och meditation hjälper mig att få ro när tankarna skapar oro och kaos. Och att ge mig själv glädje! Någon mer som vill dela med sig, så hjälper vi varandra. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

vinden är min mor
2015-04-18 19:35
#4

Inre ro är för mig mina dagliga skogs promenader som är ett absolut måste. Meditationer , bada badkar . Egentligen alla stunder då jag får egen tid.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[rore]
2015-04-28 08:13
#5

Inre ro för mig  ÄR….

Ett tillstånd utan någon som helst kamp vare sig utifrån eller inifrån mig själv.

Vad krävs för att jag ska nå den?

Jo, nåden att acceptera mig själv så som jag är🤗❤️

retep
2015-04-28 23:36
#6

Nåden!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Loris M
2015-05-01 18:45
#7

För mig är det när jag känner harmoni inom mig och kan bara sitta helt själv och fullkomligt njuta av mitt eget sällskap.

Soffe
2015-05-27 02:28
#8

Att vara trygg och lugn i mig själv ❤️ Att känna att allt är ok så som det är.. Det är vägen till acceptans..

kim1980
2016-09-02 16:12
#9

Hej SuzanneV ! Intressant tankar du har. Visa bitar tolkar jag en grej som har vart komplicerat. Men är nu ner tonat i stället. Dvs inte enbart mig det handlade om . Ansåg hade inget annat anntlativ till sist.. Nu till saken ! Jag har en hylla med det jag blir harmoni ut av. Några är att jag blir lugn av djuren pyssla om dem. Kama dem , ut gå. Sen gillar jag bada i mitt badkar inget hem utan badkar för min del ♥ . Sen skriva blir jag lugn av . Och musik bubbla . Egen tid finns nu mera över flöd. . Då jag bor själv med djuren ! :-)

SuzanneV
2016-09-06 23:11
#10

#9 Hej o tack för dina ord! Låter ju toppen med din hylla! Ja, djur är underbara och ger så mycket harmoni. Bad, musik och att skriva är inte helt fel det heller. Härligt att du har hittat dina egna sätt att få ro. Tack för att du delar med dig! 👍😊 Fortsätt gärna ni andra så hjälper vi varandra. 💖

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: