Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 5340 ggr
SuzanneV
2015-03-06 22:39

Vad är att vara stark för dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att vara stark kan betyda olika saker för alla. Exempelvis att vara fysiskt stark vilket påverkar även den mentala styrkan. En stabil inre styrka där du inte låter dig nedslås av andras negativa åsikter eller påhopp. Eller att alltid vara den starke i ett förhållande, eller kanske önska att du var starkare. Är det alltid positivt att vara stark? Vad innebär att vara stark för dig?

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
VildaVittra
2015-03-06 22:48
#1

Att vara stark är att vara anpassningsbar och att resa sig upp igen hur ont det än gjorde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Soffe
2015-03-07 18:06
#2

Att vara stark för  mig är att stå kvar i min kraft oavsett vad som än händer, att våga möta och omfamna mina tankar, känslor med acceptans och kärlek..

SuzanneV
2015-03-10 22:51
#3

Att vara stark för mig är att tillåta mig själv att vara den jag är fullt ut, free to be me. Och att hela tiden utmana mig själv, kliva utanför min trygghetszon för att utvecklas och bli ännu starkare, helt fri och oberoende. Flyga högre och leva livet fullt ut efter mitt hjärtas innersta längtan. För mig är styrka också tillit både till mig själv och till andra. Men också att ge någon annan trygghet, att ställa upp och bara finnas , visa kärlek och omtanke utan att tankar på att få något tillbaka. Och att fortsätta vara stark i all min frigjorda inre kraft för att kunna leda mig själv framåt. Det skapar inre ro och harmoni , plus ger mig kraft och energi att ge kärlek, stärka och stötta andra. Massor med kärlek till er alla! Fortsätt gärna tråden. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Rickard77
2015-03-13 11:22
#4

Sann styrka för mig är att kunna vara den man är, stå för det man tycker och säga det man tänker/tycker oavsett vilka människor som är i närheten eller oavsett omständigheter.  Att inte vara någon vindflöjel eller kameleont utan att vara rak och uppriktig mot både sig själv och andra oavsett hur vinden blåser.

Sann styrka är också att inte låta sig slås ner av motgångar eller att lyckas gå vidare med sitt liv trots trauman, besvikelser och sorger, med ungefär samma lynne eller humör som man hade innan. Att inte låta livets berg-och dalbana göra en till ett hjälplöst offer utan av egen kraft och eget förnuft kunna välja det goda livet och att må bra nästan oavsett vad som händer.

[Dark-lord]
2015-03-19 14:20
#5

Att vara stark innebär att vara badass och hård, inte ta något skit. Typ om någon förolämpar en så ler man och säger typ "Har du inget bättre för dig?".

[rore]
2015-03-20 09:55
#6

Att vara stark är för mig att våga vara sårbar, att våga känna på sina rädslor, att se, känna och ändå gå igenom dem.

För det är där i det sköra och rädda som jag mött min egen inre styrka. När jag gjort annorlunda.

Annons:
Nikushimi
2015-03-20 21:35
#7

Styrka för mig är att alltid göra det som känns svåraste utan att bry sig om det är rätt eller fel.

Mirjah
2015-03-20 23:51
#8

Styrka för mig just nu är att våga möta mina rädslor - låta mitt sanna jag vinna över egot.

SuzanneV
2015-03-21 00:27
#9

Härlig att läsa om alla era styrkor och vad de innbär för er! Forsätt gärna att dela med er. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Snuttefia
2015-03-29 17:06
#10

Det är en ganska svår fråga.
Men enligt mig så är man som starkast när man sparkar tillbaka med all sin kraft när livet spöar ner en och man reser sig. Med mod i blicken fast man har ont och är rädd så hittar man en väg ut… :)

M.V.H Snuttefia

kim1980
2016-09-02 17:19
#11

Att våga stå på sig med andlig tro allt det inne bär.. Är sån som har av stånd till såna som är skeptiker på det övernaturliga. . Det vart länge öppen om det så är vardags mat.. I övrigt är det som sagt svår fråga .. Men komma på nya idéer när är svart för mig. Klura ut saker för plöja genom sånt folk inte förstår . När jag ändå lever kvar.. Men i bland är det seg kamp. När är fler inblandade. . Men när väll hittar vägen ut så är det lättnad givet vis.. ) Men i bland kommer visa saker för bli kamp . För motsatta sitter fast .. Sen komma över hinder som är kluriga..

ThatCuteThingie
2016-11-13 15:32
#12

att vara stark enligt men är att våga fortsätta hoppas på att morgondagen blir bättre

Agafia
2016-11-28 07:07
#13

Att vara stark för mig är att resa sig igen efter att livet gett dig en käftsmäll .

Annons:
Leifsdotra
2016-12-13 09:09
#14

Jag är en sån som aldrig trodde att jag var stark förrän jag behövde vara det. Nu vet jag att jag är stark och det ger en trygghet att veta att jag kan hantera svåra saker. Detta hände under en period på 5 år:
*En svår graviditet, från v 25 låg missfallsrisken som en mörk skugga över mig
*Barnets sjukdom som vården under en hel månad trodde kunde vara livshotande. Den var inte det, men innebär täta sjukhusbesök och perioder av boende på sjukhus i 1,5 år.
*Nedskärningar på jobbet med uppsägningshot som istället slutade i påtvingat byte av arbetsort.
*En förälder insjuknade i cancer och gick bort 1 år efter diagnos.
*Min livskamrat fick en svår sjukdom och tillfrisknade först efter ett halvår.
*En svärförälder gick bort efter 2 års sjukdom

Jag kände att jag inte hade annat val än att vara den som orkade, som var stark igenom allt detta. Det jag har fått ut av det är en större ödmjukhet inför livet, jag tar vara på tiden och är rädd om det jag har. Gnäller inte över småsaker och är mån om att "stanna upp och lukta på blommorna" 🙂 

Det handlar inte om hur man har det - utan hur man tar det!

Upp till toppen
Annons: