Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 2635 ggr
SuzanneV
2/19/15, 12:17 AM

Bryta stresstankar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är en bra tanke du kan ta med dig när stressen drar igång och stör din sinnesro. Det handlar om att byta fokus. Hur skulle det vara/kännas om du var i ett läge utan stressen? Hur går tankarna då? Ibland behöver vi också bara acceptera att vi är stressade. " Okej, jag är stressad OCH jag väljer att sluta tänka på det." Testa och känn skillnaden. Du behöver förstås öva på detta och som alltid är det handling som gäller för att få till en förändring. Ta hand om er! Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Sugar Mist
2/19/15, 12:19 AM
#1

Haha, om jag ens tänker tanken att jag är stressad så blir jag stressad över att jag är stressad och det är där det går utför

-

[Torpedtass]
2/19/15, 12:33 AM
#2

Något jag övat på länge.
Tex brukade jag förr bli oerhört stressad om jag inte hade storstädat hemma minst 2 ggr i veckan vilket inte är hållbart i längden. Det "behovet" bröt jag genom att hela tiden tänka "Det hinner jag med sen". Sluta med att jag kunde låta bli städningen i 2-3 veckor med endast enstaka snabba dammsugningar.

Idag är det mer "jag städar när jag hinner" mentalitet, jag är totalt oberörd numera om en dammråtta skulle få för sig att krama golvet.

Stressar heller inte längre om jag är sen till bokade möten/tider, det bröt jag med tanken "stress löser ändå inte min sena ankomst". Idag helt oberörd kring den punkten.

Det är två exempel.
Enda gången jag idag kan bli stressad är om jag skall utföra ett arbete under tidspress med en överordnare som övervakar varje millimeter man gör, det är ett sånt laddat läge att stress är nästintill oundvikligt.

Upp till toppen
Annons: