Annons:
Etikettmental-träning
Läst 1344 ggr
johkru0218
2014-12-21 01:59

Affirmationer

Jag är en av de som använder affirmationer varje dag. Jag har app i telefonen med positiva ord, jag använder hypnos-recordings för mig sjålv att somna till osv. Affirmationer är faktiskt väldigt bra om man frågar mig. Tyvärr fattar en del inte det. Jag sa till några kompisar att jag sysslar med affirmationer genom att skriva positiva ord till mig själv på min spegel så jag ser dem osv. De skrattade och frågade mig om jag behövde en kram eller något,.. Lite jobbigt visst, men jag sket i det. För jag tänker inte sluta med något jag mår bra av bara för att andra ser negativt på det. Frågan är dock varför folk gör narr av affirmationer.

Annons:
Andorr
2014-12-21 02:04
#1

Människor gör narr av allt möjligt.

Speciellt av sådant som är annorlunda och som de inte förstår.

johkru0218
2014-12-21 02:13
#2

Following the crowd liksom.

SuzanneV
2014-12-23 00:51
#3

Hej Johkru0218! Bra att du inte bryr dig om vad andra tycker! Affirmationer är verkligen bra, använder jag också varje dag. Ja, det är tyvärr så som Andorr skriver här ovan. Okunskap och rädsla för något annorlunda eller något man inte förstår lockar fram de sämsta sidorna hos människor. Yes precis, många följer bara med strömmen och vågar inte sticka ut. Brukar vara rädsla för att hamna utanför. Det är säkert flera av dina kompisar som gillar affirmationer men som inte vågar erkänna det inför de andra. Det bästa är att göra precis som du redan gör, ignorera och fortsätt med det som känns bra för dig själv. Till slut tröttnar de när de märker att du inte bryr dig. Heja dig!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Soffe
2014-12-31 01:01
#4

Utan att döma, så som jag ser det handlar det om oförstånd och okunskap.. Men dem liksom vi är människor med olika erfarenheter, personligheter med både bra och mindre bra sidor :) Allt är som det ska vara och det bästa för ens egen skull är att våga stå upp för sig själv, för den man är, att tro på sig själv oavsett.. Det kommer man långt på :) So keep going med dina affirmationer :) Du vet vad som är bäst för dig :) Vad andra tycker och säger ska inte du ta ansvar för :)

Upp till toppen
Annons: