Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1071 ggr
SuzanneV
11/20/14, 2:26 AM

Tyst, lugn och snäll!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I personlig utveckling ingår en himla massa insikter som ibland slår ner som en blixt från klar himmel. Ofta kommer de efter ett bakslag, i alla fall för mig. Det är något positivt, att vara tacksam för.  Annars hade jag ju inte kunnat gå vidare i min utveckling 🙂

Utvecklingen innebär också ett steg fram och två steg bak. Alltså, det tar tid och måste få ta tid. Ibland är det svårt att inse när du har många dagar som känns så där extra bra, du är i ett lyckorus. Allt är kärlek liksom. Allt är bra och som det ska. Då känns fallet extra tufft eftersom kontrasterna är så enorma.

Nyckeln till att må bra är acceptans. Att nu blev det så här i dag. I morgon är en ny dag. Ett blankt papper vars innehåll du själv skapar. En ny dag full av möjligheter! Dina tankar styr. 

Dagens insikter blev att återigen träna på tålamod och tillit,  och att tystnad eller uteblivna svar inte handlar om mig personligen. Det är inte att bli osynliggjord eller ignorerad eller att någon inte bryr sig. Den tanken är en illusion som Egot matar mig med. Felprogrammeringar från förr. Tack för den insikten! Igen!

Fick också insikter om att det är positivt att vara lugn och snäll. Snällhet är inte lika med svaghet. Snällhet på rätt sätt, att inte tillåta andra att styra eller utnyttja den, är bara ren kärlek. Stark kärlek och omtanke ❤️ 

Att vara lugn är en styrka eftersom du kan ge mer till andra om du är lugn i dig själv. Men det betyder inte att du accepterar allt som andra vill.  Som högkänslig (sensitivt begåvad) är det en berg-och dalbana mellan att vara slö/trött/ lugn och vild/rastlös/överambitiös. Upp och ner. Då behövs både balans och acceptans. Inte helt lätt. Speciellt inte om du är både högkänslig och medberoende. Det krävs övning och att jobba med sig själv varje dag. 

Så ni som känner igen er,  berätta gärna om era tankar och känslor. Här inne är vi stöttande och hjälps åt ❤️ Ta hand om er! Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: