Annons:
Etikettcitat
Läst 5320 ggr
SuzanneV
2014-09-20 21:59

Tänkvärda citat om mod

"Mod är att vara sårbar. Att vara sårbar är att vara öppen för livet, för den som sörjer älskar genom varje tår." /Okänd "Att vara djupt älskad av någon ger dig styrka medan att älska någon djupt ger dig mod." /Lao Tzu "Man måste ta risker, följa vissa vägar och överge andra. Ingen människa kan välja utan att känna rädsla." /Paulo Coelho "Det är ingen konst att vara modig när man inte är rädd." /Tove Jansson "Mod ryter inte alltid. Ibland är mod en liten tyst röst i slutet av dagen som säger ”Jag ska försöka igen i morgon.” /Mary Anne Radmacher "Men då sa Jonatan, att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. ”Varför då”, undrade jag. ”Annars är man ingen människa utan bara en liten lort”, sa Jonatan." /ur Bröderna Lejonhjärta "Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala; mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna." /Winston Churchill "Jag önskar att jag kunde visa dig, när det känns ensamt eller mörkt, det underbara ljuset av din varelse." /Hafiz "Det tar mod att växa upp och bli den person som du egentligen är." /EE Cummings "Människan kan inte upptäcka nya hav om hon inte har modet att förlora stranden ur sikte." /André Gide "Enbart de som vågar misslyckas stort kan lyckas stort." /Robert Kennedy "Att vara modig är inte nödvändigtvis att gå någonstans eller att göra någonting, utan att göra medvetet sådant som vi redan känner på djupet och sedan leva med den oändliga sårbarheten av dess konsekvenser." /David Whyte "Mod är älskvärdhet under påfrestning." /Ernest Hemingway "Alla har talang. Det sällsynta är modet att följa sin talang till den mörka plats som den leder till." /Erica Jong "Mod är att vara rädd för att dö men att ändå sätta sig upp på hästen." /John Wayne

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: