Annons:
Etikettrelationer
Läst 4704 ggr
SuzanneV
9/2/14, 9:11 PM

KÄRLEK och relationer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför är det så svårt att hitta kärleken? ❤️

Jag tror att kärleken kommer till dig när du inte aktivt och desperat söker den. Så länge du fokuserar på och lägger din energi på att hitta den stora Sanna kärleken så drar den sig undan av rädsla. Du kanske också möter den men vill för mycket och då skrämmer du bort den. Rädsla och smärta tar plats i dig. 

Eller så tror du att du har mött den i din nuvarande partner och märker inte att relationen du har inte är den Sanna kärleken förrän DEN med stort D helt oväntat dyker upp. Någon som du minst anar. Någon som du inte har SETT i jakten på den du tror att du vill ha. När DEN med stort D plötsligt bara finns och ständigt är i dina tankar då säger hjärnan en sak och hjärtat något annat. Förvirring och rädsla uppstår. Du kanske också GER för mycket av dig själv och inte FÅR något tillbaka. Då blir du dränerad på energi och utplånar dig själv. Det är ingen Sann kärleksrelation.

Kärleken kommer naturligt och när du minst anar det. Plötsligt bara finns den där och omfamnar dig tryggt och villkorslöst. Då bara VET du att det är den Sanna kärleken från ditt hjärtats innersta längtan. Du har lyssnat med hjärtat och kärleken bara ÄR.

Vad är egentligen att älska någon? Orden är lätta att säga men är det den Sanna kärleken? Du kan älska många i ditt liv. Du kan älska dina barn, din partner, dina syskon och föräldrar, din kollega eller din bästa vän. Men att älska när den Sanna kärleken kommer till dig och du vågar öppna upp ditt hjärta för den,  då händer något fantastiskt och omtumlande. Du STRÅLAR inifrån och ut. Kärleken fullkomligt FLÖDAR i dig och från dig. Hela du utstrålar kärlek och de energier du sänder  ut får du tillbaka. 

Hjärnan (egot) kanske säger något annat och hindrar dig, förvirrar dig, skrämmer dig, säger åt dig att det är fel, anklagar dig, varnar dig och gör allt för att du ska känna rädsla och inte våga lita på din intuition, din inre röst, ditt hjärtas innersta längtan. Men om du ignorerar egots tjatter och öppnar ditt hjärta. Öppnar upp för den kärlek som kommer till dig och som du lyssnar in med hjärtat, det är och först då som du är förälskad på riktigt. Det KÄNNS.  Du liksom bara VET och känner det i hela kroppen. Det finns inga tvivel. Kärleken upptar hela dig och bara ÄR. Den äkta Sanna kärleken är fri, vild och vacker. Den är lyckorus, glädje och skratt. Den är lek, bus och "att släppa loss". Den är omtanke, trygghet och inre ro. Den är att få vara DU och att få vara älskad för den du är. Den är vänskap.

Äkta Sann kärlek i en relation är att ge varandra egentid, att glädjas åt varandras glädje och att ge och våga ta emot. Men också att ge från hjärtat utan förväntningar för att du vill.  Det är också att trösta och bli tröstad, att få vara stark och svag, att visa sig sårbar och modig, att våga säga vad man känner och få visa alla känslor för varandra, att bli osams och bli sams, att lyssna och blir lyssnad på och att vara helt ärlig och sann

I den Sanna äkta kärleken dras vi till varandra som magneter och tillåter både våra manliga och kvinnliga energier att få blomma ut. Båda energierna behövs. Ibland kan den ena parten ha mer eller mindre av manliga och kvinnliga energier och då synkar dessa när det behövs. DET är den Sanna äkta kärleken för mig. 

Ja, så här funderar och känner jag. Vad har ni andra för tankar? Nyfiken?  

Kärlek, lycka och glädje till er alla ❤️✨

Puffar samtidig för kursen Längtar du efter kärleken i ditt liv? som vår härliga Sajtvärd Gitte Laserow anordnar i Malmö den 9 september:  

http://laserowcoach.se/langtar-du-efter-karleken-i-ditt-liv/

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
[rore]
9/4/14, 7:54 AM
#1

Härlig artikel Suzanne!

Den talar till mitt inre. Vill *suga* lite på dina funderingar och känna vad som är sant inom mig innan jag kommenterar vidare,, mmm. *like*

Känslorna slår mjuka kullerbyttor i min mage och lekfullheten inom vaknade av dina ord. Tack för det.

Ville bara visa att jag varit här och läst❤️

SuzanneV
9/4/14, 4:55 PM
#2

Tusen tack Rore! 🙂❤️🤗

Vad GLAD jag blir att du känner så. Underbart! Härlig mening "Känslorna slår mjuka kullerbyttor…." love it!  

Hur funderar och känner ni andra här inne kring kärlek och relationer? ALLA tankar välkomnas. Ingenting är rätt eller fel. Skriv bara det ni känner, tycker och tänker. 🙂

Kärlek, lycka och glädje till er alla! 

❤️✨🌈

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

GitteL
9/4/14, 10:44 PM
#3

Underbart att få läsa och en glädje att så många redan har läst den. Tack för att du tänker på min kurs och jag längtar efter att få möta alla dessa kvinnor som har en önskan att få komma nära dem själva för att därefter komma nära en partner. Love is in The air………..kärlek och åter kärlek

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
9/4/14, 11:05 PM
#4

Yes! Vilken glädje 🙂❤️ 

Absolut Gitte! Gör jag med GLÄDJE från hjärtat. Kärlek är livet ❤️

Det kommer bli en fantastisk och strålande kurs  ✨

Yes, Love IS in The air.  🤗❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

dementia
9/30/14, 2:47 AM
#5

Det låter fantastiskt.. och jag hoppas verkligen att själv så känna den känslan en dag. Har aldrig varit kär i hela mitt liv och jag börjar nästan tro att jag har något fel och inte kan bli det alls. Om det är i mitt huvud eller i mig det sitter vet jag inte, men det är aldrig någon som någonsin visat intresse för mig heller så chansen är ju liten att det faktiskt skulle ske. 😕 

Älskar dock min familj, vänner och mina djur. Och det är räcker en bra bit. Men det vore underbart att hitta någon en dag och inte alltid vara ensam… känner mig ensam. 

Oj vilken negativ energi jag kom dragandes med, förlåt! Och kärlek till er som tror på kärleken och skapar lite hopp till oss som inte får den! ❤️

SuzanneV
9/30/14, 11:38 PM
#6

Tack för ditt inlägg Dementia! Roligt att du hittat hit. Välkommen! 🙂

Ja, kärlek är fantastiskt! Jag är helt övertygad om att du kommer få känna den känslan en dag. Allt börjar hos dig . Om du inte känner kärlek till dig själv så märker andra av det. Läs gärna denna artikel om relationer för lite inspiration.  

All kärlek och lycka till dig ❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: