Annons:
Etikettnuet
Läst 1706 ggr
GitteL
8/15/14, 11:22 AM

Att lyssna med hjärtat är en konst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi ska ta olika beslut så kan en känsla av osäkerhet dyka upp, en känsla av att gör jag rätt nu, tänk om det blir fel, tänk om jag säger fel på min intervju eller varför sa jag det jag sa. Allt detta har att göra med tankar som skapar oro och det tillhör vårt förflutna. Vi har aldrig blivit lärda att lyssna på oss själva och jag vet hur länge jag pendlade mellan min osäkerhet och det jag verkligen kände var rätt och sant för mig. Det tar tid att lyssna inåt och på sin intuition, det får lova att ta tid och när vi är närvarande i nuet dvs tar bort huvudet så uppstår en känsla av att hjärtat pratar till oss. Så fort vi går in med huvudet så blir det ofta analyser och då blir det ofta ett kaos. Så känn in, lyssna bara, sätt dig ner och börja se vad som finns runtomkring dig och känn vad som händer inom dig. Det är en upplevelse att få ta in och bara uppleva de små detaljerna och set skapar en enorm glädje.. Kärlek

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
SuzanneV
8/15/14, 4:45 PM
#1

Så sant Gitte! Känner igen allt i dina ord. Åh, vilken fin bild!  ❤️

Ja, att lyssna med hjärtat är en konst, men helt underbart härligt när det funkar. 

"Lyssna på ditt hjärtas innersta längtan min vän. Våga ta steget till livets port, var inte rädd, lyssna på den inre, lev, lek, älska, känn" ❤️ /Suzanne Vikström

Tränar varje dag på detta och kontrasterna är enorma. Wow, vilket lyckorus, så mycket kärlek och glädje i nuet ❤️ 😃 Känns i hela kroppen som en förälskelse ; alla spänningar och all smärta försvinner. Är helt avslappnad , fokuserad, stark, modig, glad, kärleksfull.  Vill liksom vara där hela tiden och helst nu genast. Svårt förstås när huvudet tar över och styr upp eller när gamla triggers  från det förflutna ploppar upp. Då blir det verkligen kaos. Det gäller att hitta en bra balans. Är inte riktigt där än men känner mig trygg i tanken på att det kommer.   

Men när jag är i nuet, som precis just nu ❤️ är allt bara så lätt allt flyter på och funkar. All glädje och kärlek du själv känner i dig utstrålar och sprider du också till andra. En fantastisk känsla. På väg hem från en joggingtur häromdagen mötte jag en dagisgrupp som sjöng på "Idas sommarvisa." Jag passerade precis, gav dem ett stort leende och sa att de sjöng fint och sjöng med i versen…"och benen blir fulla med spring."  En liten flicka vinkade glatt till mig och tittade rakt på mig med ett leende som fick hjärtat att smälta.  Lycka 🙂

Massor med kärlek, glädje och lycka till er alla från mitt ❤️

✨🌈

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

GitteL
8/16/14, 11:10 AM
#2

Yes Suzanne, det är en enorm känsla när vi är närvarande i nuet och kan då känna den glädje och skönhet som uppstår. Detta i sin Rur skapar ett flow då vi inte är upptagna med egot som vill ha det på sitt sätt. Det finns bara två sätt där egot går igång dvs rädslor. Rädsla att inte få det vi vill ha eller rädsla att förlora något vi har. Kraaaaaaaam

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

SuzanneV
8/16/14, 11:21 PM
#3

Precis Gitte, det där egot förstör så mycket hela tiden och är bara i vägen. Bäst att bara acceptera alla tankar som kommer, inte göra motstånd och inte mata egot med rädslor. Lyssna på den inre rösten, på sitt hjärtas innersta längtan. Där finns svaren. Där finns det sanna jaget. Och när negativa tankar och smärta försöker ta över så bara iaktta. Liksom, "Jaha där är ni nu igen men jag bryr mig inte om er. Jag är upptagen i nuet." Det sanna jaget är inte ett dugg rädd. Egot är en illusion. Till slut ger egot upp och allt bara är. Allt är okej. Allt är lugnt. Du är i nuet och ingen stör din inre ro. Inte helt lätt, men det går och är helt underbart. Alla känslor får finnas. Det vet jag ju nu :-) Kraaaaaaam

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
11/18/14, 7:46 PM
#4

Puffar upp denna! Lyssnar ni till ert hjärta? ❤️  

Inte helt lätt men det går att öva upp sin intuition. Pröva att bara vara i tystnaden och lyssna på din inre röst. Det kan ta tid men när du väl hör den och vågar följa ditt hjärta, så kommer du uppleva glädje, lycka och massor med kärlek. 🙂❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Varga
11/20/14, 3:08 PM
#5

Jag var väldigt bra på det tidigare, men på senare tid så har jag liksom tappat bort hjärtats röst och den där "öppenheten" som krävs. Nu har jag påbörjat att försöka öppna upp mig igen men det är inte alltid det lättaste… Dock lättare när man väl har lyckats en gång.

För mig så hjälper det väldigt mycket att sätta mig mitt ute i skogen och bara prata med själva skogen om mina känslor och problem. Det känns konstigt till en början men det brukar släppa till slut. :)

SuzanneV
11/20/14, 11:51 PM
#6

Hej Varga! Vad bra att du hittat ett sätt att "öppna upp" igen. Gläder mig att höra! Skogen är alltid bra! Är där så ofta jag kan, gärna på en joggingrunda eller en promenad. Det hjälper mig att "öppna upp". Eller om jag får sitta i total tystnad och bara vara. Så himla skön känsla att höra hjärtats röst och bara VETA att det jag hör är rätt. Själv är jag nybörjare på detta men efter mycket övning har jag nu äntligen "kommit hem". Visst, emellanåt kommer Egot och stör, men det går lättare och lättare att verkligen lyssna nu och lita på det jag hör. Håller med dig, inte helt lätt alltid. Ha det gott! Massor med kärlek till dig och alla andra här inne! Fler tankar, frågor och berättelser om detta välkomnas!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
SuzanneV
12/11/14, 10:33 PM
#7

Lyssnar ni till ert hjärta? Någon som vill dela med sig, har frågor eller tankar om detta? Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: