Annons:
Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 1741 ggr
[postmortum91]
2014-05-23 20:57

utvecklar myggfobi

Jag har alltid hatat kryp, och speciellt flygande kryp, men på senare tid har det blivit värre. 

En mygga klarar jag av, och kanske två samtidigt. När jag dock hamnar i en svärm av mygg som följer efter mig får jag panik. Jag slår omkring mig, stryker mig på kroppen HELA tiden och kontrollerar att ingen mygga sitter på mig. Folk som ser mig från håll tror säkert att jag är ett svårt fall för tvångstankar. 

Nyss när jag var ute med hunden, så gjorde jag misstaget att gå igenom en skog och jag fick panik och frustrationen blev större och större. Det var inte långt ifrån att jag höll på att gråta och skrika. 

Hur ska jag göra? jag jagar upp mig själv mer och mer för varje gång, snart lär det bli ohanterligt. Finns det något superbra myggmedel jag kan använda? Jag har testat myggA, men finns det något bättre eller skonsammare?

Annons:
tothrive.se
2015-06-19 08:43
#1

Jag har nyligen "botat" eller snarare hjälpt mig själv med att bli av med min spindelfobi. Det var otroligt mycket lättare än vad jag trodde. Tog mig kanske en halvtimme sammanlagt. Men man kan ju räkna med att det tar några timmar utspritt över några dagar

Så istället för att köpa myggspay och fly från myggen tipsar jag om att göra dig av med obehaget för gott. Det är väldigt befriande. Speciellt nu under sommaren när alla kryp kommer fram..

Jag har tänkt skriva ihop ett inlägg om hur jag gjorde. Vilka böcker jag läste innan och dela med mig av mina egna övningar och tankar. Om du är intresserad av att bli av med rädslan/fobin så let me know. Så meddelar jag dig när inlägget är färdigt :)

Brinner för att själv bli, samt hjälpa andra att bli, lite bättre än man var igår. Att ständigt utvecklas som person - på http://tothrive.se

Huygens
2015-06-19 12:26
#2

handskar och sån där myggnäthatt som biodlare har?

Upp till toppen
Annons: