Annons:
Etikettmental-träning
Läst 1395 ggr
Alicereyes
2014-01-12 23:22

akut hjälp..

snälla behöver verkligen hjälp med mitt humör..

Jag blir extremt lätt sur & kan gå så långt att jag slår sönder saker hemma.. har fått diagnosen adhd & tar medicin för det.

men det hjälper bara mot min hyperaktivitet & koncentrationen. vill verkligen verkligen göra nått åt mina agressiva utbrott.. är så trött på att behöva må så dåligt över mig själv för att jag inte kan hantera mig när jag blir sur eller upprörd.

Ska dock till något som heter BUP där jag fått min utredning av adhd'n , men vet inte riktigt vilken dag de blir.. Snälla snälla, har ni några tips om hur jag ska göra ??😕

Annons:
GitteL
2014-01-14 22:20
#1

Vad precis är det som du blir sur över? är det när det inte går som du vill eller är det allmänt upp och ner i ditt humör? När jag var i din ålder så var jag ofta förbannad och kunde kasta glas o tomater när jag ej kände mig förstådd. Frustrerad eftersom jag ej kunde sätta ord på mina känslor och visste ej hur jag skulle uttrycka detta. Jag blev inte sedd eller lyssnad på så hur kunde jag då känna mig älskad?? Jag fick tyvärr aldrig lära mig detta när jag var liten så du kanske behöver lära känna dig själv mer, bli mer medveten om hur du vuxit upp så jag hoppas du får rätt hjälp på BUP. Se till att det känns rätt för dig. Prova att meditera, tänd ett ljus och bara titta på det, börja med 2 minuter och öka det sedan. Kramar om

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Alicereyes
2014-01-14 22:41
#2

#1 , oj.. du satte varenda ord jag känner.. Har jätte svårt att uttrycka mig för vissa saker, när jag förklarar m.m..
Men är väldigt orolig också, rädd att bli ensam kvar.. När jag blir rädd & osäker brukar jag oftast få ut saker jag inte borde säga.. Men ska prova meditera, har provat innan, men eftersom min diagnos har jag svårt att sitta stilla ett tag, men ska helt prova det! tack så mycket

kramar

Upp till toppen
Annons: