Annons:
Etikettandligt
Läst 3464 ggr
ulraxe
2013-12-15 20:07

Karma

Innebär ju att det du ger till andra får du tillbax i tusenfalt Detta är något jag lever efter och använder som hjälp i min personliga utveckling. Jag tror ju inte att man kan utveckla sig själv ärligt om man samtidigt är "elak" mot sin omgivning.Så karmatankegången hjälper mig att välja rätt . Tror ni på KARMA och har ni ngn berättelse som bevisar att den existerar?? Så får ni GÄRNA DELA MED ER@-}--

Annons:
ScreamingPony
2014-01-02 19:07
#1

Jag tror nog litegrann på karma. En lite knasig sak hände en gång när jag tänkte lite "stolt" att vilken tur jag har. Timmen som följde satte jag mej i tuggummi, glaset på glasögonen trillade ut utan anledning och allt gick allmänt dåligt XD

Så självgod fick jag visst inte vara enligt vad-det-nu-kan-vara:P

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

[rore]
2014-01-04 17:01
#2

Jo men visst tror jag på karma om jag ser det som orsak/verkan.

Allt går igen och är inte alltid det vi tror att det Är!

Därför tror jag också att det är viktigt att bli medveten om sig själv och sina egna motiv.

ulraxe
2014-01-05 13:51
#3

Jag tycker ju att jag har fått bevis på att karma fungerar, även om man kke inte är medveten om att man beter sig på ett dåligt vis. Jag har under min barndom och uppväxt haft bl.a 3 st personer i mitt liv,som har gjort mitt liv tufft.På ett eller annat vis i olika grader,men Alla har blivit drabbade av sjukdom,hårda bakslag eller t o m död.

Slumpen kan ju vissa tycka men för mig är det Karma. 

Alla är saliga i sin tro.

[Lilja3]
2014-01-06 01:43
#4

En gång hände något med en kassa i en affär, jag gick då och hämtade kontanter istället. När jag kom hem från affären och plockade ur det jag köpt, låg en liten present i botten, när jag öppnade asken stod det "den här får du för att du varit så SNÄLL, du kommer få bra Karma"

Detta var så oväntat så välbehövt. Något jag burit med mig och försökt leva efter. Så ja, jag tror på Karma. För jag Har tydligen god karma att lösa in någonstans❤️
Innan dess hade jag inte tänkt så mycket på det. Men den händelsen har ändrat min syn. Jag sprider ofta budskapet vidare, när någon gjort något fint mot en annan påpekar jag den goda andan och att det ger bra karma.

scheindel
2014-01-08 17:43
#5

för mig är karma helt enkelt orsak och verkan och det är en naturlag som genomsyrar hela tillvaron. allting har en orsak och allting får någon form av effekt som står i proportion till händelsen/handlingen.



graleh
2014-02-01 15:56
#6

Jag tror inte på karma. 

Jag själv har alltid varit en väldigt snäll och hjälpsam människa men träffar bara människor som gör mig illa.

Människor som varit elaka mot mig får ledande positioner på företag och har det allmänt gott. 

Det känns mer som tvärtom, ju snällare och godare du är, desto mer skit får du.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Annons:
[north]
2014-02-02 00:47
#7

Jag tror på karma till 90% och vill gärna tro fullt ut på det. Ibland undrar man dock när en del har betett sig väldigt illa (oberoende av varandra) och inte verkar få något dåligt tillbaks.

ulraxe
2014-02-05 13:48
#8

 north

Men samtidigt så vet man inte om de som har betett sig illa har det så bra.För hur man mår och det man drabbas av kke inte alltid syns på ytan.

Jag tror att karma fungerar men inte alltid på en gång utan att det kan ta flera år.Jag tror dock inte på att jag ska önska ngn annan elände och drabbas av dålig karma,utan att jag ska lämna det till högre makter.Annars är ju jag den som drabbas av karman🤔

Huygens
2014-04-14 19:25
#9

För att tro helt på karma måste man kanske tro att det finns någon slags karma-mekanism i naturen som administrar karma, och det låter som ett rätt jobbigt arbete.

[northpaw]
2014-04-30 09:35
#10

Jag tror på omvänd Karma.

Bra folk råkar illa ut. Dåliga människor klarar sig alltid.

Moonwing
2014-05-06 20:59
#11

Jag tror absolut på det man kallar karma, som en slags ofrånkomlig orsak av verkan, för mig blir det inte svårare att leva med den insikten och jag tycker inte man behöver intellektualisera den!

Om ett löv faller av trädet när vinden blåser, behöver man ju inte fundera på varför..det sker-önskar man däremot få reda på vad som åstadkommer karma skall man naturligtvis granska det mer ingående, vilket kan betyda att man kommer att behöva granska sig själv mer-eftersom man är en del av olika skeenden.

Då krävs stort mod.😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Em_
2014-05-07 15:43
#12

Nej, jag tror inte på karma. Bra människor råkar ut för fruktansvärda saker. Ingen skulle ge mig 10000 även om jag gav en tia till alla ser. 

Däremot tror jag det är ett bra sätt att tänka på, att man ska anstränga sig för att behandla väl och lägga märke till när andra är snälla tillbaka. Om alla tänkte så skulle vi ha en fantastiskt värld. 
En del är så fokuserade på sig själva att de inte märker när någon anstränger sig för deras skull. Sedan klagar de på att alla är emot dem. Om alla tänkte så skulle vi ha en fantastiskt värld.


catcult
2014-05-07 21:33
#13

Nej, jag tror inte på karma. Däremot tror jag att det kan löna sig att vara snäll och hjälpsam när man har möjlighet då detta gör att personen man precis hjälpt kanske kommer ihåg detta och i sin tur hjälper någon annan med något i framtiden.

Jag är m.a.o. övertygad om att vi skulle få ett trevligare samhälle generellt om alla hjälptes åt lite mer.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
Upp till toppen
Annons: