Annons:
Etikettreflektioner
Läst 1127 ggr
ulraxe
12/2/13, 12:21 PM

Personlig utvecklingens nästa steg?

Personlig utveckling innebär ju precis som det låter att utveckla sig personligen🙂

Genom att tex få bättre självkänsla/självförtroende,förstå sina känslor/beteenden mm men även att ev lära sig att tex prata ett annat språk lr ta körkort,prata inför folk mm (om man vill det vill säja)

Utvecklingen sker ju i ett steg i taget.Ibland blir det ett jättekliv. och ibland ett myrsteg.Ibland tar det lång tid ibland så fungerar det direkt.

Man genomför ett steg,sedan när man är klar med det så är man ev mogen för nästa.Lite starkare och lite modigare.👍

För att utvecklas så måste man nog utmana sig själv lite.Att göra saker som ev känns lite skrämmande eller lite osäkert.

Mitt nästa steg i min personliga utveckling är att :ALLTID stå upp för mig själv och INTE förminska min personlighet.Utan vara STOLT över att jag är som jag är.Fast jag är annorlunda än många andra i mångt och mycket.

Men annorlunda är VACKERT ❤️

Skulle gärna vilja veta vad ni andra har för NÄSTA steg i ERAN personliga utveckling.

🤗

Annons:
ulraxe
12/3/13, 8:39 AM
#1

*putt* Ingen som vill dela med sig av sitt nästa steg? Vi hjälper varandra genom att dela med oss av våra tankar.

scheindel
12/8/13, 2:13 PM
#2

mitt nästa steg är att gå utanför mig själv: att inte bara fokusera på mig och min utveckling utan att se på omvärlden och försöka bidra till att inte bara mitt liv, utan även andras, blir bättre -att världen blir ett bättre, medmänskligare ställe.



ulraxe
12/9/13, 2:50 PM
#3

 scheindel Helt rätt tänkt 🙂

Man börjar utveckla sig själv tills man känner att man kan dela med sig till andra.Vi behöver verkligen att världen blir ett medmänskligare ställe.

Så det bästa vi kan göra är väl att börja bidra till våran närmaste omgivning med start inifrån oss själva.❤️

Upp till toppen
Annons: