Annons:
Etikettsjälvkänsla
Läst 1326 ggr
emelie046
7/8/13, 2:16 PM

tycker inte om mig själv...

…hej, jag är en person som under en väldigt lång tid ägnat så lite tid åt smink/kläder etc som möjligt, för varje gång jag står där i sminkspegeln känner jag mig som mitt 13-åriga jag som hatar allt med mig själv och skulle göra allt för att byta kropp.

så tillslut när jag insåg att jag inte kunde hålla på så längre, skiftade jag fokus och bestämde mig för att sluta fokusera på utseende och leva istället.

Men jag har insett att i grund och botten känner jag mig ju verkligen inte "fin". Varje gång jag ser mig själv på bilder eller får syn på min egen reflektion ute blir jag deprimerad. För att glömma sådana tankar gör jag sådant jag tycker är kul, som att läsa, träna, laga mat osv, men tillslut står jag ju där framför spegeln och allt kommer tillbaka. 

Jag har börjat sminka mig mer lite då o då,men blir nästan mer deprimerad av det då jag inte tycker att jag ser så mycket bättre ut för det..

någon som kan ge mig lite tips på hur jag kan ändra detta?

Annons:
GitteL
7/8/13, 11:12 PM
#1

Hej och tack för att du delar med dig.

Din självbild behöver du ändra på och det gör du med att skriva i en bok varje dag av vad du har mått bra av, vad du är tacksam för och vad du behöver hjälp med.

Det kan vara umgåtts med vännerna, lyssnat på en kompis, fick en komplimang, gav en komplimang eller att du fått mat och har tak över huvudet.

Vi jämför oss hela tiden med andra och när du gör det så vänd på det att du är ok som du är just nu och att du accepterar dig själv precis som du är.

Acceptans istället för att kämpa emot o vilja vara någon annan än den du är.

All lycka ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Seerina
7/9/13, 2:46 PM
#2

Gittes tips var mycket bra men jag har ett till i bakfickan, något som hjälpte mig att tycka om mitt eget utseende.

Jag valde att börja älska min insida och när jag började göra det upptäckte jag att jag blev otroligt mycket vackrare på utsidan. Det är precis som att kärleken till min insida strålade ut och förvandlade mitt yttre. Det roliga med det hela är att när man tycker om sig själv så gör andra det också. Plötsligt fick jag uppskattande blickar från min omgivning för min inre skönhet tog över det jag sände ut där jag gick. 

Hur jag gjorde för att älska min insida?

Jag tog ett foto på mig själv som litet barn och tittade på det ända tills jag kände att något började röra på sig i min bröstkorg. Jag väckte kärleken till mig själv och det är en fantastisk känsla.

Det finns säkert andra fler bra knep men detta funkade för mig. 😃

Mirjah
7/9/13, 10:33 PM
#3

Vilka bra tips vi fått Emelie! ❤ Men även ditt eget med att ha KUL. Då ger du ju faktiskt kärlek till dig själv också. Jag gillar det där med fotot. Det är så lustigt det där hur jag alltid har klagat på nåt vad det gäller mitt utseende. Nu kan jag tänka: hur kunde jag tycka att jag var tjock DÅ? Och DÅ? I stället för att vara nöjd där och då. Mitt bästa jag är alltid nu. Idag tycker jag att jag är fantastiskt vacker när jag är naken. :P Det är kläderna som inte passar mig riktigt bara… Jag undrar var den butiken finns? Kram

Upp till toppen
Annons: