Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 2293 ggr
ETCG
2013-06-08 22:01

vågar jag....

Så svårt det ska vara att ta ett beslut ibland:-/. Vågar jag kasta mig in i en utbildning till friskvårdsterapeut och kostrådgivare…jag har ju precis gått ut en utbildning och borde skaffa ett jobb inom det, med en fast inkomst. samtidigt så har jag känt länge att det egentligen inte är rätt yrke för mig, men jag ville ha en examen att luta mig på, fick superbra betyg, bra möjligheter men det kommer inte ge någon livskvalitet, låååånga dagar för barnen på dagis/skola, mycket stress för oss alla, mannen min jobbar mycket borta och jag är själv med barnen en stor del av tiden. Jag vill ju se barnen växa upp o vara med dem, inte att dagis o skola ska uppfostra dom. Det har tagit mig mer än trettio år att komma på vad jag egentligen vill, jag vill hjälpa människor, kanske kan min trassliga uppväxt med flyttar, mobbing, självmordsförsök, depression, matmissbruk…..vändas till något bra till slut. Nu mår jag toppen sen flera år, har en fantastisk familj o man som stöttar mig i allt o bara säger "go for it" , vi fixar det ändå med hjälp av lite omprioriteringar. Men, om, kanske……så mycket tankar om vad som är rätt för familjen, ekonomin, framtiden….kan jag försörja mig inom friskvårdsyrket?, det finns ju många vidareutbildningar därifrån, KBT, stress, MI. Jag hade så gärna velat finnas där för de barn o ungdomar som mår dåligt. Tänk om någon fångat mig, då hade jag kanske sluppit 15 års helvete. Å andra sidan så hade jag inte varit här nu, jag är helt ok med min uppväxt o allt som hänt nu, det behövdes mycket jobb, men nu mår jag fint:-) Kan jag kanske inspirera andra? Finns det ett behov av mig, kunna arbeta med barn o ungdomar, hjälpa till att få dem att förstå olikheter, det som är annorlunda, att vara den bästa versionen av sig själv, kanske lära dem om mat, något som blivit alldeles för stort o som många mår så dåligt över. jag älskar ju allt det…. Egentligen vet jag ju vad jag vill, men är det realistiskt eller helt galet, o galen kan jagvara, har provat många gånger:-) men nu har jag lite mer ansvar o andra att tänka på…..

Annons:
GitteL
2013-06-10 22:32
#1

Hej vännen

Jag anser att du kan svara på detta själv om du följer din inre röst. Titta vad du skriver och se om du kan se något i din text.

Vi frågar alltid andra om tips och råd och glömmer fråga den inre rösten- Ställ dig samma fråga en kväll innan du lägger dig och se om det kommer upp ett svar då.

Följ ditt hjärtas längtan :-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

[Hästen010]
2013-06-25 22:34
#2

Vad härligt att höra att du mår fint och har en sådan fantastisk familj :)

Jag håller med Gitte, lyssna till din inre röst!

Vi tänker hela tiden på vad vi borde göra, alltför mycket hänsyn till omvärlden. Ja, hänsyn, borde inte det i första hand vara att se till att man själv är på rätt väg? Då tar man hänsyn till omvärlden. 

Jag tycker det låter som en grym prestation att du gjort så bra ifrån dig på din utbildning, det är en fin merit och bättre att ha slutfört den och lärt sig och kommit till insikt än att inte försökt tillräckligt, hoppat av och sen kanske grämt sig över det (vilket jag själv gör lite över studier/möjligheter tidigare i livet).

Dessutom går många ett par olika utbildningar för att de inte är säkra från början, men jämför dig inte. Du har ju upplevt och bearbetat andra saker i ditt liv som inte andra har gjort. Nu är det din tur att utforska karriären!

Lycka till :)

Upp till toppen
Annons: