Annons:
Etikettrelationer
Läst 1518 ggr
KakaN_95
2013-01-21 22:38

Kan inte acceptera läget...

Jag vet inte om jag är på rätt ställe, men känner att jag måste skriva av mig, och kanske få lite stöd.
I höstas höll jag och en kille på, va var nästan ett par, men efter lite mer än en månad så sa han att han ville vara singel ett tag ( han hade just avslutat ett två årigt förhållande ), men att vi ändå skulle vara vänner, och se vad som hände sen.
Men han började undvika mig, gjorde allt för att inte vara där jag var, vilket blev väldigt jobbigt då vi umgås i samma gäng. Mina känslor började sakta men säkert gå från att gilla honom till att vara arg på honom, för han hade ju sagt att vi skulle vara vänner!
Efter ett tag tog jag mod till mig och pratade med honom, och han erkännde att han hade agerat fel, att han med flit undivikt mig för att han inte ville utvecka några känslor. Jag hade, samma kväll som han berättade att han var intresserad, förklarat för honom att han var allt jag velat och ville ha.
Han sa även den gången att han inte visste om känslorna skulle komma tillbaka nu, eftersom vi skulle börja umgås mer. Detta kanske fick ju mig bara att hoppas ännu mer.
Tiden gick och vi fortsatte umgås i vårat gäng, och inga av mina känslor försvann.
Under nyår så var vi på ett ungdomsläger tillsammans, och när vi skulle sova så hade hans madrass gått sönder, så vi skulle dela på min som var 180cm bred. Det började med att vi bara låg och snacka, men sen blev vi hungriga, och det leve om så mycket, så vi bestämde oss för att gå hem till mig, äta och sedan sova. Vilket ledde till att vi låg med varandra. Han sa att det endast var situationen som fick honom att känna på det viset, vilket nu låter väldigt skumt i mina öron.
Förra helgen var vi alla till en stuga med skotrarna och vi övernattade där. Kvällen var full av blickar, sådan som han hade titta på mig med när vi började hålla på. Och när vi skulle gå och lägga oss, så sov vi med huvudena mot varandra (tre bäddar i en "hästsko". han i mitten och jag på en av sidorna). Han la händerna under hakan, tittade på mig, sa "Tja" med väldigt menande ton, tittade bak på våran kompis som sov i hans "fotände", men hon var vaken, då tittade han på mig igen, och sedan la han sig för att sova.
Självklart började tankarna snurra som bara den. Den natten drömde jag att vi började hålla på, och allt han sa till våran kompis var "det är bara situationen, och det är bara denna gång".
Denna dröm kändes äckligt verklig, så när jag vaknade nästa morgon så kändes det verkligen hemskt.
Samma dag, på söndagen, så for vi och bowlade tillsammas, han jag och två till, som vanligt.
Enda skillnade var att det var mycket jobbigare att umgås med honom nu, vilket jag skrev till honom när vi va påväg hem, eftersom han sagt attjag skulle säga till när det blev för jobbigt.
Efter ett tag så fick han fram det att han enfast hade hållit på med mig för att han ville ha någon att mysa med.
Detta knäckte mig totalt. Jag mådde ständigt illa i nästan en vecka, hade ingen som helst matlust, och kunde inte koncentrera mig i skolan.
Jag pratade med några av mina närmaste vänner, vilket fick mycket av det att lätta.
Men så idag, träffade jag honom på UNF, och det var lugnt, tills i slutet, då min bästa kompis pojkvän kramade mig (han är en av de som hjälpte mig tidigare). Jag orkade inte vara kvar länge till och gick hem, gråtandes, och bröt ihop totalt när jag kom in genom dörren.
Och nu sitter jag här, känner mig grymt patetisk, och orkar ingenting, illa måendet är tillbaka och jag mår lika förbannat illa igen.

Några tips vad jag kan göra?

Annons:
Geru
2013-01-22 22:32
#1

Gråt ut, låt det göra ont. Sår läker med tiden, tro det eller ej.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

jbe
2013-01-24 10:56
#2

Den killen verkar endast vilja ha en KK och du verkar vilja mer. Blir du hans KK så kommer han utnyttja och såra dig ännu mer.

Så jag säger som föregående skribent: gråt ut och glöm honom. Visst är det svårt när man umgås i samma gäng, men det går om du stålsätter dig.

Upp till toppen
Annons: